تغییرفضای منزل با نورپردازی مناسب :

همان طور که می دانید نورپردازی اصول و قواعد خاص خود را نیاز دارد و شما می توانید از نور برای طراحی قسمت‌های مختلف استفاده نمایید. از این رو بهتر است قبل از اینکه به فکر تغییر یا خرید لوستر برای فضاهای مختلف منزل باشید، نکاتی را در نظر بگیرید.برای مثال از کلیدهای تنظیم‌کننده شدت نور برای سیستم روشنایی استفاده کنید و حتی می توانید از ترکیب لامپ‌های کم‌مصرف و پرمصرف بهره بگیرید. استفاده از نور مناسب در راهرو‌ها و پلکان‌ها، باعث می شود تا خانه ای راحت داشته باشید. با انجام این کار ها می توانید محیط مناسبی برای خود و اعضای خانواده فراهم آورید.

نور اتاق خواب :

در اتاق خواب خود بهتر است مواردی را در نظر بگیرید، تا هم خواب بهتری داشته باشید و نور مناسبی در اختیار شما باشد. استفاده از یک چراغ مطالعه در کنار تخت می تواند به معنای این باشد که شما مزاحم خواب دیگران نخواهید شد. در اطراف آینه میز آرایش خود از دیوارکوب ها استفاده کنید تا بتوانید نوری بدون سایه ایجاد کنید و به راحتی بتوانید آرایش کنید. یادتان باشد که انعکاس نور در آینه باعث بزرگتر شدن و البته روشن تر شدن فضای اتاق خواب شما می شود.

در صورتی که اتاق خواب نسبتا” بزرگی دارید می توانید از یک دیوار کاذب استفاده کرده و اتاق خود را به دو قسمت کنید. انجام این کار نه تنها باعث می شود تا محیط جمع و جوری تری داشته باشید، بلکه می توانید از قسمت پشتی برای گذاشتن وسایل شخصی یا پرو کردن لباس استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید نور بیشتری در فضای اتاق خواب خود داشته باشید می توانید از یک چراغ در وسط اتاق استفاده کنید. نورپردازی دیوار بالای تختخواب ایده جالبی است که می توانید در صورت داشتن یک تخت زیبا از آن بهره بگیرید و فضای تخت خود را رویایی جلوه دهید.

نور آشپزخانه :

همان طور که می دانید در محیط آشپزخانه نور باید به اندازه کافی وجود داشته باشد تا بتوانید به راحتی مشغول آشپزی شوید. پیشنهاد می کنیم که برای آشپزخانه خود ازلامپ های کم مصرف یا هالوژون ها استفاده کنید. زیرا انجام این کار باعث می شود تا فضایی نرم تر و خوشایند تری داشته باشید. اما بهتر است برای قسمت هایی که به نور بیشتری نیاز دارید از چراغ هایی که دارای ولتاژ بیشتری می باشد، استفاده کنید. این نوع چراغ ها را در زیر کابینت نصب کنید تا سطح کارتان روشن شود.

در صورتی که آشپزخانه منزل شما دارای جزیره با میز صبحانه می باشد، از یک چراغ پر نور در بالای آن استفاده کنید. زیرا از این میز می توانید به عنوان فضایی برای خواندن روزنامه و رسیدگی به کارهای اداری هم استفاده کنید.شما این امکان را دارید که نورپردازی را به صورت تزئینی انجام دهید. برای مثال می توانید از لامپ های شیشه ای رنگی استفاده کنید، تا از این طریق فضای بالای سر شما با سایر قسمت های آشپزخانه همخوانی داشته باشد.

اگر از کابینت های شیشه ای در فضای آشپزخانه خود استفاده نموده اید، بهتر است با قرار دادن وسایل مورد علاقه و شیشه‌ای در داخل این کابینت ها و دادن نور بیشتر به آن، جلوه ای زیبا به فضای آشپزخانه ببخشید.

نور اتاق ناهارخوری :

در اتاق ناهار خوری باید فضای روشنی را ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی غذا را میل کنید. در صورتی که تمایل به ایجاد فضایی رومانتیک در اتاق ناهار خوری دارید، بهتر است از نور های ملایم تری استفاده کنید و پیشنهاد می کنیم تا از نور های تنظیم شونده برای این فضا استفاده کنید تا در صورت لزوم بتوانید نور را کم یا زیاد کنید. قرار دادن لوستر در بالای میز ناهار خوری به عنوان یک نقطه مرکزی ایده مناسبی خواهد بود. در صورتی که یک میز بزرگ در اتاق ناهار خوری دارید، می  توانید از آویزهای چندتایی، لوستر و چلچراغ‌های جدید یا سنتی برای زیبایی بیشتر این فضا استفاده کنید.

البته وجود هالوژن ها در اتاق ناهار خوری باعث می شود تا یک نور یکنواخت در محیط ایجاد شود. نصب هالوژن ها نور را در همه جا پخش می کند و گوشه‌های میز در تاریکی نمی‌ماند. در زمان پذیرایی از مهمانان، بهتر است دو شمع روشن در دو طرف میز قرار دهید و با این کار حس خوشامد گویی و دعوت به شام را در مهمانان تقویت کنید.

نوراتاق نشیمن :

اتاق نشیمن فضایی از خانه شما می باشد که در آنجا به گفتگو با مهمان ها و اعضای خانواده خود می پردازید. از طرف دیگر محیطی است که برای رسیدن شما به آرامش طراحی شده است. به همین خاطر نباید در این فضا از نور زیاد که چشم را ناراحت کرده و مانع استراحت و آرامش شما شود، استفاده کنید. توصیه ما این است که از نور گرم که درصد زرد آن بیشتر از آبی می باشد، استفاده کنید. در صورتی که از فضای اتاق نشیمن برای مطالعه استفاده می کنید، بهتر است از یک چراغ رومیزی روبروی کاناپه یا مبل راحتی بهره بگیرید تا از این طریق بتوانید نور کافی برای مطالعه را در اختیار داشته باشید. 

نکته مهم این است که چراغ‌های دارای سایه‌های مات نور را به پایین منعکس کرده و باعث ایجاد تناقض می شوند، اما چراغ هایی با سایه های نیمه شفاف باعث می شود تا نور به صورت ملایم تری انعکاس پیدا کند. یادتان نرود که برای اشیاء خاص مانند تابلوی نقاشی یا تاقچه‌ی که بر روی آن اشیاء زیبا قرار دارد، از لامپ‌های قوی پرنور استفاده کنید. شما این امکان را دارید که  به وسیله یک  دیوار کوب، نور را به طور مستقیم به یک شیء تابیده و آن را مورد توجه قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید