تغییر دکوراسیون آشپزخانه با روش های ساده :

در صورتی که تمایل دارید فضای آشپزخانه خود را شیک و زیبا سازید، اما نمی خواهید هزینه زیادی را متحمل شوید، پیشنهاد می کنیم از روش های ساده ای استفاده کنید تا بتوانید از این طریق دکوراسیون آشپزخانه منزل خود را تغییر دهید. شما این امکان را دارید که با حفظ هویت اصلی آشپزخانه، خیلی ساده چیدمان آن را تغییر دهید. برای انجام این کار، کافی است تمام جزئیاتی که در هنگام چیدمان اتاق های دیگر رعایت می کنید را در آشپزخانه هم به همان دقت رعایت کنید. آنگاه خواهید دید که چگونه با حفظ شخصیت آشپزخانه توانسته اید چیدمان آن را تغییر دهید.

پیشنهاد می کنیم از ایده های غیر متعارف و غیر تکراری، استفاده کنید. تا از این طریق بتوانید آشپزخانه ای زیبا و شیک داشته باشید.

راهکارهایی کم هزینه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه :

۱ برای پنجره آشپزخانه از نورگیر هایی که بسیار کم هزینه هستند، به جای پرده استفاده کنید. این نورگیرهای معمولی اما زیبا بسیار کم هزینه بوده و شما می توانید با استفاده از آنها به پنجره آشپزخانه هویت تازه ای دهید.

۲ شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که فکر می کنید برای آشپزخانه باید از یک لوستر ساده استفاده کنید و وجود یک لوستر بزرگ و پر زرق و برق را برای آشپزخانه خود غیر متعارف می دانید. اما نصب چنین لوستری در آشپزخانه باعث جلب توجه کردن می شود و یک ایده زیبا برای منحصر به فرد کردن آشپزخانه شما به حساب می آید. وجود یک وسیله عتیقه در فضای آشپزخانه مدرن شما نه تنها باعث زیباتر شدن آشپزخانه می شود، بلکه بسیار جلب توجه کننده خواهد بود.

۳در صورتی که در خانه خود یک مجموعه رنگی از ظروف دارید، بهتر است آنها را از کمد یا کابینت بیرون آورده و آنها را در بخشی از آشپزخانه که بیشتر در معرض دید است، قرار دهید تا بسیار به چشم بیایند. وجود رنگ های متفاوتی که در این ظروف وجود دارد باعث می شود تا آشپزخانه شما تغییر مثبتی را داشته باشد.

۴همان طور که می دانید ما در ایران قالیچه های خوش رنگ و جاجیم های زیبا با رنگ های گرم زیادی داریم که بهتر است کف آشپزخانه را با آنها بپوشانید. شما می توانید آشپزخانه مدرن خود را با استفاده از قالیچه های ظریف و زیبا کفپوش کنید تا از این طریق حس طبیعت را به کسی که وارد آشپزخانه شما می شود، القا کنید. حتی می توانید یک سبد بزرگ که در آن گلدان هایی با گل های طبیعی وجود دارد را در گوشه ای از آشپزخانه خود قرار دهید تا به نزدیکی بیشتر فضا به طبیعت کمک کنید.

۵ در فضای آشپزخانه از آثار هنری که تنها محدود به تهیه غذا یا خوراکی ها می باشد، استفاده نکنید. پیشنهاد ما این است که در آشپزخانه تابلویی را نصب کنید که به صورت مدرن و غیر قابل انتظار باشد. برای مثال می توانید یک تصویر سیاه و سفید از زندگی شهری را در قالب یک تابلو نمایش دهید. این تصویر باعث می شود تا افرادی که وارد آشپزخانه شما می شوند، از دیدن این تابلو متعجب شوند.

۶ در صورتی که ترسی بابت استفاده از رنگ های جیغ در محیط آشپزخانه خود ندارید، پیشنهاد می کنیم از یک رنگ برای همه قسمت های آشپزخانه استفاده کنید. برای مثال رنگ فیروزه ای تیره، رنگ مناسبی است که با وجود آن می توانید آشپزخانه کوچک خود را بزرگتر جلوه دهید. اما یادتان نرود که استفاده از رنگ های جیغ و پررنگ آن هم برای آشپزخانه ریسک بزرگی است که باید قبل از رنگ آمیزی تصمیم نهایی خود را بگیرید.

۷ یک ایده جالب و کاربردی در آشپزخانه این است که پشت درب انباری یا اتاق کنار آشپزخانه را به رنگ سیاه در آورید و از آن به عنوان تخته سیاه استفاده کنید. وجود این تخته سیاه گچی در آشپزخانه، به شما این امکان را می دهد که هر روز یک طرح زیبا را روی آن نقاشی کنید. حتی می توانید از این تخته سیاه به شکل دفتر یادداشت استفاده کنید و مطالبی که فکر می کنید نیاز به یاددآوری دارند را روی آن یادداشت کنید. بهتر است بدانید که این ایده آنقدر ناب و البته کاربردی است که در کمتر آشپزخانه ای دیده می شود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم برای متفاوت شدن آشپزخانه خود از این ایده استفاده کنید.

۸ اگر در آشپزخانه شما کابینتی وجود دارد که دارای درب شیشه ای می باشد، پیشنهاد می کنیم داخل این کابینت ها را رنگ کنید تا جلوه متفاوتی در فضای آشپزخانه شما به وجود آید. این روش بسیار ساده بوده و شما با کمترین هزینه می توانید چهره آشپزخانه خود را تغییر دهید.

۹در یک آشپزخانه کوچک بهتراست از طبقه های باریک استفاده کنید تا بتوانید از این طریق فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید و با قرار دادن یک صندلی جلوی آنها می توانید به عنوان میز از این طبقه ها استفاده کنید و فضایی را برای صرف غذا ایجاد کنید. 

۱۰ برای ایجاد شخصیت در آشپزخانه باید در هنگام چیدمان آن، یک نگاه متفاوت داشته باشید. در صورتی که در بالای اجاق گاز فضایی را دارید که خالی است، می توانید یک طبقه کوچک را در آن قسمت نصب کنید و به جای آنکه از این فضا برای نمایش قاشق  و چنگال ها استفاده کنید، می توانید یک تصویر جالب و متفاوت را ایجاد کنید. برای مثال چیدن آینه های مختلف تزئینی در کنار هم ایده متفاوتی می باشد که باعث می شود هویت جدیدی به فضای آشپزخانه خود ببخشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید