شومینه مرکز توجه خانه!

بدون دیدگاه

توصیه‌هایی برای زیبایی بخشیدن به شومینه

بهترین وسیله برای گرم کردن فضای خانه در فصل سرما شومینه های شیک و زیبا هستند، که علاوه بر گرم کردن محیط، نور و روشنایی هم تولید و بر زیبایی دکوراسیون منزل می افزایند. در بعضی از خانه ها فضایی را به شومینه اختصاص می دهند که در فصل زمستان می توان از آن بهره برد و فضای خانه را گرم کرد. امادر فصول گرم سال که از شومینه استفاده نمی شود، بهتر است به گونه ای به این قسمت از خانه توجه کنید تا مثل فصول سرد همچنان جلوه خود را داشته و به زیبایی منزل شما کمک کند. با رعایت بعضی نکات، زیبایی چشم گیری در شومینه منزل خود ایجاد کنید.

۱- رنگ ها و پارچه هایی که در اطراف شومینه هستند، در ایجاد احساس مورد علاقه شما کمک بسیاری می کنند. بنابراین بهتر است به رنگ های پیرامون شومینه توجه داشته باشید.

۲- پارچه های مبلمانی که در اطراف شومینه قرار می گیرند، بهتر است درالگو و طرح متنوع بوده اما دارای وحدت و انسجام در رنگ‌آمیزی باشند. برای مثال طرح هایی مانند گل‌دار، راه‌راه، شطرنجی و ساده می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

۳- با نصب قفسه هایی بر روی دیواراطراف شومینه، علاوه بر اینکه باعث تقارن در معماری فضا و زیبایی آن می شود، به ایجاد فضاهای ذخیره موجود نیز می‌افزاید. برای افزایش فضای نشیمن، می توانید در پایین این قفسه ها نیمکت هایی را در نظر بگیرید.

۴-بهتر است بدانید که نوع نیازها، کارها و شخصیت اعضای خانواده در سبک دکوراسیون منزل و بخصوص دکوراسیون اطراف شومینه بسیارتاثیر گذار است. برای مثال اگر به دنبال فضایی دنج و آرام هستید، بی شک برای طراحی فضای اطراف شومینه از طرحی ساده با سطوحی منظم و خلوت بهره بگیرید.

۵- اگر به دنبال فضایی روستایی در اطراف شومینه هستید، دیوار آن را با پانل های چوبی پوشانده و دیوارها، سقف و کف را با یک رنگ نقاشی کنید تا وحدت و انسجام به وجود آید. برای وسیع جلوه دادن فضا از رنگ سفید یا نزدیک به سفید استفاده کنید.

۶- در صورتی که می خواهید شومینه جلب توجه نکند، باید دکوراسیون آن خنثی باشد. برای این کار باید آن را همرنگ با دیوارهای اطراف شومینه و وسایل و مبلمان موجود در مقابل شومینه رنگ‌آمیزی کنید.

۷- در صورتی که می خواهید شومینه مرکز توجه قرار گیرد و به نقطه کانونی تبدیل شود، می توانید لبه شومینه را سفید و دیوار اطراف آن را با رنگی تیره‌تر و قوی رنگ‌آمیزی کنید. این تضاد آشکار و نیرومند سبب می‌شود تا شومینه به طور چشمگیری نمایان شود.  

۸-از رنگ های براق و بازتابنده مانند پوست تخم مرغی برای دیواراطراف شومینه استفاده کنید تا به دیوار منزل خود زندگی ببخشید.  

۹-بر روی لبه شومینه از آثار هنری در اندازه های بزرگ استفاده کنید تا جلوه شومینه را افزایش دهد. همچنین استفاده از گاردها و منقل‌های زیبا و چشمگیر نیز در جلب نظرها موثر است. با تعدادی صندلی و کاناپه به صورت گرد در اطراف شومینه و یک قالیچه کوچک فضای دوستانه ای را ایجاد کنید.

۱۰-مبلمای که پیرامون شومینه قرار می گیرند، بهتر است که دارای پارچه های حساس و گرانقیمت نباشند. پارچه‌هایی که دارای بافت‌هایی مستحکم با الیاف مصنوعی که طرح‌دار و چرکتاب هستند، برای این محیط مناسب‌ترند.

۱۱-برای برجسته و بی همتا کردن دکوراسیون شومینه گاردی فلزی که در جلوی آن قرار دهید تا سبب به روز شدن و ارتقای جلوه دکوراسیون شود.

۱۲-خطوط راست و رسمی موجود در اطراف شومینه را با کمک چیدمانی نامتقارن روی لبه بالایی آن، کمی کمرنگ‌تر کنید.

 

۱۳-برای تزیئن شومینه می توانید از آینه برای دیوار بالای آن استفاده کنید. آینه انعکاس نور انواع وسایل رنگی را در فضای خانه پخش می کند و خانه پر از نور و رنگ های متنوع می شود.

نوشتهٔ بعدی
زیبا سازی اتاق نشیمن
نوشتهٔ پیشین
انتخاب فرش متناسب با دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید