خانه تکانی در فصل پاییز :

با شروع فصل پاییز دومین نوبت از خانه تکانی آغاز می شود و تمام اعضای خانواده خود را برای فصول سرد سال آماده می کنند و در این زمان باید لباس ها، وسایل گرمایشی و تجهیزات جدید متناسب با فصل را جایگزین لوازم شش ماه اول سال کنند. از آنجایی که فصل پاییز همراه با باد و باران است، به همین دلیل خانه تکانی در پاییز تعریف متفاوتی از بقیه ایام سال خواهد داشت و همان طور که می دانید عادات غذایی در فصل پاییز و زمستان با عادت ها در بهار و تابستان متفاوت است به همین جهت می توانید به خانه  تمیزتری امید داشته باشید.

سرد شدن ناگهانی هوا در فصل پاییز باعث می شود که تغییراتی در فضای منزل خود ایجاد کنید. این تغییرات شامل موارد زیر است :

۱- بستن دریچه کولر اولین کاری است که باید انجام دهید. در صورت نیاز آن را با روکش بپوشانید.

۲- به دلیل بارش باران، احتمال نم دادن دیوار های منزل و … وجود دارد. از این رو اگر منزل شما نیاز به تعمیرات جزئی دارد، بهتر است تا قبل از سردتر شدن هوا این کار را انجام دهید.

۳- چک کردن شوفاژخانه از کارهایی است که باید قبل از سرد شدن ناگهانی هوا آن را انجام داد و اگر نیاز به سرویس دارد، سرویس کردن آن را فراموش نکنید.

۴-از سالم بودن لوله های آب و نداشتن ترک و نشتی آنها مطمئن شده و در صورت نیاز لوله ها را عایق کنید. عایق کردن لوله ها مخصوصا در خانه های حیاط دار ضرورت بیشتری دارد. به همین خاطر برای ترکیدن احتمالی لوله ها برنامه ریزی کنید.

۵- آماده سازی درزگیر ها برای قرار دادن در بین درز پنجره ها کاری است که در فصل سرما بهتر است انجام دهید.

۶-در فصل سرما آنچه بیشتر اهمیت دارد، روشنایی منزل است. زیرا به علت کم شدن نور در فصل پاییز، استفاده از چراغ ها افزایش می یابد. اما از آنجایی که در نور کم امکان دیدن غبار و آلودگی ها بیشتر می شود، به همین خاطر  پیشنهاد می کنیم که لامپ های بیشتری اضافه نکنید بلکه لامپ ها را گرد گیری کرده تا نور و حرارت آنها بیشتر شود. در صورتی که در منزل خود از لوستر استفاده می کنید بهتر است برای پاک کردن لوسترها از آلودگی ها، آن را از سقف پایین آورده و قطعات آن را از یکدیگر جدا و تک تک آن را تمیز کرد.

۷- عایق کاری پشت بام هم از کار هایی است که باید در اولویت قرار دهید. زیرا ممکن است در اثر بارش باران در فصل پائیز خانه شما دچار خسارت شود.

۸- اگر در حیاط خانه خود گیاهان و درختانی دارید، می توانید به باغچه رسیدگی کنید و شاخ و برگ ها را هرس کنید تا در برابر باد و باران آسیب نبینند.

۹- قبل از سرد شدن هوا بهتر است که رختخواب ها و ملافه ها را با مواد شوینده نرم بشویید و سعی کنید که از خشک کن کمتر استفاده کنید و ملحفه ها را در نور آفتاب خشک کنید. جمع کردن لباس های تابستانی از داخل کمد ها و آوردن تن پوش های پائیزی هم از کارهایی است که باید با سرد شدن هوا انجام دهید.

۱۰-فرش ها را باید هر ۶ ماه یک بار تمیز کنید. شما می توانید برای شست و شوی فرش ها از شامپو فرش استفاده کنید. اما نکته مهمی که بهتر است بدانید این است که براساس جنس هر فرش، زمان و نحوه شست و شوی آن تغییر می کند. در صورتی که تمایل دارید یک بار در سال فرش های منزل را بشویید، پیشنهاد می کنیم فصل پاییز را برای شستن فرش ها انتخاب کنید. زیرا امکان رشد میکروب ها در هوای سرد کمتر بوده و شما می توانید با شست و شوی فرش ها از بروز بیماری هایی که در درون پرزها و لایه های فرش وجود دارد، جلوگیری کنید.  

۱۱-وسایل و لوازم سنگین در منزل را جابجا کرده و زیر آنها را تمیز کنید تا حشرات موذی امکان زندگی در این مکان را نداشته باشند. از این رو بهتر است در فصل پاییز از مواد شوینده و سم ها استفاده کنید تا اثرات حضور حشرات به حداقل برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید