در هنگام خرید مبلمان چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

بدون دیدگاه

چه نوع مبلمانی بخریم؟

خرید مبلمان یکی از سخت ترین کار هایی است که هر خانم خانه داری انجام می دهد. زیرا علاوه بر انواع مختلفی که مبلمان دارد، بلکه تنوع طرح و مدل در آنها بسیار زیاد است و این مسله کار انتخاب را سخت تر خواهد کرد. از این رو امروزه به دلیل شرایط مالی و یا مساحت کم منزل، در بین این همه انتخاب های مختلف، خانم خانه باید یک یا نهایتا دو انتخاب داشته باشد. به همین علت باید در زمان خرید مبلمان علاوه بر اطلاعات زیاد، دقت هم داشته باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چند نوع مبلمان داریم ؟

مبلمان چوبی :

در هنگام انتخاب مبلمان چوبی، نوع چوب آن بسیار قابل اهمیت است. باید دقت داشته باشید تا نه تنها همه قسمت های مبل از یک نوع چوب باشد، بلکه اگر از دو نوع متفاوت است، میزان مقاومت آنها در یک سطح باشد. حتی باید به میزان گره های چوب بکار رفته در مبلمان هم توجه داشت. زیرا هر چه گره های چوب کمتر باشد، بهتر خواهد بود. دقت کنید تا چوب مبل انتخابی شما روسی نباشد، زیرا چوب روسی  گره های زیادی دارد و این مسله بر روی مقاومت مبل تاثیر می گذارد و کیفیت مبل را کاهش می دهد. یک نکته مهم در مبلمان چوبی محل های اتصال قطعات به هم است که باید کاملا متصل و چفت باشد. حتی رنگی که به مبلمان چوبی زده می شود باید از نوع شفاف باشد. البته گاهی قبل از رنگ کردن قسمت های ترک و درزها را با بتونه پر می کنند و بعد روی آن رنگ می زنند و اصلا هم دیده نمی شود و این بعدها به شکستن مبل از همان قسمت منجر می شود.

مبلمان راحتی :

مبلمان راحتی دارای دو نوع می باشد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. برای مثال یک نوع آن کاملا راحتی است برای استراحت کاربرد دارد و بیشتر استفاده شخصی می شود و نوع دیگر که نیمه راحت است و تا حدی رسمی و برای پذیرایی از مهمان مناسب است. مبلمان راحتی مانند مبلمان چوبی دارای تنوع زیادی است و معمولا از پارچه تشکیل شده اند و این پارچه ها با طرح و نقش های متنوع و به صورت هماهنگ در کنار هم قرار گرفته تا مدل زیبایی را ایجاد کنند و این باعث می شود تا با هر سلیقه و دکوراسیونی هارمونی داشته و انتخاب راحت تری خواهید داشت. قابل توجه است که مبلمان با پوش چرمی هم از نوع مبلمان راحتی به حساب می آید. بهتر است بدانید که علاوه بر طرح و رنگ پارچه، مبلمان راحتی در اشکال مختلف گرد و ال و… باعث می شود شما بتوانید در هر زاویه ای از منزل تان این مبل ها را جا بدهید و از فضا به بهترین شکل استفاده کنید.

مبلمان استیل :

مطمینا می دانید که مبلمان استیل خیلی رسمی تر از مبلمان راحتی بوده و برای منزل های تجملی و با دکوراسیون شیک بسیار مناسب هستند. مبلمان استیل دارای پایه های چوب بوده و از ترکیب چوب و پارچه تشکیل شده اند و پشتی این مبل ها صاف و کمی بلند است و به خاطر پایه های بلند شان نشست و برخاست را برای مهمان راحت تر می کنند. برای مثال مبل های سلطنتی از نوع استیل می باشند.

در هنگام خرید مبلمان چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

۱-اندازه و فضایی که قرار است مبلمان را در آن مکان قرار دهید.  

۲-فضای داخلی آپارتمان را در نظر بگیرید حتی به عرض راه پله، فضای راهروها و اندازه درب ورودی هم دقت کنید.

۳- هنگام خرید به سبک و سنگینی مبلمان و راحتی حمل ونقل آن توجه کنید.

۴-در هنگام خرید بودجه خود را در نظر بگیرید و بر طبق آن به خرید بپردازید.

۵-مدل هایی را انتخاب کنید که با فضا و دکوراسیون خانه شما همخوانی بیشتری دارند.

۶-به جنس پارچه رو مبلی دقت کنید زیرا این مسله در کیفیت و استحکام  مبلمان تاثیر دارد و هرچه  جنس پارچه با کیفیت تر باشد، گران تر شده و قیمت آن بیشتر خواهد بود.

۷-میزان راحتی و سفتی مبلمان را در نظر بگیرید.

۸- برای مبل های سلطنتی نه تنها پارچه بلکه نوارهای تزئینی و یراق ها و… هم بسیار مهم است و باید دقت داشته باشید تا خوب چسبیده باشد و تمیز و مرتب روی مبل نصب شود.

نوشتهٔ بعدی
انتخاب میز و صندلی کامپیوتر
نوشتهٔ پیشین
تمیز کردن لوازم با استفاده از لیمو ترش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید