ویژگی های یک بالش مناسب :

شاید فکر کنید که بالشی که زیر سرتان می گذارید، هرگز کهنه نمی شود و دارای تاریخ مصرف نیست و میتوانید سالها از آن استفاده کنید و تنها در صورتی که پر و یا الیاف آن بیرون می زند، باید آن را تعویض کرده و بالشی جدید انتخاب کنید. اما بهتر است بدانید که بر طبق نظریه متخصصان بهداشت، برای داشتن خوابی راحت و در کمال آرامش باید هر ۱۲تا ۱۸ ماه بالش خود را تعویض کنید.  زیرا استفاده بیش از اندازه از یک بالش نه تنها مقاومت اولیه خود را از دست می دهد، بلکه می تواند وسیله ای مناسب برای تجمع باکتری ها و قارچ ها باشد. حتی می تواند بسیاری از گرد و غبار ریز و کپک را در خود جای داده و باعث ایجاد حساسیت ها و آلرژی های مختلف شود.

نکاتی درباره استفاده از بالش :

۱- بالشی که از آن استفاده می کنید، باید به اندازه ای سفت باشد که سر و گردن را با ستون فقرات به طور موازی قرار دهد، مثل زمانی که در حالت ایستاده قرار داریم.

۲- بالش نامناسب باعث ایجاد علائمی مانند سردردهای شدید و بی حس شدن شانه و بازو می شود.

۳- با انتخاب یک بالش مناسب و راحت، می توانند یک خواب آرام را تجربه کنید.

۴- نحوه خوابیدن افراد در انتخاب بالش تاثیر گذار است. بعضی از افراد به دلایل مختلف مانند بیماری و … شرایط خاصی دارند و باید از بالش های مخصوص استفاده کنند.

۵- در پایان دو سال از عمر بالش ، حتما به فکر بالش جدید باشید.

کدام جنس  بالش مناسب تر است؟

۱-بالش های پر شده از پر خیلی نرم بوده و البته گران تر از سایر بالش ها می باشد. اگر شما جز افرادی هستید که به دنبال بالش سفت می گردید، می توانید از بالش تمام پر یا مخلوط پر و کرک استفاده کنید. البته فراموش نکنید افرادی که دارای حساسیت و آلرژی هستند نباید از بالش پر دار استفاده کنند.

۲- بالش های اسفنجی بااینکه بسیار نرم بوده اما دارای قیمت بالایی است. نکته مهم درمورد این بالش ها این است که به دلیل شکل های منحنی مانندی که دارند، پس از مدتی خوابیدن روی آن حالت سر را به خود می گیرند. اما بعد از مدتی براثر شست و شو جمع می شوند. از این رو پیشنهاد می کنیم که پس از مدتی استفاده از بالش، برای راحتی و آسودگی بیشتر آن را عوض کنید.

۳- اگر به دنبال بالشی با قیمت مناسب هستید، بهتر است از بالش هایی که از الیاف پلی استر پر شده اند، استفاده کنید. این بالش ها با اینکه نازک و نرم هستند، اما در اثر شست و شو دچار برآمدگی می شوند که می تواند برای گردن مضر باشد.

 چه بالشی برای چه کسانی مناسب است ؟

۱- انتخاب یک بالش نرم و سبک برای افرادی که روی شکم می خوابند، گزینه مناسبی است. زیرا بالش از فشار وارد شدن به گردن جلوگیری می کند.

۲-استفاده از بالش متوسط و سفت، برای افرادی که به پشت و یا طاق باز می خوابند مناسب است. اما بالش متوسط و سفت زمانی ایده ال است که سر در تماس با آن به جلو تمایل پیدا کند و نیز قوس بیشتری نسبت به سایر بالش ها داشته باشد.

۳- افرادی که به پهلو می خوابند باید از بالش نازک و سفت استفاده کنند. زیرا فضای خالی بین گوش و شانه را در این حالت پر می کند و بهترین تکیه گاه برای این افراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید