خانه آرایی با راهکارهای ساده :

شما می توانید با استفاده از خلاقیت و ذوقی که دارید، تغییراتی را در دکوراسیون منزل خود انجام دهید و باعث ایجاد تنوع در فضا شوید. البته بهتر است در کنار خلاقیت کمی هم هزینه کنید تا بتوانید تغییراتی که اعمال می کنید چشمگیر تر باشد. اما فراموش نکنید که گاهی بدون صرف هزینه و تنها از طریق جابه جا کردن وسایل می توانید به تغییر دکوراسیون خانه خود دست بزنید. چند راهکار ساده و البته کم هزینه را به شما پیشنهاد می کنیم تا از طریق آنها بتوانید باعث  تغییر دکوراسیون و در نهایت تلطیف روحیه اعضای خانواده خود شوید.

به طور معمول در دیدگاه اولیه وقتی سخن از تغییر دکوراسیون می شود، فکر می کنید که منظور تغییر تمام وسایل خانه و ایجاد تغییرات کلی در ظاهر می باشد. اما بهتر است بدانید شما با استفاده از بودجه محدود هم می توانید تغییرات قابل توجهی را فراهم کنید و به طور کلی حال و هوای خانه خود را تغییر دهید. چند روش را به طور پیشنهادی ارائه می کنیم، اما شما این امکان را دارید که با استفاده از ذوق و سلیقه خود روش های متعدد را استفاده کنید و به تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود کمک کنید.

۱- مجموعه ای از اشیاء :

در صورتی که اشیاء یا وسایل تزئینی دارید که به آنها علاقمند هستید، می توانید آنها را از بخش های مختلف خانه جمع کرده و به شکل یک مجموعه زیبا در کنار هم بچینید. برای این منظور بهتر است طبقاتی را روی دیوار نصب کنید و آنها را در داخل این طبقات جای دهید. با انجام این کار نه تنها تغییری در دکوراسیون منزل خود ایجاد نموده اید، بلکه یک دیوار خالی را به شکل زیبایی پر کرده اید.

۲-ایجاد تغییر در کف منزل :

برای ایجاد یک تغییر قابل توجه در خانه خود می توانید فضای زیر پای خود را تغییر دهید. برای تغییر کف اتاق انتخاب های متنوعی دارید که می توانید از آنها استفاده کنید. برای مثال اگر کف خانه را با فرش پوشانده اید، بهتر است فرش اتاق ها را باهم تعویض کنید و اگر کف خانه شما پارکت است، می توانید پارکت ها را پولیش بزنید تا ظاهر جدیدی به خود بگیرند. البته فراموش نکنید که با پهن کردن فرش، می توانید بسیاری از نواقص کف را بپوشانید. 

۳- نقش مبلمان:

یکی از مواردی که در تغییر دکوراسیون منزل نقش مهمی دارد، مبلمان می باشد و حتما برای ایجاد تغییر نباید آنها را عوض کنید، بلکه می توانید از طریق تعویض رویه آن باعث ایجاد تغییر دکوراسیون شوید و حتی به شکل ساده تر می توانید چیدمان آنها را تغییر دهید و به گونه ای متفاوت از قبل بچینید.

۴- استفاده از دیوار :

دنج ترین بخش خانه خود را در نظر بگیرید و آن بخش را تبدیل به فضایی برای نشستن و مکالمه نمایید و دیوار آن بخش را با استفاده از یک طرح یا مدلی که مورد علاقه شما می باشد، تزئین کنید. برای مثال می توانید از کاغذ دیواری، پارچه، سنگ و … برای این منظور استفاده کنید و بدین ترتیب دکوراسیون داخلی منزل خود راتغییر بدهید.

۵- نصب آثار هنری:

با نصب تابلو های زیبا و آثار هنری می توانید در دکوراسیون خانه خود تغییراتی را ایجاد کنید. شما این امکان را دارید که با نصب دیوار کوب در بالای تابلو ها یا آثار هنری که بر روی دیوار نصب کرده اید، آنها را متمایز نشان دهید. استفاده از لامپ های آفتابی گزینه مناسبی برای دیوار کوب ها می باشند، زیرا گرما و زیبایی خاصی داشته و جلوه زیبایی را ایجاد می کنند. توصیه ما این است که از خرید تابلوهای گران قیمت پرهیز کنید. زیرا شما با استفاده از عکس های خانوادگی خود می توانید تابلوی بزرگی را درست کرده و آنها را قاب بگیرید و به دیوار نصب کنید. تابلو و کارهای هنری را طوری روی دیوار نصب کنید که هم سطح چشم باشد، مگر اینکه بخواهید به صورت عمودی نشان داده شود.

۶- استفاده از گچ بری :

با اینکه سال های زیادی است که از گچ بری برای تزئین استفاده می شود، اما هنوز هم ایده مناسبی برای تزئین فضای داخلی خانه می باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم با استفاده از گچ بری، مرز سقف و دیوار را از هم جدا کنید. با وجود گچ بری ها و قرنیز ها می توانید نمای افقی جالبی را ایجاد کنید. مخصوصا” هنگامی که رنگ دیوار با رنگ آنها متفاوت باشد، این نما چشمگیر تر خواهد شد.

۷- رنگ آمیزی کردن :

یک روش ساده اما کاربردی که می تواند تغییر زیادی در دکوراسیون ایجاد کند، رنگ کردن می باشد. البته بهتر است از رنگ سفید استفاده نکنید بلکه به جای آن از رنگ های قوی تر مانند قرمز تیره، قهوه ای پررنگ و طوسی استفاده کنید. بهتر است بدانید که رنگ های تیره باعث می شوند تا دیوارها به هم نزدیک تر نشان داده شوند، اما رنگهای روشن به طور معجزه آسایی در بزرگتر جلوه دادن فضای خانه شما نقش دارند. انتخاب رنگ زرد پیشنهاد خوبی برای زنده نشان دادن فضای هر اتاق می باشد.

۸- مرتبط کردن وسایل :

تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید فضای یک اتاق را با وسایل درونشان به هم مربوط کنید. برای انجام این کار ابتدا یک مدل انتخاب کرده و با توجه به مدل، از روش های مختلف برای مرتبط کردن وسایل باهم استفاده کنید. برای مثال با فرش، کوسن، شمع، گل های خشک، یک قفس تزیینی پرنده و بسیاری موارد دیگر می توان این ارتباط را برقرار کرد.

۹- تعویض کوسن ها :

شاید باورتان نشود اما با استفاده از یک روش ساده و راحت می توانید تغییر محسوسی را در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید. با عوض کردن رویه کوسن ها خواهید دید که چگونه می توان در اتاق نشیمن تنوع ایجاد کرد. پیشنهاد می کنیم برای ایجاد تغییر و تنوع بیشتر تعداد کوسن ها را بیشتر کنید.

۱۰- میزان نورپردازی:

همان طور که بارها گفته شده، نورپردازی نقش مهمی در دکوراسیون هر فضایی خواهد داشت. زیرا شما برای ایجاد یک محیط صمیمی نیاز به نور کافی دارید و هرچه این نور ملایم تر باشد، فضای صمیمی تری به وجود می آید. شما برای مطالعه و انجام بسیاری از کار های خود، به نور احتیاح دارید و به همین خاطر بهتر است میزان نور را در هر اتاق تنظیم کنید. برای مثال در اتاقی که مشغول مطالعه هستید یا اتاقی که دفتر کار شما به حساب می آید، نیاز به نور بیشتری داشته و در اتاق خواب خود نیاز به نور کمتری برای استراحت خواهید داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید