توصیه های مفید برای ایجاد تغییر در دکوراسیون :

بهتر است بدانید که تغییر دکوراسیون با وسایلی مانند مبل، پرده و وسایلی از این دست امکان پذیر خواهد بود. اما اگر شما بودجه کافی برای خرید این وسایل را ندارید یا ترجیح می دهید تا هزینه زیادی را صرف نکنید، پیشنهاد می کنیم که با کمک خلاقیت فردی ظاهر خانه خود را جدید کرده و تغییرات چشمگیری را ایجاد کنید. همان طور که می دانید خانه شما با کمک تغییراتی که با سلیقه خود اعمال می کنید، تازه و مدرن خواهد شد. از این رو توصیه ما این است که در زمان تغییر دکوراسیون نکاتی را توجه داشته باشید.  

ایجاد مرکز توجه :

ایده دیگری که می توان از آن استفاده کرد این است که به جای تغییر در همه جا خانه خود، یک قسمت از خانه که بیشتر مورد توجه است را انتخاب کرده و تغییرات دکواسیون را در آن بخش اعمال کنید. بهتر است بدانید که یک بخش از خانه شما به راحتی می تواند تغییر یابد، بدون آنکه شما متحمل هزینه زیادی شوید. البته به دلیل اینکه تغییرات در یک بخش انجام می شود، به مراتب کیفیت مواد مورد استفاده بالاتر رفته و بیشتر به چشم می آید. برای مثال شومینه منزل را با کاشی های جدید نونوار کنید و طاقچه آن را رنگ کرده و یک مشعل تزئینی روی آن نصب کنید و در آخر با یک تابلوی زیبا در بالای آن باعث شوید تا این بخش از خانه تبدیل به مرکز توجه منزل شما شود و تمام توجه ها را به خود جلب کند.

استفاده از خلاقیت :

شما می توانید وسایل دکوری که در منزل دارید را باهم تلفیق کنید و در کنار هم به نمایش بگذارید. انجام این کار نه تنها کم هزینه خواهد بود، بلکه  نمایش خوبی از ذوق و سلیقه شما می باشد. حتی اگر در انجام کارهای هنری مهارت دارید، می توانید خودتان نقاشی کنید و یک اثر هنری زیبا خلق نمایید. شما این مکان را دارید که با استفاده از ذوق و خلاقیت خود، طرحی جدید در وسایل خانه ایجاد کنید. برای مثال با کمک وسایل تزئینی و چسب و… یک طرح ساده برای کلاهک آباژور اتاق خواب خود درست کنید و جلوه تازه ای به آن ببخشید.

عدم استفاده از ترکیب بیش از حد سبک ها :

ترکیب کردن سبک های مختلف کار جالب خواهد بود و همان طور که می دانید قانون خاصی هم ندارد. اما یادتان نرود که این کار را نباید بیش از حد انجام دهید، بلکه باید سبک هایی را انتخاب کنید که باهم هماهنگی و تناسب بیشتری دارند. زیرا سبک های متعدد و اجزاء مختلف، خانه را درهم برهم نشان می دهد و این مسله یک ضعف بزرگ در طراحی دکوراسیون منزل شما به حساب می آید. شما می توانید دو یا سه سبک را با سلیقه خود باهم تلفیق کنید و از آنها در دکوراسیون منزل خود بهره بگیرید و هر چیزی که در این دکوراسیون ناهمانگی ایجاد می کند را به راحتی حذف کنید و یک چیدمان متعادل و هماهنگ را ایجاد کنید.

رنگ آمیزی کردن :

برای ایجاد یک تغییر کلی در ظاهر یک اتاق، می توانید آن را رنگ کنید. بهتر است بدانید که رنگ کردن نه تنها حس اتاق را تغییر می دهند، بلکه این تغییر با هزینه کمی انجام می شود. حتی اگر شما یکی از وسایل اتاق خود را هم رنگ کنید باز هم در ایجاد یک  تغییر چشمگیر، موفق خواهید بود. تغییر پارچه های اتاق مانند پرده، رو تختی و کوسن ها هم ایده مناسبی است که با صرف هزینه کم می توانید یک تفاوت در اتاق خود ایجاد کرد.

استفاده مجدد از وسایل :

شاید فکر کنید که تنها با تعویض وسایل قدیمی و نو کردن همه وسایل می توانید ظاهر خانه خود را تغییر دهید و جلوه ای تازه به آن ببخشید. اما یادتان نرود که شما به راحتی می توانید از وسایلی که قبلا داشته اید، دوباره استفاده کنید. انجام این کار باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود. پیشنهاد می کنیم که در انباری، زیر زمین و یا اتاق های دیگر به دنبال وسایلی باشید که قابلیت استفاده مجدد داشته باشند. در صورتی که وسیله ای را پیدا کردید که می توان دوباره از آن استفاده کرد، با یک لایه رنگ و لکه گیری، ظاهر جدیدی در آن وسیله قدیمی ایجاد کنید. برای مثال یک قاب عکس قدیمی را با استفاده از رنگ کردن قاب آن و تغییر عکس آن می توان تبدیل به یک اثر هنری زیبا نمود و با نصب آن به یک دیوار خالی جلوه خانه خود را تغییر داد.

متناسب بودن فضا و وسایل :

نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که مبلمان خیلی بزرگ در یک اتاق، آن را سنگین و قدیمی نشان می دهد. از این رو باید تناسب بین اتاق و مبلمان آن کاملا” رعایت شود تا آزار دهنده نباشد. به همین خاطر قبل از اینکه به خرید مبل بپردازید، اندازه اتاق را مورد نظر را در نظر داشته باشید و مبلمانی را انتخاب کنید که با فضای موجود خانه شما متناسب باشد. یادتان نرود که این قانون برای همه وسایل خانه صادق خواهد بود و بهتر است در انتخاب همه وسایل مانند فرش، تابلو و…این مسله را رعات کنید. زیرا بزرگ یا کوچک بودن بیش از حد وسایل در یک فضا زیبایی چندانی ندارد و یک اشکال در دکوراسیون به حساب می آید.

عدم افراط در استفاده از وسایل دکوری :

فراموش نکنید که در هنگام طراحی دکوراسیون برای منزل خود از افراط دوری کنید. زیرا تعدد رنگ ها، طرح ها و جزئیات بیش از حد در یک فضا باعث می شود تا آن محیط خیلی شلوغ و بهم ریخته به نظر برسد. از این رو پیشنهاد می کنیم انتخاب رنگ ها را به ۲ یا ۳ مورد که یکی حتما خنثی باشد، محدود کنید. حتی بهتر است در انتخاب طرح ها هم دقت کنید و با ادغام دو طرح ساده آغاز کنید و طرح سوم را در صورتی که باعث شلوغ شدن نشود، اضافه کنید. در یک محیط از تعداد زیادی تابلو و وسایل دکوری استفاده نکنید و همیشه با در نظر گرفتن وسعت دیوار بر روی آن تابلو یا وسیله تزئینی نصب کنید. زیرا همان طور که گفته شد، باعث شلوغ نشان دادن فضای مورد نظر شما می شود.

کم بودن دکوراسیون :

کم بودن وسایل دکوراسیون باعث می شود تا خانه شما ساده به نظر برسد. البته شما می توانید با استفاده از آثار هنری، قاب عکس ها، گلدان ها، ظرف ها، پرده ها، کوسن ها، گل ها و گیاهان خانه خود را پر تر و شاد تر نشان دهید. برای مثال یک جفت تابلو در اتاق نشیمن یا یک آینه برای ورودی منزل خود در نظر بگیرید و حتی گلدان ها را به صورت سه تایی کنار هم بگذارید و در داخل آن ها گیاهانی با ارتفاع های مختلف قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید