دکوراسیونی برای همه اعضای خانواده

بدون دیدگاه

دکوراسیونی برای اعضای خانواده

همان طور که می دانید خانه های امروزی تغییرات بسیاری نسبت به گذشته داشته است، به طوری که فضاهای منزل از حالت رسمی و خشک خارج شده و تبدیل به محیط هایی راحت تر و غیررسمی تر شده است. برای مثال اتاق های پذیرایی رسمی جای خود را به اتاق های نشیمن خودمانی داده است و حتی به جای اتاق غذاخوری رسمی که تنها سالی چند بار از آن استفاده می شد، از فضاهای غذاخوری ساده و راحت در گوشه ای از آشپزخانه یا قسمتی از فضای نشیمن استفاده می شود. این تغییراتی که در خانه های امروزی ایجاد شده است، نشان دهنده دیدگاه جدید خانواده ها از زندگی روزمره است.

این مسله باعث شده تا طراحان و تولید کننده های وسایل منزل مانند مبلمان و … در فکر این باشند، که طرح و محصولی را ارایه دهند که برای تمام اعضای خانواده در هر سنی و با هر سلیقه ای کاربرد داشته باشد. توجه کنید که خانه ای ایده ال است که نه تنها در اتاق خواب، سرویس بهداشتی و فضای بازی طراحی شده برای کودکان، بلکه در سرتاسر خانه از کودکان استقبال شود و جایی برای آنها باشد.  بهتر است بدانید که ارتباط بین سنین مختلف در دکوراسیون منزل و ایجاد دکوراسیونی که برای همه افراد خانواده مناسب باشد، کار دشواری نیست و تنها کافی ست تا به مواردی توجه داشته باشید و بر طبق آن چیدمان منزل خود را انجام دهید.

چه نکاتی را باید رعایت کنید تا تمام اعضای خانواده در قسمت های مختلف خانه احساس آرامش و راحتی کنند ؟

۱-بعضی از ویژگی ها در طراحی دکوراسیون وجود دارد که بین همه سنین مشترک است. برای مثال همه افراد یک خانواده که در سنین مختلف هستند، از مبلمان و وسایل راحت، فضایی سازمان یافته و مرتب با نورپردازی زیبا و مجهز به سیستم تهویه مناسب و ایده آل استقبال کرده و در چنین فضایی احساس رضایت و آرامش بیشتری دارند.

۲-برای اینکه تمام اعضای خانواده از دکوراسیون منزل احساس رضایت داشته باشند، بهتر است از رنگ های مورد علاقه خود برای عناصر بادوام و اصلی در دکوراسیون استفاده کنید و رنگ های شاد و متنوع را به دکوراسیون منزل اضافه کنید. با این کار تمام افراد خانواده می توانند رنگ مورد علاقه خود را در دکوراسیون خانه بیابند و از تماشای آن لذت ببرند.

۳-نکته مهم در دکوراسیون منزل تدارک فضا های ذخیره سازی در انواع مختلف و به میزان کافی است. به گونه ای که بتوان فضا ها را سازمان یافته و مرتب نگه داشت.

۴-هر یک از اعضای خانواده باید دارای بخشی اختصاصی باشند که آن را باسلیقه خود دکوراسیون کرده و بتوانند به انجام فعالیت مربوط به خود بپردازند.

۵-بزرگسالان و کودکان می توانند از یک فضا به صورت مشترک بهره ببرند، به این صورت که باقرار دادن یک میز و صندلی کودکانه و سبک که به راحتی قابل حمل باشد، دراتاق نشیمن، می توانید فضا را برای استفاده کودک آماده کنید. همچنین می توانید با در نظر گرفتن فضاهای ذخیره سازی متعدد و توکار، هم اشیاء و وسایل مورد استفاده بزرگسالان و هم اسباب بازی های کودکان را به شکل سازمان یافته ای در دسترس اعضای خانواده قرار دهید.

اتاق نشیمن ایده ال برای افراد خانواده :

یک اتاق نشیمن ایده ال، فضایی است که همه اعضای خانواده نه تنها در آن اتاق احساس راحتی می کنند، بلکه می توانند در کمال آرامش و تفاهم به انجام فعالیت ها، سرگرمی های گروهی یا شخصی در کنار هم بپردازند. البته توجه کنید که یک اتاق نشیمن کامل، اتاقی است که مجموعه ای از فعالیت های متنوع از قبیل تماشای تلویزیون، مطالعه، بازی، انجام تکالیف و کارهای هنری و همچنین گفت وگویی دوستانه در آن قابل انجام باشد.

با انجام ایده ای  متفکرانه می توانید فضای اتاق نشیمن را در عین حال که مناسب بزرگسالان است، برای کودکان هم دارای جذابیت باشد. برای مثال نصب تابلویی با شکل و رنگی متنوع از حروف الفبا بر روی دیوار اتاق نشیمن، می تواند جلوه ای ایجاد کند که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان زیبا و خوشایند است. استفاده از قالیچه ای رنگارنگ به همراه کاناپه ای با رنگ روشن، می تواند فضایی را خلق کند که هم برای کودکان و هم برای والدین بسیار مناسب و دوست داشتنی است. فضای غذاخوری باید به گونه ای باشد که کودک شما سر میز احساس راحتی داشته باشد. از این رو استفاده از صندلی های کوتاه و راحت ایده مناسبی است تا والدین و کودکان بتوانند در یک شرایط ایده ال دور هم جمع شوند.

آشپزخانه ای مناسب برای کودکان :

همان طور که می دانید کودکان هم مانند بزرگسالان از فضای آشپزخانه استفاده می کنند. بنابراین باید فضای آشپزخانه مناسب حضور کودکان باشد. در واقع باید پتانسیل آشپزخانه را بالا برده و به گونه ای چیدمان کنید، که مناسب کودکان بوده و آنها هم بتوانند به انجام کارها و سرگرمی های خاص خود در کنار شما بپردازد.

قسمت کوچکی از کانتر اوپن را به کودک خود اختصاص دهید و حتی یک کشو از کابینت های آشپزخانه را مشخص کنید تا کودک شما وسایل مخصوص خود مانند مداد رنگی، دفتر نقاشی و… را در آن قرار دهد. حتی می توانید یک صندلی راحت را در گوشه ای از آشپزخانه برای نسشتن کودک خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کنج صبحانه خوری و کانتر اوپن آشپزخانه معمولا فضاهای امنی برای کودکان هستند، که به دور از اجاق گاز و مناطق خطرناک بتواند به انجام تکالیف یا نقاشی در کنار شما بپردازند.

از آنجایی که کودکان معمولا دوست دارند که به مادر در آشپزخانه کمک کنند، به همین دلیل بهتر است که ظروف و ابزار لازم برای آماده سازی غذا را در کشوها و کابینت های پایین و کوتاه که دسترسی کودک به آنها راحت است قرار دهید. این کار باعث می شود تا کودک شما بتواند وسایلی که به آن نیاز دارید را به راحتی آورده و به شما کمک کند.  

نوشتهٔ بعدی
چیدمان خانه های کوچک
نوشتهٔ پیشین
طراحی دکوراسیون حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید