رازهای دکوراسیون جذاب :

شاید برای شما هم لحظه ای پیش آمده باشد که در زمان چیدمان منزل خود ندانید که باید چگونه طراحی را انجام دهید یا نتوانید دکوراسیونی جذاب و منحصر به فرد را ایجاد کنید. البته فراموش نکنید که این اتفاق گاهی برای دکوراتورهای حرفه ای هم پیش می آید. از این رو توصیه ما این است که دست از کار بکشید و چند دقیقه ای عقب ایستاده و به همه جزئیات دکوراسیونی که چیده اید نگاه کنید و اطمینان کسب کنید که همه چیز در جای مناسب خود قرار گرفته است و آن چیزی هستند که باید باشند. اما در صورتی که احساس کردید در جایی اشکالی وجود دارد و مورد پسند شما نیست، رازهایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و این مشکل را برطرف کنید و نتیجه دلخواه خود را به دست آورید.

۱-عکس گرفتن از بخش های مختلف :

اولین رازی که در ایجاد یک چیدمان درست به شما کمک می کند، این است که از زاویه های مختلف اتاق عکس بگیرید. زیرا دیدن یک اتاق آن هم از زوایای مختلف باعث می شود تا نگاه تازه ای را در شما ایجاد کند. حتی با نگاه کردن به یک مجله معماری هم می توانید یک نگاه انتقادی پیدا کنید و کوچکترین ایراد و ناسازگاری را کشف کنید. برای مثال، اگر از اتاق نشیمن منزل خود عکس بگیرید، با تماشای عکس خواهید دید که اگر یک وسیله را روی تاقچه اضافه کنید، دکوراسیون این اتاق تکمیل خواهد شد.

۲– مشخص کردن جای وسایل :

قبل از خرید وسایل برای خانه، از خود بپرسید که چه استفاده ای می خواهید از این وسیله ببرید و یا اینکه این وسیله مناسب و هماهنگ با وسایل دیگر خانه است یا خیر. حتی باید قبل از خرید یک وسیله جای مناسب آن را مشخص کنید. زیرا در این حالت است که می توانید از خرید خود رضایت کامل را داشته باشید و نتیجه این رضایت مندی دکوراسیونی جذاب و شیک خواهد بود.

۳ مجموعه ای از وسایل تزئینی :

یک راز مهم در زمان چیدمان منزل این است که وسایل دکوری را از جاهای مختلف منزل برداشته و آنها به شکل یک مجموعه در کنار هم قرار دهید. پراکنده بودن وسایل دکوری و تزئینی باعث می شود تا فضای خانه شما بهم ریخته به نظر برسد و حتی از ارزش آنها هم کم شود. به همین خاطر تنها با جمع کردن آنها در یک جا و ایجاد یک مجموعه، می توانید فضایی زیبا و چشمگیری را ایجاد کنید.

۴ وجود گل های مشابه :

بهتر است بدانید که خریدن گل های طبیعی و تازه آن هم به طور مداوم اصلا” مقرون به صرفه نبوده و تا حدی گران خواهد بود. از این رو پیشنهاد می کنیم از گل های مصنوعی که به صورت یک شکل و زیبا هستند، استفاده کنید و با وجود آنها زیبایی خاصی در فضای منزل خود ایجاد کنید. دسته گل هایی که دارای انواع گل ها و با رنگ های مختلف هستند، ایده خوبی نخواهد بود بلکه تنها با وجود یک دست گل یک شکل می توانید زیبایی و جذابیت را به وجود آورید.

۵– بهره گیری از رنگ قرمز :

شاید شما از رنگ قرمز استقبال نکنید و حتی طرفدار سرسخت این رنگ هم نباشید، اما توصیه ما این است که برای جذاب شدن فضای خانه خود از این رنگ در بخش های مختلف خانه استفاده کنید. گنجاندن زیاد این رنگ در دکوراسیون اصلا نیاز نیست، بلکه شما می توانید یک وسیله کوچک قرمز رنگ را در یک فضا قرار دهید. وجود این وسیله به قدری جلب توجه خواهد کرد که باعث ایجاد جذابیت در چیدمان اتاق شما خواهد شد.

۶– وجود گلدان های واقعی :

در صورتی که در آپارتمان زندگی می کنید، می توانید گلدان های گلی که مخصوص فضای آپارتمان هستند را تهیه کرده و با استفاده از آنها به خانه خود روح تازه ای ببخشید. زیرا حضور گلدانهای گل در فضای خانه نه تنها به زیبایی  خانه شما کمک می کند، بلکه باعث تصفیه هوای داخل آپارتمان هم می شوند.

۷– استفاده از رنگ های مرتبط :

یک نکته مهم در طراحی دکوراسیون این است که برای همه اتاق ها از یک رنگ واحد استفاده نکنید. یک رنگ بودن تمام اتاق های منزل کار چندان جالبی نخواهد بود و هرگز جذابیتی نخواهد داشت. اما شما می توانید برای طراحی دکوراسیون اتاق ها، رنگ های مشابه با ته مایه های متفاوت از هم را انتخاب کنید. زیرا این کار باعث می شود تا حس طبیعی تری در فضای خانه شما ایجاد شود. برای مثال اگر از رنگ آبی برای رنگ آمیزی استفاده می کنید، بهتر است از ترکیب های مختلف رنگ آبی بهره بگیرید.  

۸ نمایش شخصیت در چیدمان :

فراموش نکنید که شما می توانید هر طرحی را که دوست دارید، در خانه خود پیاده کنید و یا می توانید هر وسیله ای را که می پسندید را خریداری کنید. اما یادتان نرود که خانه شما نمایانگر شخصیت شما می باشد و باید دکوراسیون خانه شما نمایشی از تفکرات شما باشد نه مغازه ای که از آن خرید کرده اید.

۹-پوشش های زیبا برای دیوار :

بهتر است بدانید که رنگ کردن یا کاغذ دیواری، راه هایی هستند که مدت زیادی است از آن استفاده می شود و مانند گذشته جذابیت نخواهند داشت. توصیه می کنیم که همه دیوار های منزل را با رنگ کردن یا کاغذ دیواری نپوشانید و حتی استفاده از برچسب های حاضری هم ایده خوبی نخواهد بود. بلکه بهتر است از نسل جدید دیوار پوش های سه بعدی بست وال برای تزئین برخی از دیوار های منزل خود استفاده کنید و با وجود آنها دیواری جذاب و شیک را خلق نمایید. سه بعدی بودن دیوار پوش های بست وال باعث شده تا امروزه گزینه اول برای انتخاب باشند.

۱۰– خلوت بودن دکوراسیون :

خلوت بودن فضای منزل، یک راز مهم در زیبایی دکوراسیون می باشد.  بهتر است بدانید که نباید همه گوشه و کنار خانه را با وسایل و لوازم تزئینی پر کنید. انجام این کار به ضرر شما خواهد بود و در نهایت باعث می شود تا دکوراسیون زیبایی نداشته باشید. به همین علت توصیه ما این است که تا جایی که ممکن است خانه خود را خلوت کنید. برای مثال برای میز تحریر اتاق خود فایل های نگهدارنده ای را تهیه کرده و به دیوار بالای میز تحریر نصب کنید و از آنها برای قرار دادن روزنامه و مجلات قابل استفاده خود بهره ببرید. سادگی میز تحریر باعث می شود تا به دکوراسیون اتاق صدمه ای وارد نکند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید