مکان های مناسب برای استفاده از قالیچه یا فرش :

اگر به دنبال خرید قالیچه برای خانه خود هستید، بهتر است بدانید که  انتخاب یک قالیچه زیبا به خانه شما جذابیت بخشیده و حال و هوای منزل را تغییر می دهد. شاید شما هم به این فکر می کنید که در کدام قمست ها منزل می توانید از قالیچه استفاده کنید. به همین علت به معرفی بخش هایی از منزل که برای پهن کردن قالیچه مناسب است، می پردازیم.

۱- جلوی در ورودی :

همان طور که می دانید ورودی هر خانه  اولین چیزی است که به چشم مهمان ها می خورد، به همین جهت ورودی منزل باید از زیبایی چشم گیری برخوردار باشد. شما با قرار دادن یک فرش کوچک در ورودی منزل علاوه بر زیبایی، باعث می شوید تا افراد در بدو ورود به منزل کفش خود را بر  روی این فرش کوچک تمیز کرده و وارد شوند.

۲- اتاق نشیمن :

در طراحی داخلی اتاق نشیمن باید مبلمان را به گونه ای بچینید که افراد روبروی هم قرار بگیرند و بتوانند تماس چشمی و مکالمه برقرار کنند. در صورتی که به چیدمان این اتاق قالیچه ای متناسب با فضا اضافه نمایید، خواهید دید که فضای اتاق نشیمن شما چقدر گرم تر و صمیمی تر خواهد بود.

۳- راهروی ورودی خانه :

شاید باورتان نشود ولی راهروی ورودی اکثر خانه ها خالی است و این مسله باعث می شود که زیبایی این بخش از منزل شما نادیده گفته شود. اما بهتر است بدانید که راهروی ورودی منزل شما فضای مناسبی برای نشان دادن سلیقه صاحب خانه می باشد. با وجود قالیچه در این محیط می توانید بدون صرف هزینه زیاد، رنگ و عناصر دیداری را در هم بیامیزید.

۴- پایین پله ها :

در صورتی که منزل شما دوبلکس است، بهتر است برای بالابردن امنیت خود و اعضای خانواده تان یک فرش زیبا در پایین پله ها قرار دهید. این کار باعث می شود تا کفپوش این قسمت از خانه که دارای رفت و آمد بیشتری نسبت به سایر بخش های منزل است، از آسیب حفظ شود.

۵- هال :

از آنجایی که هال خانه یکی از بهترین جاهایی است که می توانید فرش خود را در آن قرار دهید، به همین علت بهتر است برای این بخش از خانه به دنبال فرشی مناسب باشید. قالیچه انتخابی شما باید آنقدر باریک باشد که از دو طرف آن قسمتی از کفپوش دیده شود. فراموش نکنید که این کار کمک می کند تا خانه شیک و راحت به نظر برسد.

۶- آشپزخانه :

شاید شما هم جزء افرادی هستید که گمان می کنید وجود فرش در آشپزخانه علاوه بر اینکه موجب کثیف شدن آن می شود، خطر جمع شدن باکتری ها در فرش را نیز به دنبال دارد. اما نکته مهم این است که اگر از فرش های قابل شستشو در آشپزخانه خود استفاده کنید، در پایان روز احساس خستگی کمتری می کنید و حتی کمتر دچار پادرد و کمردرد خواهید شد.

۷- اتاق ناهارخوری :

در زیر میز ناهار خوری منزل خود یک فرش زیبا قرار دهید. این کار باعث می شود تا فضای غذا خوردن اعضای خانواده مشخص شده و آن بخش از سایر بخش های منزل جدا شود. با استفاده از این فرش افرادی که از میز ناهارخوری استفاده می کنند، دیگر صدای ناهنجار جا به جا کردن صندلی ها را نمی شنوند و راحتی بیشتر آنها را فراهم می کنید.  

۸- اتاق خواب :

مطمئنا برای شما هم اتفاق افتاده است که تازه از خواب بیدار شده و پای خود را بر روی سرامیک های سرد گذاشته و حس خوبی پیدا نمی کنید. برای اینکه با این احساس ناخوشایند روبرو نشوید، پیشنهاد می کنیم دو فرش را در دو طرف تخت قرار دهید. با انجام این کار وقتی صبح ها از خواب بیدار می شوید پای خودرا بر روی یک جسم نرم و گرم می گذارید.

۹- حمام :

با قرار دادن یک فرش در فضای حمام می توانید کاشی های سرد را به یک کفپوش گرم و راحت تبدیل کنید. می توانید یک فرش را نزدیک وان، یکی را نزدیک سینک و دیگری را نزدیک دوش قرار دهید. لازم به ذکر است که ست بودن قالیچه ها چندن اهمیتی ندارد، بلکه بهتر است از رنگ های مکمل برای این سه قالیچه استفاده شود. یادتان باشد که از فرش هایی بهره بگیرید که بتوانید آنها را مکررا شست و تمیز کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید