راهکارهایی برای جلوگیری از فلج شدن دکوراسیون :

بهتر است بدانید که فلج دکوراسیونی جزء مشکلاتی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. البته این اتفاق یک نشانه مهم دارد که آن هم احساس ناتوانی در به اتمام رساندن دکوراسیون خانه و تصمیم گیری در مورد آن است. در هر خانه ای که قصد دارید دکوراسیون کنید، ممکن است فلج دکوراسیونی ایجاد شود و این مسله کاملا بستگی به برزگی و کوچکی فضایی که می خواهید دکوراسیون کنید، دارد.

در صورتی که به خانه ای چند سال پیش نقل مکان کرده اید و هنوز هم نمی دانید که چه ست مبلمانی برای خانه شما مناسب است، بهتر است بدانید که شما دچار فلج دکوراسیونی شده اید. در صورتی که هر سال در فکر تغییر دکوراسیون منزل خود هستید، یا نمی دانید چه رنگی مناسب دیوارهای منزل است، توصیه می کنیم برای مقابله با این مشکل بزرگ از راه حل های ساده ای که ارائه می دهیم، استفاده کنید.

انبوهی از ایده های مختلف :

بهتر است بدانید که فلج دکوراسیونی زمان رخ می دهد که افراد نمی دانند چه چیزی را می خواهند. از این رو پیشنهاد می کنیم که ذهن خود را پر از ایده های مختلف کنید و برای این کار از مجله های دکوراسیون کمک بگیرید و به تماشای عکس ها و تصاویر مجلات بپردازید و مواردی که را دوست دارید، علامت گذاری کنید. این کار به شما کمک می کند تا ایده های فراوانی را به دست آورید و در نهایت باعث می شود تا شما متوجه شوید که چه ویژگی ها و چه سبکی از دکوراسیون را دوست دارید و می خواهید خانه شما چه شکلی باشد.

انتخاب عناصر انعطاف پذیر :

در صورتی که شما جزء آن افرادی هستید که به دنبال انتخاب عناصر گرانقیمت هستند، بهتر است عنصری را انتخاب کنید که دارای انعطاف باشد. برای مثال شما دوست دارید یک کاناپه قرمز رنگ را خریداری کنید که به نظرتان شیک و زیبا است، اما ترس از این دارید که این رنگ بعد از مدتی برای شما خسته کننده شده و باعث شود تا شما از کاناپه اتاق نشیمن خود زده شوید. در این حالت پیشنهاد می کنیم، کاناپه ای را بخرید که دارای روکش قابل تعویض باشد تا از این طریق بتوانید در زمانی که رنگش دل شما را زد، روکش آن را تعویض کنید.

تعریف پروژه های کوچک :

پیشنهاد ما این است که پروژه های بزرگ را به چند پروژه کوچک تر تقسیم کنید. برای مثال انجام دکوراسیون اتاق نشیمن به صورت هم زمان و در یک مرحله کار بسیار دشوار و خسته کننده ای می باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم برای اینکه در وسط کار خسته نشده و کم نیاوردید، با استفاده از یک برنامه ریزی دقیق مراحل کار خود را به بخش های مختلف خرد کرده و هر کار کوچک را برای هر آخر هفته انجام دهید.

برای شروع کار بهتر است در یک آخر هفته اشیایی که از آنها استفاده ای نمی کنید را از اتاق بیرون ریخته و به مرتب کردن فضا بپردازید و در آخر هفته بعد نقاشی دیوارها را انجام دهید و هفته بعدی را به خرید وسایلی که برای اتاق خود نیاز دارید، بپردازید و همین کار را در هفته های بعدی به مرور انجام دهید تا پروژه دکوراسیون اتاق نشیمن به پایان برسد. انجام این کار هرگز شما را دچار سردرگمی نکرده و به راحتی انجام خواهد شد.

کمک گرفتن از یک طراح :

شاید شما در زمان انجام دکوراسیون خانه خود به جایی برسید که واقعا نیازمند کمک و هم فکری فردی با تجربه در این زمینه  باشید، از این رو توصیه می کنیم که از این کار خودداری نکرده و فورا” با یک کارشناس دکوراسیون مشورت کنید. زیرا یک طراح و کارشناس با تجربه به شما در اینکه چه می خواهید، کمک می کند و یک موضوع پیچیده و آزار دهنده را برای شما ساده و پیش پا افتاده خواهد کرد.

غلبه بر ترس :

در صورتی که در خانه خود دچار فلج دکوراسیون شده اید، همیشه ترس از ارتکاب اشتباه در افراد وجود دارد. فرض کنید مبلمان چرمی را به دلیل اینکه با دوام هستند، برای دکوراسیون اتاق نشیمن منزل خود انتخاب نموده اید، اما ترس اینکه در تابستان گرم و در زمستان سرد و ناراحت کننده باشند، وجود دارد.  حتی می توان گفت که استفاده از مبل های پارچه ای برای خانواده هایی که در خانه کودک دارند، مناسب نخواهد بود. از رو انتخاب مبلمان برای این افراد سخت و ترس آور می باشد و در بعضی مواقع ممکن است که از انتخاب خود پشیمان شوند. اما بهتر است بدانید که هر کاری راه حل خاص خود را دارد، برای مثال انتخاب مبلمان چرمی به دلیل اینکه راحت و با دوام است، گزینه مناسبی خواهد بود و می توان مشکل آزار دهند بودنشان را در تابستان با قرار دادن تعدادی کوسن و تشکچه بر روی آنها حل کنید و با انجام این کار معایب آنها را کاهش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید