زیبا سازی محیط توسط نورپردازی

بدون دیدگاه

زیبا سازی  محیط با نورپردازی

انتخاب درست در نحوه نور پردازی نه تنها به زیبایی و ایجاد تغییرات در محیط کمک می کند، بلکه امنیت خانه و محیط زندگی شما را بیشتر خواهد کرد.

نورپردازی داخلی :

اگر دریک فضا نور پردازی به درستی اجرا شود، می تواند احساس افراد در محیط را تغییر دهد و حتی وضعیت ظاهری خانه شما را بهبود ببخشد. اگر خانه شما یک فضای خسته کننده ای دارد، با نور پردازی مناسب میتوانید آن را به محیطی آرامش بخش و دوست داشتنی تبدیل کنید. منظوراز نور پردازی داخلی استفاده از چند لامپ رنگارنگ با سیم کشی ساده نخواهد بود، بلکه باید چند سطح نور مختلف را به کار گرفته، آنها را در ترکیب با یکدیگر قرار دهید تا در نتیجه قسمتی از فضا پر نور و قسمتی دیگر کم نور تر جلوه کند. با انجام این روش، ویژگی های خاص هر اتاق نمایان تر شده و جلوه ی تازه ای در نظر بیننده ایجاد می شود.

نکته قابل توجه این است که، مراقب استفاده بیش از اندازه از چراغ ها باشید، چرا که نورهای زیادی که با یکدیگر همخوانی نداشته باشند، باعث خفه شدن فضا می شوند.

نورپردازی خارجی :

نورپردازی فقط شامل فضای داخلی نیست، بلکه برای فضاهای خارج از منزل هم بهتر است که نور پردازی انجام شود، زیرا با این کار امنیت محیط را افزایش داده و راه سواستفاده مزاحمین از تاریکی بسته خواهد شد. همان طور که می دانید، نورپردازی در فضای خارجی باعث انعکاس نور در درختان، بوته ها، سبزه ها، و محوطه ورودی شده و زیبایی کم نظیری را خلق می کند.

نور پردازی فضای مختلف :

نورپردازی علاوه بر زیبایی باید مقرون به صرفه بوده و البته انرژی زیادی مصرف نکند. همان طور که می دانید نورپردازی در یک محیط، بر روی حالات درونی افراد اثر می گذارد و به همین خاطر اکثر آدمها به دنبال خرید خانه های روشن هستند.

 
روشنایی هر اتاق برای یک هدف مشخص صورت می گیرد. ابتدا هدف از روشنایی اتاق را مشخص کرده و نقطه های معینی را در نظر بگیرید و آنها را روشن تر از سایر قسمت ها کنید. برای مثال در اتاق کار خود جایی که برای میز کامپیوتر در نظر گرفته اید، باید روشن تر از سایر قسمت های اتاق باشد. استفاده از یک چراغ رومیزی بهترین گزینه برای روشنایی میز کامپیوتر می باشد که می توانید در صورت نیاز آنرا روشن کرده و در بقیه مواقع خاموش باشد.

نوشتهٔ بعدی
نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی
نوشتهٔ پیشین
کف پوش آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید