دکوراسیون راه پله :

معمولا” افراد در زمانی که بخواهند به طراحی دکوراسیون خانه خود بپردازند و حتی تغییراتی را ایجاد کنند، بیشتر به فکر قسمت های اصلی و پرکاربرد خانه توجه کرده و اولویت دکوراسیون را از پذیرایی شروع می کنند و سپس به سراغ اتاق نشیمن و آشپزخانه رفته و در نهایت اتاق خواب ها و سرویس بهداشتی  را چیدمان می کنند. اما بهتر است به فضاهایی که کمتر مورد توجه قرار می گیرند هم نگاهی بیندازید و راهکاری را برای زیباتر کردن فضایی که اگر پر رفت وآمدترین فضای خانه نباشد، کمتر از سایر بخش های منزل هم در آن رفت و آمد صورت نمی گیرد، پیدا کنید. یکی از این فضاها راه پله می باشد که باید اصولی را برای زیباسازی دکوراسیون آن انجام دهید.

یادتان نرود که برای زیباتر شدن فضای راه پله باید استفاده بهینه از این فضا داشته باشید. زیرا این کار باعث می شود تا حجم منزل شما افزایش یافته و گنجایش بیشتری برای قرار دادن وسایل داشته باشید و این مسله موجب خواهد شد تا فضای زیباتری به وجود آید. بهتر است بدانید که راه پله ها یک نقطه تاثیر گذار در دکوراسیون خانه شما هستند، و افراد را در بدو ورود به منزل تحت تاثیر خود قرار می دهند. به همین خاطر توجه به اصولی که در دکوراسیون این بخش از خانه به شما یاری رساند بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

شما این امکان را دارید که با ذوق و سلیقه  خود و البته کمی حوصله و دقت، راه پله های منزل خود را تبدیل به فضایی زیبا و تاثیر گذار نمایید. توجه داشته باشید که دکواسیون این بخش از خانه به دلیل اینکه مسیر ورود به خانه می باشد، علاوه بر اینکه خیلی زود ریخت وپاش می شود، تفاوت زیادی هنگام ورود به خانه یا خروج از آن در شما ایجاد می کند. از این رو ایده های کاربردی را به شما پیشنهاد می کنیم که نه تنها باعث نظم در این فضا می شود، بلکه تردد شما را هم راحتت می کند.

اصول کاربردی برای ایجاد یک ورودی رویایی در منزل :

استفاده از جاکیدی :

قرار دادن یک جاکلیدی زیبا در بخش ورودی منزل، ایده خوبی برای آویزان کردن کلید ها می باشد و شما می توانید در ابتدای ورود به خانه کلید های خود را به آن آویزان کنید. انجام این کار نه تنها باعث می شود تا از اشکال زیبا و متناسب با سلیقه خود برای زیباسازی راه پله استفاده کنید بلکه از ریخت و پاش در این فضا جلو گیری می کنید و دیگر کلید های خود را در هنگام خروج از منزل گم یا فراموش نخواهید کرد.

در صورتی که در این بخش رادیاتور دارید، یک پوشش زیبا را روی آن قرار دهید و این قسمت را تبدیل به فضایی برای قرار دادن نامه ها کنید. حتی می توانید یک محفظه کوچک بسازید و کنتورهای گاز و برق را بپوشانید.

استفاده از جالباسی :

به یاد داشته باشید شما به جایی برای قرار دادن کت ها، کفش ها، چکمه ها، چتر، کلاه ها، دستکش ها و روسری ها و… نیاز دارید که به راحتی و با استفاده از ایده های خلاق می توانید در راه پله منزل خود تدبیری برای آن بیندیشید. اگر در زیر پله ها فضای خالی دارید، از یک جالباسی دیواری برای آویزان کردن وسایل استفاده کنید. البته می توانید از یک کمد در زیر راه پله ها بهره بگیرید تا از ریخت و پاش جلوگیری کنید و وسایل اضافی خود را در داخل این کمد قرار دهید. حتی شما این امکان را دارید که از یک کنسول باریک و کوچک که جای زیادی هم اشغال نمی کند، برای قرار دادن وسایل خود استفاده کنید.

قرار دادن کاناپه ای کوچک :

یک نیمکت کوچک را در بخش ورودی منزل خود قرار دهید. این نیمکت می تواند از جنس پارچه ای یا یک کاناپه کوچک باشد و از آن برای نشستن، پوشیدن یا درآوردن کفش هایتان استفاده کنید..

وجود گلدان های کوچک :

بهتر است بدانید که به خاطر نور و گرمای کافی که در فضای راه پله ها وجود دارد، از این مکان می توانید برای نگهداری و پرورش گلدان های کوچک خود استفاده کنید. راه پله ها فضای مناسبی برای گلدان ها بوده و باعث می شود تا فضای راه پله های شما زیبا تر شده و شما حس طبیعتی زیبا را برای افرادی که وارد خانه شما می شوند، ایجاد کنید.

استفاده از فرش برای عایق بندی صدا :

در صورتی که برای راه پله ها از یک کفپوش قابل شستشو استفاده می کنید، بهتر است برای جلوگیری از سر و صدای ایجاد شده که ناشی از بالا و پایین رفتن از پله ها ایجاد می شود، از فرش یا موکت استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم که اگر از موکت  برای پله ها استفاده می کنید، موکت های پشمی و با کیفیت را انتخاب کنید. زیرا این نوع موکت ها زود خورده و نخ نما نمی شوند و مناسب پاگرد پله ها می باشد. برای اینکه راپله هایی تمیز و جدید داشته باشید، بهتر است از کف پوش های طبیعی مانندالیاف نارگیل که بسیار جالب هستند، استفاده کنید.

استفاده از رنگ ها در راه پله :

یادتان نرود که راه پله ها از تمام طبقات ساختمان قابل رویت هستند، با این که این مسله یک ویژگی برای راه پله ها به حساب می آیند، اما باید در انتخاب رنگ مناسب این فضا دقت کنید و رنگی را انتخاب کنید که با طرح خانه شما هماهنگ باشد و به گونه ای این دو بخش را بهم پیوند دهد. حتی در صورتی که از رنگ سفید هم برای خانه خود استفاده کرده اید، بهتر است از یک رنگ تک که باعث می شود تا در هسته مرکزی تاثیر فوق العاده ای ایجاد کند، استفاده کنید. فراموش نکنید که رنگ راه پله ها باید یک رنگ مخصوص باشد تا بتواند جلوه زیبایی را ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید