درباره کاغذ دیواری

بدون دیدگاه

اطلاعاتی درب مورد کاغذ دیواری ها

همان طور که می دانید امروزه استفاده از کاغذ دیواری رونق زیادی پیدا کرده و بیشتر مردم برای طراحی زیباتر دیوارهای منزل از کاغذ دیواری بهره می گیرند. زیرا این پوشش دیواری به عنوان یک عنصر دکوراسیونی عمل می کند و شما این امکان را دارید که با استفاده از رنگ و طرحی های مختلف آنها، به فضای خانه خود فرم و رنگی متفاوت ببخشید. بهتر است بدانید که با وجود کاغذدیواری در یک محیط، می توانید فضاسازی خاصی را انجام دهید و این امکان با رنگ آمیزی کردن دیوارها انجام نمی شود. نصب کاغذ دیواری ساده تر از رنگ کردن خانه می باشد و حتی بوی بد و مشکلات رنگ کردن را هم ندارد. به همین دلیل به طور معمول خانم خانه کاغذ دیواری را برای تزئین دیوارهای منزل انتخاب می کند. از این رو برای تغییر دکوراسیون در خانه آن هم به شکل سریع و چشمگیر از کاغذ دیواری استفاده می شود. 

چه کاغذ دیواری برای کجا :

یادتان باشد که با استفاده از کاغذدیواری هایی که به رنگ تیره هستند، می توانید توجه را به سمت مرزهای خانه جلب کنید. به همین خاطر توصیه ما برای خانه های کوچک این است که هرگز از کاغذ دیواری هایی که دارای رنگ تیره می باشند، استفاده نکنید. اما برای ایجاد مرکز توجه در منزل خود از یکی از وسایل منزل مانند میز ناهار خوری، کتابخانه یا کنسول استفاده کنید و برای نمایش بیشتر، دیوار پشت آن وسیله را با کاغذ دیواری تیره بپوشانید. پیشنهاد می کنیم رنگ هایی مانند زرشکی، قهوه ای، آبی تیره و مشکی را انتخاب کنید، زیرا این رنگ ها مناسب ایده شما خواهند بود.

نکته مهم این است که نباید از کاغذ دیواری های یک شکل برای کل دیوار های منزل استفاده کنید، بلکه پیشنهاد می کنیم از کاغذ دیواری هایی با طرح های متنوع و رنگ هایی که مکمل هم هستند، استفاده کنید تا بتوانید جلوه بهتری به خانه خود دهید. برای ایجاد زیبایی بیشتر در فضای خانه خود بهتر است از کاغذ دیواری های ساده در کنار کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید. برای مثال می توانید از یک کاغذ دیواری ساده با رنگ سبز برای یک دیوار استفاده کرده و دیوار کنار آن را با یک کاغذ دیواری طرح دار با زمینه سفید که دارای گل های سبز می باشد، دکوراسیونکنید. حتی می توانید از حالت ترکیب رنگ و کاغذ دیواری هم استفاده کنید. برای مثال همه دیوار ها را رنگ کرده و و یک دیوار که می تواند دیوار پشت میز ناهار خوری یا تلویزیون باشد را کاغذ کنید.

در صورتی که طرح منظره را برای کاغذ دیواری خانه خود انتخاب کرده اید، توصیه می کنیم که تنها یکی از دیوارها را با این کاغذ دیواری تزئین کنید. اگر از طرح های ریز تر برای اتاق خود استفاده می کنید، بهتر است بدانیدکه این طرح باعث می شود تا فضای اتاق شما بزرگتر جلوه کند و طرح های بزرگ و گل های درشت کاغذ دیواری، برای فضاهای خلوت و بزرگ مناسب است.

قبل ازاینکه به خرید کاغذ دیواری بپردازید باید ایده و طرحی را در ذهن خود داشته باشید و بهتر است به تمام وسایل خانه خود توجه کنید. زیرا نوع کف پوش، سبک دکوراسیون خانه، رنگ وسایل، تعداد وسایل و شکل چیدمان خانه و … در انتخاب درست کاغذ دیواری تاثیر گذار خواهد بود. از این رو توصیه ما این است که خرید کاغذ دیواری را با توجه به سبک و رنگ خانه خود انتخاب کنید.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار :

بهتر است بدانید که بیشتر کاغذ دیواری های جدید به صورت خشک از دیوار کنده می شوند و نیازی به بخار یا مواد شیمیایی ندارند. از این رو با استفاده از یک کاردک از گوشه دیوار، آن هم به آرامی و با زاویه ۴۵ درجه شروع به کندن کاغذ ها از روی دیوار کنید. با انجام این کار خواهید دید که کاغذ دیواری به صورت ورقه ای ور می آید.

اما اگر کاغذ تکه تکه شد، بهتر است از آب یا مواد شیمیایی برای کندن کاغذ دیواری ها استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا یک یا دو قسمت از کاغذ دیواری ها را با استفاده از اسفنج یا غلتک که در آب گرم یا مخلوط آب گرم و مواد شیمیایی فرو برده اید، خیس کنید و اجازه دهید تا رطوبت در آن نفوذ کند و سپس کاغذ دیواری را بکنید. البته فراموش نکنید که با توجه به مدت زمانی که کاغذ دیواری روی دیوار قرار دارد و میزان چسبی که مصرف کرده، زمان شل شدن چسب تغییر می  کند و ممکن است نیاز باشد چند بار دیوار را مرطوب کنید. اما در صورتی که باز هم برای کندن کاغذ دیواری از روی دیوار دچار مشکل شدید، بهتر است یک بار دیگر آن را خیس کرده و به حال خود رها کنید.  شما می توانید تکه های کوچک را با استفاده از سمباده جدا کرده و جای آن را رنگ بزنید.

جنس کاغذ دیواری :

همان طور که گفته شد کاغذ دیواری ها دارای تنوع زیادی هستند که هر کدام کیفیت خاص خود را دارند. بیشتر این کاغذ دیواری ها قابلیت شست و شو دارند، اما بر اساس میزان استفاده از پارچه و مواد پی وی سی، دارای دو نوع درجه یک و درجه دو می باشند.

از کاغذ دیواری هایی که با پوشش وینیل هستند، استفاده کنید. زیرا قسمت زیرین و قسمت بیرونی این نوع کاغذ دیواری ها از لایه های وینیل درست شده است که نه تنها ضد آب می باشد، بلکه دارای کیفیت بالایی هم خواهند بود. البته فراموش نکنید که قیمت آنها هم نسبت به سایر کاغذ دیواری ها گران تر است. قبل از اینکه کاغذ دیواری را انتخاب و آن را خریداری کنید، باید اندازه دقیق و میزان کاغذ دیواری را محاسبه کنید و بعد از خرید کاغذ دیواری مورد نیاز خود، حتما شیوه شست و شوی آن را از فروشنده سوال کنید تا در هنگام تمیز کردن دچار مشکل نشده و به دیوارها آسیبی وارد نشود.

نحوه نصب کاغذ دیواری :

بهترین کاری که می توانید برای نصب کاغذ دیواری انجام دهید این است که آن را به دست یک متخصص بسپارید. از فروشنده بخواهید تا یک نصاب برای شما بفرستد و از این طریق کار برای شما بسیار ساده تر خواهد شد. اما اگر خودتان می خواهید کار نصب کاغذ دیواری را انجام دهید، بهتر است ابتدا به نکات زیر توجه کنید و با رعایت آن مرحله به مرحله پیش بروید.

مرحله اول خریدن یک چسب شفاف و روشن است که مناسب نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار باشد. یادتان باشد که هرگز نباید زیاد چسب بزنید و تنها یک لایه چسب برای زیر کاغذ دیواری کافی است. بهتر است به آرامی درزهای کاغذ دیواری را در کنار هم قرار دهید و از روی هم گذاشتن آنها خودداری کنید. استفاده از چاقوی تیز بهترین وسیله برای برش های احتمالی کاغذ دیواری می باشد.نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از برش کاغذ دیواری از خشک بودن آن مطمئن شده تا چسب زیر کاغذ چکه نکند. پیشنهاد می کنیم که تکه های باقی مانده کاغذ دیواری را نگه دارید و از آن برای تغییر دکوراسیون سایر دیوارها استفاده کنید.

نوشتهٔ بعدی
ایده هایی برای ایجاد اتاق نشیمن مرتب
نوشتهٔ پیشین
نکاتی درباره انواع پرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید