ایجاد نظم در چیدمان وسایل تزیینی

بدون دیدگاه

برای نظم بخشیدن به  وسایل تزئینی منزل چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

وسایل دکوری، شکل عمومی و کلی خانه ها هستند و چیدمان و جانمایی مناسب آنها سلیقه و ذوق صاحبخانه را نشان می دهد. اگر به وسایل دکوری علاقه دارید و تعداد زیادی مجسمه، ظرف و خرده ریز دکوری دارید باید بدانید که چیدن تمامی آنها بین مبل ها و داخل ویترین و نصب آنها روی دیوارها، خانه ای شلوغ و خسته کننده را برایتان به ارمغان می آورد. بنابراین باید برای جانمایی هر یک از عناصر در خانه برنامه ریزی کرده و نکاتی را رعایت کنید.

۱-تنوع و تفاوت

در قسمتی از اتاق نشیمن میز کوچکی قرار داده و چند وسیله تزئینی روی آن قرار دهید البته شایان ذکر است که در انتخاب وسایل دقت کنید که هر کدام شکل و اندازه متفاوتی داشته باشند تا بیشتر و بهتر به چشم آیند. در انتخاب وسایل از نکاتی چون تنوع رنگ، شکل و اندازه تا جایی که جلب توجه کند،استفاده کنید . برای مثال شکل و رنگ خاصی را برای آباژور انتخاب کنید. با رعایت این نکته اولین قدم برای یک دکوراسیون متنوع را برداشته اید .

۲- تعدد و تکرار

تکرار زیباست و با تکرار چند وسیله ساده در دکوراسیون منزل میتوانید بهترین تاثیر گذاری را داشته باشید . به طور مثال چند قاب عکس یکسان با یک مضمون مشابه  را روی شومینه یا دیوار منزل نصب کنید و این تکرار زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه شما می بخشد. قرار دادن چند شیئ کوچک در کنار آنها به طوری که توجه کاملا به قاب عکس ها باشد ایده مناسبی خواهد بود .

۳- استفاده از رنگ‌های متضاد

برای برجسته کردن وسایل تزئینی میتوانید آنهارا در یک زمینه متضاد قرار دهید به این ترتیب که اگر دیوار خانه شما سفید است از وسایل رنگ تیره برای دکوراسیون آن قسمت استفاده کنید تا توجه بیشتری را جلب کند . اگر کمد یا گنجه سیاه رنگ دارید می توانید با قرار دادن ظروف و یا وسایل سفید رنگ، نمایش بهتری به چیدمان خانه خود دهید . از رنگ سبز برای گرما دادن به یک مجموعه سرد استفاده کنید، در واقع رنگ سبز، رنگ سومی است که بین دو رنگ‌ متضاد ارتباط برقرار کرده است.

۴- قسمتی از یک دیوار را به وسایل اختصاص دهید .

قسمتی از دیوار را قفسه بندی کرده به طوری که تعداد قفسه ها مکعبی تکرار شود تا فضای بیشتری را برای چیدن وسایل داشته باشید. از این قفسه ها برای چیدن کتاب، ظروف ، عکس های خانوادگی  و…. به تعداد زیاد استفاده کنید .وسایل بزرگتر در عقب و وسایل کوچکتر در جلوی قفسه ها چیده شود تا همه وسایل دید داشته باشند . یک فضای خاص از دیوار منزل را به این کار اختصاص دهید تا به شکل یک ویترین در قسمتی از منزل خودنمایی کند .

 ۵- وسایل را در یک ردیف کنار هم قرار دهید .

از یک طبقه یا قفسه برای  کنار هم قرار دادن وسایل مشابه استفاده کنید . میتوانید وسایل مشابه را در یک ردیف قرار دهید ، با این کار، به جمع‌وجور شدن خانه و جمع شدن وسایل از سر راه کمک کنید.برای مثال در ایوان خانه خود تمامی آب پاش را در یک ردیف قرار داده و در آشپزخانه بشقاب ها را به همین صورت و در نهایت در اتاق بچه ها با قرار دادن مجسمه ها و حیوانات اسباب بازی آنها در یک ردیف نه تنها به زیبایی فضا کمک کرده بلکه همان طور که گفته شد جمع آوری درستی از وسایل انجام گرفته است . با این کار حس بهتری را در خانه خود به دست می آورید .

 ۶-تعادل ایجاد کنید .

با یک چیدمان خاص همه اشیا را طوری در کنار هم قرار دهید تا همگی واحد و هماهنگ دیده شوند .همه اشیا اندازه و شکل متفاوتی دارند که میتوانید طوری در چیدمان آنها سلیقه به خرج دهید تا بین همه آنها یک هماهنگی و تعادل به وجود آید . بنابراین با قرار دادن یک شیئ بزرگ در کنار یک شیئ کوچک تعادل ایجاد کنید.رنگ اشیا گزینه مناسبی برای ایجاد هماهنگی بین آنهاست و به راحتی میتوانید اشیای هم رنگ را در کنار هم قرار داده و تعادل ساده ای را ایجاد کنید .

۷-سوژه‌های خاص

وسایل خاص را با جدا کردن آنها از بقیه متمایز کنید و به ایجاد یک فضای صمیمی کمک کنید . برای مثال کرکره چوبی در کنار مبلمانی زیبا باعث ایجاد فضایی  گرم خواهد شد . کرکره های چوبی وسیله تزئینی مناسبی برای خانه بوده و حس بودن در یک اتاق کوچک را ایجاد می کند.

نوشتهٔ بعدی
چند نکته جهت متحول کردن دکوراسیون منزل
نوشتهٔ پیشین
باغ تالار بیست میرزایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید