انتخاب کفپوش

بدون دیدگاه

کفپوش تیره بهتر است یا روشن؟

بسیاری از مالکان خانه های قدیمی در حال بازسازی منزل خود و عده ای هم قصد نقل مکان به خانه ای نوساز را دارند و به همین علت تلاش فراوانی در بهتر و زیباتر شدن منزل خود می کنند و به دنبال تغییر دکوراسیون هستند و میخواهند بهترین دکوراسیون را برای منزل خود در نظر بگیرند.از این رو انتخاب مصالح و چیدمان وسایل، یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌ها برای داشتن خانه ای زیبا به شمار می‌رود.

پر کردن کف، دیوار و به طور کلی  تمام فضاهای خالی منزل شما، معیاری برای سنجش ذوق و سلیقه شما خواهد بود و به طور مستقیم با احساس آرامش و آسودگی خاطر اهالی خانه ارتباط داشته و به این ترتیب باید دقت بیشتری در انتخاب وسایل داشته باشید. برای مثال انتخاب یک کف پوش با رنگ و طرحی مناسب میتواند تاثیر مستقیمی در نوع دکوراسیون شما داشته باشد. به همین دلیل اولین قدم در طراحی دکوراسیون منزل، انتخاب یک کفپوش مناسب است و اینجاست که داشتن اطلاعات دقیق از کاربرد کفپوش های تیره یا روشن اهمیت زیادی می‌یابد.برای انتخاب یک کف پوش تیره یا روشن باید به نکاتی توجه کرد که به انتخاب شما کمک می کند.

کفپوش تیره :

درصورتی که کفپوش تیره را انتخاب می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که، درست است کثیفی را کمتر نشان می دهد اما کفپوش های تیره تا حدی فضای خانه شما را هم تیره می‌کند، بنابراین استفاده از آنها درفضاهای کوچک یا اتاق‌هایی که تاریک و کم نورهستند، توصیه نمی‌شود. اگر تمایل زیادی به استفاده ازکفپوش های تیره دارید، بهتر است برای سایر عناصر دکوراسیون مانند دیوارها و وسایل خانه از رنگ‌های روشن و ملایم کمک بگیرید. یک راه دیگر برای اینکه از تیرگی کف پوش های کاسته شود استفاده از نور پردازی مناسب می باشد.

اگر از کفپوش تیره برای اتاق نشیمن استفاه میکنید، از مبلمانی به رنگ های گرم بهره بگیرید، زیرا باعث ایجاد فضایی دنج و پر از آرامش می شود.انتخاب کفپوش هایی که دارای گره هایی  به صورت تکراری باشند، زیبایی بیشتری به محیط اطراف می دهد.به همین علت بافت و گره‌هایی که در کفپوش ها وجود دارند، سهم مهمی در جلوه دادن به زیبایی محیط و انتقال احساس آرامش به شما خواهند داشت.   

همان طور که می دانید کفپوش های تیره و چوبی، تنها نمونه های موجود در بازار نیستند و تنوع آنها زیاد است و شامل مواد متنوعی مثل بامبو، لمینت و وینیل می‌شود که در مقایسه با کفپوش‌های چوبی بسیار ارزان‌تر هستند و نظافت و نگهداری از آنها نیز به مراتب ساده تر از کفپوش های چوبی است.

 

کفپوش روشن :

درست است که کفپوش های روشن به اندازه انواع تیره آنها شیک و زیبا نیستند، اما مشکل نشان دادن گرد و غبار روی آنها را ندارند و به فاصله زمانی طولانی می توانید آنها را نظافت کنید.درصورتی که به کفپوش های چوبی علاقمند هستید و تنها مشکل شما تمیز کردن آنهاست می توانید ازنوع کفپوش های چوبی روشن استفاده کنید.البته شایان ذکر است که کفپوش های روشن فضای خانه شما را بزرگتر و دلبازتر نشان می دهند و این یک ویژگی مهم برای کف پوش های روشن است و می توان از آنها برای خانه های کوچک و کم نور استفاده کرد.

 درنهایت اگر بین رنگ های تیره و روشن دو دل هستید، بهتر است از کفپوش های چوبی با طیف رنگی متوسط استفاده کنید و با این کار می توانید به صورت نسبی هر دو رنگ را
داشته باشید و در هنگام طراحی، از حد وسط این دو طیف برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

نوشتهٔ بعدی
انتخاب لوستر
نوشتهٔ پیشین
دیوارپوش و دکور رستوران VIP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید