رفع نم و رطوبت دیوار و سقف

۲ دیدگاه

یکی از مهمترین دلایلی که می تواند باعث بروز این مشکل شود رطوبت خانه ها است. در برخی از خانه ها از وسیله های افزایش رطوبت استفاده می شود که بهتر است میزان کمتری از این وسیله استفاده شود. یکی دیگر از راه های کاهش رطوبت  باز کردن پنجره ها است که باعث می شود تا رطوبت خانه خارج شود.

شناسایی نم دیوار

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید لکه های آب است. بعضی مواقع دیوار های خانه حالت اولیه خودش را از دست می دهد. این می تواند نشانه ای از وجود نشتی آب در پشت دیوارها باشد. به محض اینکه این لکه ها را دیدید سریعا” برای حل این مشکل اقدام کنید.

مشکل نم و رطوبت ناشی از نشتی و ترکیدگی لوله های آب

ممکن است در قسمتی از ساختمان شما یا ساختمان همسایگان شما ترکیدگی لوله اتفاق افتاده و باعث ایجاد رطوبت شده باشد. نشت آب همان چیزی است که باید به شدت نگران آن باشید. زیرا یکی از دلایل تخریب ساختمان ها، ترکیدگی لوله و نشت آب است. حتی ممکن است نشت آب بسیار جزئی باشد ولی به مرور زمان، کم کم به صورت رطوبت و نم جذب دیوارها و همچنین شالوده ساختمان شده و اگر باعث تخریب ساختمان نشود حتما” به گچ دیوارها و سقف ساختمان صدمه زده و در مواردی باعث ایجاد بوی نم و رطوبت در کل منزل خواهد شد. اهالی فن این حوزه برای حصول اطمینان از نبود نشت آب یا ترکیدگی لوله، از دستگاه مخصوص نشت یاب استفاده می کنند. به وسیله ی این دستگاه می توان تشخیص داد که آیا در ساختمان شما یا همسایگان شما، ترکیدگی لوله اتفاق افتاده است یا خیر.

مشکل نم و رطوبت ساختمان ناشی از آب باران

در مواردی هم ممکن است هیچ نشستی در ساختمان، آپارتمان و خانه شما اتفاق نیفتاده باشد. ممکن است علت رطوبت ساختمان از آب باران باشد. به محض شروع فصل بارش در کشور، موارد زیادی از رطوبت در منازل گزارش می شود. آب باران ممکن است به هر نحوی به منزل شما رسیده باشد. با توجه به سیال بودن آب، گاها” پیدا کردن منشا و دلیل ایجاد رطوبت در ساختمان بسیار مشکل می شود. که با یافتن محل رسوخ آب باران به منزل و نحوه ی رفع این مشکل می توانید این مشکل را حل کنید.

نم و رصوبت ناشی از مشکل تاسیسات لوله کشی ساختمان 

در موارد زیادی، وجود نقص در تاسیسات لوله کشی خانه باعث بوجود آمدن نم و رطوبت در ساختمان و خانه می شود. اشکال در سیستم لوله کشی فاضلاب منزل، اشتباه در کارگذاری روشویی، سیفون تخلیه ی فاضلاب لباسشویی، نقص در سیستم تخلیه ی فاضلاب وان حمام، سیستم تخلیه ی توالت، سینک ظرفشویی و هزاران اشکال دیگر که ممکن است در هر جایی از تاسیسات ساختمان به وجود آمده باشد.

مشکل نم و رطوبت ناشی از عایق کاری نامناسب ساختمان

حدس اول بسیاری ازافراد این است که شاید ایزوگام و عایق توالت یا حمام یا آشپزخانه یا سقف ساختمان سوراخ شده و باعث ایجاد رطوبت و نم شده که این حدس در موارد زیادی باعث می شود که اقدام به تخریب قسمت هایی از ساختمان کنند. ولی پس از پیدا کردن دلیل اصلی ایجاد نم و رطوبت از این کار پشیمان شوند. بله در بسیاری از موارد وجود نقص در ایزوگام، قیرگونی و عایق های مختلف ساختمان باعث نم و رطوبت می شود ولی بهتر است قبل از تخریب توالت، حمام یا آشپزخانه خانه خود به دلیل پیدا شدن نم و رطوبت متمرکز شوید یا از متخصصین این امر کمک بگیرید.

نوشتهٔ بعدی
بتن جی اف آر سی چیست؟
نوشتهٔ پیشین
سایبان های خورشیدی

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید