راهکارهایی برای نظم بخشیدن به وسایل تزئینی :

همان طور که می دانید وجود وسایل تزئینی و دکوری در منزل باعث روح بخشیدن به فضای کلی خانه می شود و چیدمان درست و جانمایی مناسب هر یک از وسایل تزئینی، باعث می شود تا میزان ذوق و سلیقه صابخانه مشخص شده و این امر تاثیر بسیاری در دکوراسیون منزل شما خواهد داشت.   

اگر شما هم جز افرادی هستید که به وسایل تزئینی علاقه مند هستید و حتی در منزل خود تعداد زیادی مجسمه، ظرف و وسایل دکوری دیگر را نگه داری می کنید، بهتر است بدانید که با چیدن تمامی آنها در بین مبلمان و یا در داخل ویترین و حتی نصب آنها بر روی دیوار کار درستی نخواهد بود و نه تنها خانه شما را شلوغ می کند، بلکه بعد از مدتی خسته کننده خواهد شد و جذابیت خود را از دست می دهند. از این رو بهتر است برای جانمایی درست هر یک از وسایل دکوری در خانه خود برنامه ریزی کرده و بر طبق اصولی به چیدمان آنها در فضای منزل بپردازید. برای کمک به شما در این امر چند راهکار وجود دارد که در زیر به توضیح آن می پردازیم.

وجود تاقچه برای انواع فضاها :

وجود یک تاقچه بلند در قسمت بالایی دیوار، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید همه وسایل مشابه و از یک گروه را روی آنها بچینید. قرار گرفتن وسایل مشابه در کنار هم ایده جالبی برای ارسال یک پیام خاص به افرادی که بیننده این فضا هستند، خواهد بود. برای مثال در صورتی که تعدادی آبپاش را در کنار هم و در فضای حیاط قرار دهید، در واقع حامل این پیام هستید که شما دارای حس سرزندگی بوده و به طبیعت و گلها علاقه مند هستید. حتی استفاده از این ایده در فضای اتاق خواب هم بسیار مناسب خواهد بود و شما می توانید تمامی عروسک ها را در کنار هم بچینید. وجود این تاقچه در آشپزخانه برای قراردادن ظروف و در اتاق نشیمن برای نمایش کتاب ها و مجسمه های دکوری، گزینه ایده الی می باشد. به همین علت اگر تا امروز به فکر نصب این تاقچه در منزل خود نبوده اید، پیشنهاد می کنیم که این تاقچه در فضا های مختلف منزل خود نصب نمایید.

رعایت تنوع درجانمایی وسایل دکوری  :

در اتاق نشیمن منزل خود جایی در کنار مبلمان برای قرار دادن میز عسلی باز کرده و بخشی از وسایل دکوری را بر روی آن قرار دهید. روی میز عسلی را با وسایل مشابه پر نکنید و بهتر است وسایل دکوری بر روی این میز متنوع باشند. توجه داشته باشید هر چه اجزا به لحاظ شکل هندسی تفاوت بیشتری داشته باشند، میز شما جذاب تر و چشمگیرتر خواهد بود.

جدا کردن اشیاء خاص :

فراموش نکنید که نباید به فکر وسایل تزئینی و دکوری گرانقیمت باشید. شما می توانید از تکرار اشیاء ساده و ارزان قیمت برای تزئین منزل خود استفاده کنید. برای مثال می توان فضای روی شومینه را با چند قاب ساده و مشابه تزئین کنید. البته نکته مهم این است که نباید از میزان توجه به موضوع اصلی کاسته شود. یادتان باشد که اشیاء خاص را از بقیه دکوری ها جدا کرده و با استفاده از  مبلمان و وسایل کوچک تر، اشیاء خاص دکوری را در کنار آنها جاسازی کنید و فضایی صمیمی در منزل خود ایجاد کنید.
 

جمع کردن وسایل دکوری در قفسه :

اگر در منزل خود تعداد بسیاری وسیله دکوری دارید که هم قابل استفاده می باشند و هم یک رنگ و یک شکل هستند، پیشنهاد می کنیم تا چند قفسه و طبقه در کنار هم قرار داده و همه این وسایل را با سلیقه خود در داخل این قفسه ها بچینید. می توانید از قفسه های مکعبی که به صورت پیش ساخته وجود دارند، استفاده کنید. همان طور که می دانید تعداد مکعب هایی که وجود دارد باعث می شود تا نمای ظاهری دکور زیباتر به نظر برسد و شما می توانید وسایل بلند تر را در عقب و  وسایل کوتاه تر را در جلو قرار دهید.

 

استفاده از دو رنگ سپید و سیاه :

همان طور که می دانید وسایلی که در زمینه رنگی متضاد چیده می شوند، بیشتر جلب توجه می کنند. از این رو شما می توانید یکی از دیوارهای پذیرایی را با رنگ سیاه رنگ آمیزی کرده و با استفاده از مجموعه ای از ظروف و وسایل سفید، در این فضا چشم نوازی خاصی ایجاد کنید. این کار را می توانید در کنار میز ناهار خوری منزل انجام دهید. در صورتی که تمایل دارید بین دو رنگ سرد و گرم هماهنگی ایجاد کنید، بهتر است بدانید که باید از یک رنگ سوم استفاده کنید. برای مثال در صورتی که می خواهید آلوی قزمز را در کنار گلابی قرار دهید، زمانی زیباتر خواهد بود که آنها را در داخل ظرفی با رنگ سبز بچینید.

تعادل بزرگ و کوچک :

چیدمان وسایل دکوری بزرگ در یک جا و قرار دادن وسایل تزئینی کوچک در یک سوی دیگر کار درستی در دکوراسیون منزل نخواهد بود. به همین علت باید در هنگام چیدمان وسایل و اشیاء دکوری تعادل را برقرار کنید و یک شیء بزرگ و بلند را در کنار اشیای کوچک جای دهید. پیشنهاد می کنیم تمامی وسایل دکوری که دارای اندازه و شکل متفاوت هستند را با چیدمانی خاص کنار هم قرار دهید و فضایی واحد و هماهنگ به وجود آورید. اگر در منزل خود وسایلی تزئینی دارید که دارای سایز های مختلف بوده و کاملا بی ربط به هم هستند، می توانید آنها  را در کنار هم قرار داده و تعادل ایجاد کنید. البته با این شرط که در یک طیف رنگی باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید