تغییر دکوراسیون با ایده های نو :

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که بر این باورند که تغییر دکوراسیون منزل کاری است که علاوه بر هزینه بالایی که دارد، نیاز به زمان زیادی هم خواهد داشت. با اینکه امروزه قیمت وسایل و لوازم منزل افزایش یافته و کمتر می توانید به تغییر و خریدن وسایل جدید بپردازید، اما فراموش نکنید که شما این امکان را دارید که با استفاده از ایده های نو و خلاقانه، هزینه های خرید وسایل را مدیرت کرده و حتی به حداقل برسانید. بهتر است بدانید که منظور از تغییر دکوراسیون، خرید وسایل نو و گران قیمت نخواهد بود. بلکه شما می توانید با پرورش ایده های خود، یک دکوراسیون جدید را طراحی کرده و از آن لذت ببرید. البته یادتان نرود که لازم نیست دکوراسیون شما بی عیب و نقص باشد، بلکه  فقط استفاده از ایده های نو قابل اهمیت خواهد بود. به همین خاطر  چند ایده پیشنهادی برای تغییر دکوراسیون منزل شما ارائه می کنیم، تا از این طریق باعث کاهش هزینه ها شوید.

متعادل سازی دکوراسیون :

شاید دکوراسیون منزل شما به دلیل اینکه بافت ها، رنگ ها و الگو ها بسیار به هم شبیه هستند، باعث ایجاد حس کسالت در شما و اعضای خانواده شود. از این رو باید برای رفع این حس در چیدمان خانه خود اقداماتی انجام دهید. پیشنهاد می کنیم که از ترکیب بافت ها، الگوها و پیوند آنها با هم استفاده کنید. درصورتی که بافت های استفاده شده در دکوراسیون منزل شما درشت است، می توانید آنها را با بافت های ریز ترکیب کرده و حس تعادل را برقرار کنید. برای مثال اگر از پارچه های مخمل برای پرده ها، کوسن ها و مبل ها استفاده نموده اید، بهتر است در کنار این پارچه های سنگین و بافت دار از حریر بهره گرفته و با استفاده از مخمل و حریر در کنار هم فضایی متعادل را ایجاد کنید.

زیبایی بخشیدن به وسایل مصرفی :

شما می توانید وسایل مورد استفاده خود را به گونه ای نمایش دهید که علاوه بر جنبه کاربردی، زیبا هم به نظر برسند. برای مثال صابون های رنگ و دستمال های پنبه ای خود را در داخل یک شیشه شفاف بریزد و اشیاء مصرفی را زیباتر جلوه دهید.

در نظر گرفتن نقطه کانونی :

یادتان نرود که برای جلوگیری از یک دست شدن دکوراسیون منزل از مقداری نور استفاد کنید. وجود یک آینه بزرگ، آن هم به عنوان نقطه کانونی در منزل ضروری خواهد بود. حتی می توانید از برق یک گلدان کریستال یا قطعات دکوراتیو نقره روی شومینه کمک بگیرید. یادتان نرود که وجود آینه علاوه بر اینکه موجب پیشگیری از یک دست شدن دکوراسیون فضا می شود، بلکه سبب می شود یک فضای کوچک و بسته، بزرگ و دلباز به نظر برسد.

کنترل نور :

همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین عامل در دکوراسیون، نور و کنترل آن می باشد. شما می توانید از طریق پرده های پارچه ای و حصیری کاری کنید تا روشنایی منزل را در ساعات روز کنترل کنید. حتی می توانید برای کنترل نور در ساعات شب، نسبت به تغییر نور چراغ ها یا لوسترهای منزل خود اقدام کنید. استفاده از آباژور و لامپ های رنگی هم ایده دیگری برای کنترل نور در زمان شب می باشد. یک ایده جالب این است که اگر منزل شما دارای روشنایی زیاد است، آن را کم کرده و یا به صورت برعکس عمل نمایید.

جانمایی صحیح وسایل :

استفاده از مجسمه و قاب عکس های زیبا در بخش های مختلف از دکوراسیون منزل مخصوصا اتاق خواب ایده جالبی خواهد بود. اتاق خواب شما در صورتی که تمام وسایل خود را در کمد ها و کشو ها جانمایی کنید، خلوت تر بوده و زیبایی بیشتری خواهد داشت.

استفاده از ترکیب رنگی خنثی :

پیشنهاد ما برای استفاده از یک ترکیب رنگ آرامش بخش که مطابق با سلیقه همه می باشد و معمولا همه افراد از آن استقبال می کنند، ترکیب رنگی خنثی مانند کرم، قهوه ای و شکلاتی است که به عنوان یک ترکیب اصلی مورد استفاده قرار می گیرید. البته شما می توانید این ترکیب رنگی را با یک رنگ برجسته تر مانند قرمز گوجه ای، آکواریومی و زرد در دکوراسیون منزل خود که شامل مبلمان، پرده ها و دیوارها می باشد، مورد استفاده قرار داده یا از آن به عنوان چاشنی برای لوازم جانبی مانند کوسن ها، گل ها و…استفاده کنید. فراموش نکنید که رنگ های خنثی مانند مشکی، سفید و خاکستری را می توانید در کنار رنگ های دیگر قرار دهید و از این طریق در تمام بخش های خانه جلوه زیبایی خلق کنید.

وجود جلوه های طبیعی در منزل :

برای افزایش شادابی در فضای منزل خود از جلوه های طبیعی استفاده کنید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که طبیعت را در مقیاس کوچک در دکوراسیون داخلی خانه خود بگنجانید. برای این کار بهتر است از یک دسته گل زیبا یا درختچه ای زینتی استفاده کنید. این کار باعث می شود تا شادابی و طراوت منزل شما افزایش یابد. 

استفاده از قاب عکس ها :

یک ایده جالب و زیبا نصب عکس های خانوادگی و خاطره انگیز بر روی دیوار است. شما می توانید با استفاده از طناب یا کلاف های رنگی، عکس ها را به صورت رشته ای به هم متصل کنید. این کار باعث می شود تا در زمان مشاهده آنها سریالی از خاطرات روزهای خوب را هر روز مرور کنید. البته این امکان هم وجود دارد که هر چند وقت یکبار عکس ها را تغییر داده و عکس های جدید تری را در قاب ها قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید