دکوراسیون آرامش بخش اتاق خواب :

اتاق خواب از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های هر خانه به حساب می آید که باید بیشترین دقت و خلاقیت در دکوراسیون آن صورت بگیرد. زیرا همه ما به طور متوسط یک سوم از عمر خود را در خواب به سر می بریم و از آنجایی که فضای استراحت و خواب ارتباط مستقیمی با سلامت هر فردی دارد، باید توجه ویژه ای به این فضا داشته باشیم. از این رو مهم ترین اصولی که به شما در داشتن یک اتاق خواب ایده ال کمک می کند را معرفی می کنیم.

آرامش در اتاق خواب از مهم ترین اصولی است که باید به آن توجه داشته باشید و بهتر است تمام تلاش خود را برای برقراری آرامش در فضای اتاق خواب انجام دهید. برای شکل گیری فضایی آرامش بخش در اتاق خواب خود باید از یک اصول روانشناسی به همراه کمی سلیقه استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که کاربرد این اصول بستگی مستقیمی به متراژ اتاق خواب شما دارد. اما مهم ترین اصول کاربردی برای ایجاد آرامش در فضای خواب شامل موارد زیر است:

جانمایی صحیح وسایل :

اولین شرطی که به شما در ایجاد یک دکوراسیون اصولی برای اتاق خواب کمک می کند، نحوه جانمایی وسایل است. برای مثال تخت خواب از وسایلی است که قرار گرفتن صحیح آن در اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که در اتاق خواب پنجره وجود دارد، پیشنهاد می کنیم که تخت را به صورتی قرار دهید که در سمت راست پنجره باشد تا انرژی مثبت بیرون در زمان بیدار شدن از خواب به شما منتقل شود.

جداسازی فضای خواب از کار :

در صورتی که مجبور هستید بخشی از کار خود را در داخل منزل انجام دهید، توصیه می کنیم که هرگز از اتاقی که مخصوص خواب شما می باشد را به عنوان اتاق کار استفاده نکنید. امروزه در بسیاری از خانه ها میزکار یا میز تحریر را در اتاق خواب قرار می دهند و این مسله باعث می شود تا استرس زیادی در زمان استراحت به شما منتقل شود. از طرف دیگر انجام کار در فضایی که مخصوص خواب است باعث می شود تا شما نتوانید تمرکز کافی برای انجام فعالیت های کاری خود را داشته باشید و به طور معمول در این فضا دچار خواب آلودگی شده و طبیعتا” نمی توانید کار خود را به درستی انجام دهید.

خوشبو کردن اتاق از طریق گل ها و اسانس ها :

در اتاق خواب خود از گل و گلدان برای ایجاد فضایی مطبوع و آرامش بخش استفاده کنید. البته فراموش نکنید که گلدانها باید در اندازه، تعداد و انواع مناسب اتاق خواب در نظر گرفته شود و هرگز از تعداد زیادی گل و گیاه پر حجم در اتاق خواب خود استفاده نکنید. بهترین انتخاب گلدان های کوچک با گل های کم حجم می باشند که باعث خوشبو شدن و عطراگین شدن فضای اتاق خواب شما می شود. وجود اسانس های معطر در اتاق خواب باعث ایجاد فضایی مطبوع خواهد شد. اما بهتر است از رایحه های ملایم و خنک بهره بگیرید. زیرا رایحه های گرم و تند باعث اختلال در خواب و ایجاد سردرد می شود.

خلوت کردن اتاق خواب :

فراموش نکنید که یکی از مهم ترین دلایلی که مانع از ایجاد آرامش در اتاق خواب شما می شود، شلوغی و ریخت و پاش بودن اتاق می باشد، به همین علت بهتر است تعداد وسایلی که در اتاق قرار می دهید، بیش از اندازه ای که  باید نباشد. در هنگام چیدمان اتاق خواب تمام تلاش خود را بکنید که از وسایل غیر ضروری استفاده نکنید و فضا را خلوت و مرتب نگه دارید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک :

در صورتی که اتاق خواب شما دارای فضای کوچکی می باشد، اصلا نگران نباشید. زیرا دکور کردن اتاق کوچک هم امکان پذیر خواهد بود، البته با در نظر گرفتن اصولی که باید آنها را رعایت کنید.

۱-انتخاب وسایل با توجه به متراژ اتاق صورت بگیرد. در واقع وسایل اتاق خواب باید متناسب با اتاق انتخاب شود. برای مثال برای اتاق خواب کوچک خود از تخت خواب بزرگ بهره نگیرید، بلکه بهترین انتخاب تخت خواب های فلزی یا فرفوژه است، که حجم کمتری از فضای اتاق را اشغال می کند.

۲-استفاده از تخت خواب هایی که به صورت چند منظوره هستند، انتخاب مناسبی برای اتاق خواب نقلی شما می باشد. به این نوع تخت خواب ها اصطلاحا” تاشو گفته می شود که می توانید در پایان استراحت خود آن را جمع کرده و به شکل کاناپه در می آید. 

۳-استفاده از رنگ های ملایم و روشن مانند آبی، زرد، سفید و… پیشنهاد مناسبی برای اتاق خواب خواهد بود. زیرا این رنگ ها نه تنها باعث ایجاد آرامش در فضای اتاق خواهد شد، بلکه می تواند فضای اتاق را بزرگتر جلوه دهد. 

۴-از قفسه های کوتاه و کم عرض که بر روی دیوار نصب می شوند، برای قرار دادن وسایل شخصی خود استفاده کنید.این قفسه ها را به جای میز آرایش یا دراورهای بزرگی که باعث محدود شدن فضای اتاق می شوند، استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید