تخت خواب ضد زلزله

بدون دیدگاه

تختخواب ضد زلزله

در زمان زمین زلزله در صورتی که افراد در حال خواب و استراحت باشند توانایی هیچ عکس العملی را ندارند و این مسله باعث می شود تا تلفات انسانی ناشی از زلزله افزایش یابد. از این رو مخترعین به دنبال راهکاری افتادند که تلفات انسانی در زمان زلزله را به حداقل برسانند.

کاربرد تختخواب ضد زلزله

تختخواب هایی که به عنوان تختخواب ضد زلزله یا هوشمند معرفی شده اند مانع از ریزش آوار و همچنین پرتاب شدن اجسام بر روی اشخاص می شوند.

خصوصیات تختخواب ضد زلزله

این نوع تخت خواب در زمان وقوع زلزله ای در حد ۵/۳ ریشتر به بالا درمدت سه ثانیه به صورت هوشمند بالهای محافظش را باز می کند.

تختخواب های هوشمند یا ضد زلزله دارای ریموت کنترل هستند و حتی این امکان را دارند که به صورت دستی بالهای محافظ را در وضعیت دلخواه قرار داد تا در زمانی که حسگر ها به صورت ناگهانی دچار قطعی شوند باز هم بال ها بسته شوند. نکته مهم این است که اگر کابل میان برد و پایه موتور در این نوع تخت خواب ها قطع شود باز زدن آلارم می تواند فرد را خبردار کرد.

آزمایش های گوناگون بر روی این نوع تختخواب نشان دهنده این است که این تختخواب توانایی تحمل  ۹ تن آوار را دارد و در صورتی که ضربه ای به صورت مستقیم بر روی تخت وارد شود خطری ایجاد نمی کند.

زیر این نوع تختخواب ها جعبه های کمک های اولیه ، کپسول اکسیژن و سایر مواد غذایی فاسد نشدنی مانند آب و … قرار داده شده است که در زمان لزوم با استفاده از آنها فرد  دچار مشکل نشود.

انواع تختخواب هوشمند

تخت خواب هایی که با این تکنولوژی ساخته شده اند در سه نوع دو نفره، تک نفره و همچنین از نوع تخت خواب کودک بوده و با طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود.

عملکرد تختخواب ضد زلزله

تختخواب های هوشمند دارای وزنی بین ۵۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم می باشند و در صورتی که بال ها در زمان زلزله باز شوند ولی ساختمان با تخریبی روبرو نشده باشد بالهای تختخواب بعد از ۵ دقیقه به صورت اتوماتیک باز می شوند و به حالت عادی بر می گردند.

عملکرد تختخواب های هوشمند به صورت مستقیم به برق شهری متصل نبوده و با برق ۱۲ ولت توسط باتری تامین می شود و کاملا هوشمندانه عمل می کند.

نکته مهم این است که در زمان قطع برق تا چند روی می تواند به کار خود ادامه دهد و کم کم از ولتاژ باتری کاسته می شود و در نهایت به صورت خودکار بال های آن بسته و تا زمان وصل شدن برق و شارژ دوباره باتری بالها باز نخواهد شد.

تخت خواب ضد زلزله

نوشتهٔ بعدی
پتینه کاری لاکچری
نوشتهٔ پیشین
ملات ویژه چیست چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید