سنگ های نورگذر دکوراتیو

بدون دیدگاه

کاربرد سنگ نورگذر دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی

نورپردازی دکوراتیو

یکی ازانواع متدهای روز در نورپردازی نوین برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده از سنگ نورگذر در نورپردازی و طراحی داخلی است. اگر نورپردازی سنتی شما را خسته کرده و سایر گزینه ها را نیز جالب نمی دانید، شاید وقت آن باشد که با این متریال نوین و خصوصیات منحصر به فرد آن در این زمینه آشنایی پیدا کنید.این نمونه از سنگ ها از جمله مصالح نوین جهان به شمار می روندو نورپردازی با استفاده از این سنگ ها در کشورهای توسعه یافته مرسوم است و نمونه کارهای انجام شده در سراسر جهان نشان می دهد که ورود این متریال به عرصه معماری توانسته به عنوان یک حرکت نوآورانه شناخته شود و جایگاه خود را پیدا کند.

خصوصیات سنگ نورگذر و مزایای ویژه ای که در مقایسه با دیگر متریال های مورد استفاده در طراحی داخلی و نورپردازی دارد، می تواند به خودی خود برای تثبیت قابلیت های این متریال کافی باشد. با این حال، اگر کاربردهای متنوع این متریال را نیز بشناسید و ظرافت و زیبایی نمونه های اجرا شده را ببینید، احتمالا بیش تر به جذابیت خاص آن پی خواهید برد.

روشنایی بی نظیری که این سنگ ها در هنگام تاریک شدن از خود ایجاد میکنند هر بیننده ای را محو خود میکند زیرا سنگ های نورگذر فقط سنگ نیستند بلکه  با ایجادروشنایی از طریق عبور نور، فضا را نورپردازی کنند. عملکرد این سنگ ها در مقایسه با سنگ های سنتی بسیار مناسب تر است. بسیاری از نقطه ضعف های موجود در خصوصیات سنگ های سنتی در این سنگ دیده نمی شود و موارد مختلفی از مزایای کاربردی جای آن ها را گرفته اند. گذشته از عملکردشان، باید به این نکته هم اشاره کرد که زیبایی خاص این متریال باعث شده به عنوان یکی از بهترین گزینه های برای نورپردازی کاربرد داشته باشد. در ادامه گروه بست وال  شما را با خصوصیات این سنگ ها زیبا بیش تر آشنا خواهد کرد.

مزایای سنگ نورگذر

مزایای استفاده از سنگ های نورگذر شامل موارد مختلفی می شود که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت پس بهتر است پیش از این که کاربردهای این سنگ در طراحی داخلی را بدانید، خوب است با خصوصیات آن بیش تر آشنا شوید.

وزن کم

سنگ های نورگذر به صورت پنل های باریک مورد استفاده قرار می گیرند و عموما سبک هستند .مسلما سبک بودن مصالح مصرفی در یک ساختمان به کاهش بار مرده آن ساختمان کمک می کند و در محاسبات سازه ای، موجب صرفه جویی های زیادی خواهد شد .

ضد رطوبت

از این سنگ ها در فضاهایی که دارای رطوبت هستند مانند استخر نیز می توان استفاده کرد زیرا این سنگ ها با لایه ای از زرین نانو پوشش داده شده اند که این لایه باعث می شود سنگ در برابر رطوبت مقاومت پیدا کند .

 عبور نور

این سنگ ها قابلیت عبور دادن نور را دارند که از خصوصیات بازر و منحصر به فرد سنگ های نورگذر، می باشد. در واقع، چیزی که این سنگ ها را به طور ویژه ای از دیگر سنگ های موجود متمایز می کند، همین خصوصیت است. این سنگ می تواند نور را با هر رنگی از خود عبور دهد.

انعطاف اجرایی

شاید دیگر سنگ ها قابلیت مانور برای نصب روی سطوح با فرم های مختلف را نداشته باشند، اما سنگ های نورگذر را می توان برای این کار استفاده کرد. پنل های این سنگ به قدری انعطاف پذیرند که می توان آن ها را به سادگی و در فرم یک تکه روی سطوح منحنی نصب کرد.

یکنواختی درزها

معمولا نصب سنگ های نورگذر به قدری یکپارچه و تمیز از آب در می آید که درزها قابل مشاهده نیستند. این ظرافت اجرایی به زیباتر به نظر رسیدن ظاهر سنگ پس از تکمیل نصب کمک می کند.

مقاومت ساختاری

سنگ های سنتی با مشکل ترک خوردن به خاطر نشست ساختمان و عوامل دیگر رو به رو هستند و بعد از مدتی زیبایی اولیه خود را از دست می دهند، اما سنگ نورگذر به خاطر انعطاف پذیری خود این مشکل را ندارد.

کاربرد وسیع

سنگ های نورگذر را می توان بنا به تمایل خود در هر قسمتی از فضا نصب کرد. این سنگ برای پوشش سقف، ستون، دیوار، درب، کابینت و بسیاری از قسمت های دیگر کاربرد دارد.

فضاهای مختلفی که می توان در آنها از سنگ های نورگذر استفاده کرد.

اپن آشپزخانه

یکی از زیباترین قسمت هایی که می توان در طراحی آن از سنگ نورگذر استفاده کرد، اپن آشپزخانه است. اپن آشپزخانه شما می تواند با سک سطح پیوسته از سنگ نورگذر طراحی شود و نمای نورپردازی شده و بسیاری لوکسی به کانتر بدهد.

پشت تخت

اگر می خواهید به صورت همزمان برای طراحی اتاق خواب خود اقدام کنید و نورپردازی آن را نیز به شکل حرفه ای انجام دهید، می توانید از سنگ نورگذر به عنوان پوشش دیوار پشت تخت خواب تان استفاده نمایید و ظاهر فوق العاده ای به اتاق خواب بدهید.

درب ورودی

طراحی درب ورودی ساختمان می تواند تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی آن بگذارد. این که بتوانید ورودی را خوب تعریف و طراحی کنید، یک امتیاز به شمار می رود که زیبایی کل فضا را تحت تاثیر خود می گذارد. سنگ نورگذر می تواند به صورت پنل در طراحی درب ورودی به کار رود و امکان ایجاد یک ورودی متمایز را فراهم نماید.

دیوار حمام

همان طور که پیش تر هم گفته شد، سنگ های نورگذر به دلیل ضد رطوبت بودن شان می توانند در فضاهای مرطوب مثل حمام نیز به کار روند. شما می توانید پارتیشن بندی یا دکوراسیون دیوارهای حمام خود را با استفاده از این سنگ و نورپردازی زیبای آن انجام دهید.

بدنه ی پارتیشن

دیوارهای جدا کننده در دکوراسیون منزل از دیگر مواردی هستند که می توان در طراحی آن ها از سنگ نورگذر کمک گرفت. این دیوارها به خاطر عملکرد جدا کننده خود به صورت مدام در معرض دید قرار دارند و طراحی منحصر به فرد آن ها می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی بگذارد. سطح دیوار می تواند از یک یا چند طرف با سنگ های نورگذر طراحی و اجرا شود.

سطح پلکان

طراحی نمای پلکان هم از جمله مواردی است که باید در طراحی داخلی مد نظر قرار داده شود. اگر می خواهید پلکان منزل تان را از حالت یکنواختی درآورید و به ظاهر آن جذابیت بدهید، می توانید از سنگ های نورگذر استفاده کنید. این سنگ ها علاوه بر نورپردازی پلکان به طور منحصر به فردی به دکوراسیون آن زیبایی می دهند.

فضای نشیمن

یکی دیگر از فضاهایی که طبیعتا می تواند برای استفاده از این سنگ ها مناسب باشد، سالن نشیمن است. اگر می خواهید با یک ترفند خاص تاثیر مضاعفی بر زیبایی دکوراسیون نشیمن تان بگذارید و نورپردازی را نیز به صورت همزمان انجام دهید، این سنگ ها گزینه فوق العاده ای خواهند بود. سنگ نورگذر را می توانید به عنوان پوشش دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید یا بنا به تمایل خود در فضاهای دیگر به کار بگیرید.

میز جلو مبلی

جالب است بدانید که سنگ نورگذر می تواند در طراحی لوازم منزل و مبلمان نیز کاربرد داشته باشد. شما می توانید با استفاده از این سنگ ها لوازم و مبلمان منزل خود را طراحی کنید. یک نمونه از این کاربرد، طراحی میز جلومبلی است. اگر تمایل داشته باشید، طراحی چنین میزی می تواند در عین زیبایی بخشیدن به فضای نشیمن تان جهت نورپردازی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نوشتهٔ بعدی
معماری داخلی فضاهای مختلف
نوشتهٔ پیشین
نورپردازی لاکچری در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید