روش های صحیح تمیز کردن منزل :

 همان طور که می دانید هر کسی برای تمیز کردن منزل خود از راهکار هایی استفاده می کند تا بتواند خانه ای تمیز و مرتب داشته باشد. اما گاهی بیش می آید که شما به اندازه کاری که انجام می دهید نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود. این مسله به خاطر این است که  از روش صحیح تمیز کردن وسایل مطمئن نبوده و باعث به خطر انداختن سلامت خود و خانواده می شوید. از این رو راهکار هایی برای تمیز کردن صحیح  منزل وجود دارد که از این طریق می توانید خانه مرتب داشته باشید.

 

تمیز کردن کاشی و سرامیک :

برای تمیز کردن کاشی و سرامیک های سرویس بهداشتی ابتدا یک پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین و یک دوم پیمانه سرکه در یک سطل آب داغ باهم مخلوط کنید و از این محلول برای تمیز کردن کاشی ها و سرامیک های منزل استفاده کنید. در صورتی که روی کاشی و سرامیک شوره و سفیدک مشاهده کردید، بهتر است بدانید که از بین بردن آنها بسیارآسان است.  می‌توانید با مالش دادن یک تکه لیموترش یا دستمال آغشته به سرکه روی سطح مورد نظر سفیدک ها از بین ببرید.

یک راه دیگر برای تمیز کردن کاشی ها استفاده از واکس اتومبیل است. توجه داشته باشید که باید قبل از آنکه واکس خشک شود با دستمال نرم بر روی دیوار مالش دهید.

پاک کردن گوشه‌های پنجره :

برای از بین بردن لکه‌های سیاه که در گوشه‌های پنجره به‌وجود می‌آید، از مسواک کهنه استفاده کنید. به این ترتیب که آن را در مخلوط آب و مایع سفید کننده وارد کنید و سپس روی محل مورد نظر بکشید.

لکه شمع  بر روی کاغذ دیواری :

اگر دیوار های منزل شما دارای کاغذ دیواری بوده و لکه شمع بر روی آن ریخته شده است، می توانید با استفاده از تکه ای یخ پارافین را از دیوار جدا کنید و پس از کندن آن با چاقو می توانید لکه باقی مانده را با استفاده از اتو  و دستمال حوله ای از بین ببرید.

تمیز کردن دیوارهای رنگ روغنی :

در صورتی که دیوار های منزل شما رنگ روعنی دارد، بهتر است از یک سطل آب که با مقداری ماده شوینده شیمیایی، مایع ظرف شویی و آمونیاک مخلوط شده است، محلولی درست کنید و با استفاده از دستکش برای تمیز کردن دیوار ها اقدام نمایید. این محلول نه تنها ارزان بوده، بلکه راهی مناسب برای براق کردن دیوار های منزل است.

 

تمیز کردن ظروف نقره :

بهتر است بدانید که بعضی از موادی که برای تمیز کردن نقره وجود دارد دارای مواد نفتی بوده و برخی هم از مشتقات بنزین تهیه شده است. از این رو توصیه می کنیم که اگر در منزل خود ظروف نقره دارید که نیاز به تمیز کردن دازند، از این مواد استفاده نکرده و به جای آن از خمیر دندان بهره بگیرید. می توانید با استفاده از انگشت یا تکه ای پارچه خمیر دندان را روی ظروف نقره بکشید و آنها را تمیز کنید. 

 

از بین بردن لکه حشرات :

گاها بر روی پنجره های منزل لکه های ریزی دیده می شود که توسط حشرات ایجاد ده اند. شما می توانید با استفاده از چای سرد این لکه را از بین ببرید.

 تمیز کردن شیشه‌های رسوب گرفته :

می توانید شیشه هایی که لکه و رسوبات آب روی آنها قرار گرفته است را با استفاده از مخلوط آب و سرکه سفید تمیز و براق نمایید. البته یادتان باشد که در روزهایی که هوا بسیار سرد است و شیشه ها یخ زده اند آنها را تمیز نکنید. زیرا در این وضعیت شیشه‌ها بسیار ترد و شکننده می‌شوند و امکان شکستن آن زیاد است. یادتان باشد که بهترین وسیله برای پاک کردن شیشه ها استفاده از روزنامه است. شما می توانید روزنامه را آغشته به مخلوط آب و سرکه سفید کرده و از طریق آن شیشه ها را پاک نمایید. با انجام این کار خواهید دید که شیشه های منزل شما چقدر براق و تمیز می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید