نحوه ایجاد خانه ای شاد و دلباز :

همان طور که می دانید روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها خانه ای شاد و البته دلباز داشته باشید. اما بر طبق پیشنهاد کارشناسان ۱۰روش کلی برای انجام این کار وجود دارد که با کمک آنها فضای خانه شما زیباتر و روشن تر از قبل خواهد شد و این مسله در تلطیف روحیه شما و اعضای خانواده تان بسیار مأثر خواهد بود.

۱ وجود وسایل تزئینی :

شما این امکان را دارید که از هر وسیله که خوشتان می آید در فضای خانه خود استفاده کنید. اما توصیه ما این است که وسیله ای را انتخاب کنید که هرگز از دیدن آن خسته نشوید. می توانید برای تزئین اتاق نشیمن منزل خود از وسایل عتیقه و دکوری مانند مجسمه های پایه دار استفاده کنید. زیرا وجود این وسایل که به آنها علاقمند هستید، باعث ایجاد نشاط در فضای خانه شما می شود.

۲ رنگ کردن دیوارها :

برای دیوارهای منزل باید از رنگ آمیزی های شاد و نشاط آور استفاده کنید. برای مثال استفاده از رنگ هایی مانند یاسی، ارغوانی، سفید، سبز روشن، فیروزه ای و صورتی که بسیار دلنشین هستند، برای دیوارهای منزل مناسب خواهد بود. زیرا این رنگ ها نه تنها بازتاب دهنده نور هستند، بلکه باعث ایجاد آرامش و شادی در فضای خانه شما می شوند. البته فراموش نکنید که این رنگ ها به نوعی حس جوانی را به افراد القا می کند.

۳ ترکیب مدل ها از فرهنگ های مختلف :

یک ایده زیبا و البته جالب در دکوراسیون خانه این است که فرهنگ ها و دوره های مختلف را باهم ادغام کنید. شما با قرار دادن وسایل بلند و البته کوتاه در کنار هم می توانید به راحتی نمایی تصادفی و بسیار خودمانی را به وجود آورید و باعث القای یک حس خوب در بیننده شوید. برای مثال در اتاق نشیمن منزل می توانید مبلمان، پیش دستی ها، آینه و خلاصه سایر وسایلی که در این اتاق قرار می دهید مربوط به دهه های مختلف باشند، تا از این طریق علاوه بر جلوه زیبایی که به اتاق نشیمن می دهید، آن را دلباز تر و شاد تر کنید.

۴ بهره گیری از رنگ ها و طرح های خنثی :

خانه خود را به گونه ای چیدمان کنید که در آن از طرح ها و رنگ های تند و شلوغ استفاده نشده باشد. بهتر است در هنگام خرید وسایل دقت کنید که آنها دارای رنگ های خیلی تند و طرح های بولد نباشند. زیرا هر چه وسایل خانه شما ساده تر و با رنگ های ملایم تری باشند، افراد احساس راحتی بیشتری را برای برقراری ارتباط دارند. برای مثال در صورتی که برای کاناپه اتاق نشیمن رنگ روشن و طرحی ساده را انتخاب می کنید، به طور ناخودآگاه افراد را به ارتباطی شاد و دوستانه دعوت می کنید.

۵ انتخاب مبلمان منحنی :

برای اینکه فضای خانه خود را دلباز تر و شاد تر کنید، بهتر است از مبلمانی با لبه های گرد و منحنی استفاده کنید. تا از این طریق بتوانید فضای نشیمن را دلنشین سازید. توجه داشته باشید که مبلمان منحنی، میز گرد، پیش دستی های بیضی و لوستر استوانه ای و… باعث می شود تا در اتاق نشیمن منزل شما محیطی زیبا، دلباز و شاد به وجود آید.

۶ اعجاز رنگ سفید :

همان طور که می دانید رنگ سفید باعث منعکس شدن نور می شود و به همین خاطر انرژی های مثبت فراوانی را از خود انعکاس می دهد. یک نکته مهم درباره رنگ سفید این است که این رنگ ترکیبی از انواع رنگ ها می باشد که ما آنها را نمی بینیم و همین مسله باعث شده تا این رنگ به منبعی از انواع انرژی ها تبدیل شود. اتاق های منزل شما با رنگ سفید دلباز تر شده و بزرگتر به نظر می رسند.

۷ استفاده از رنگ ها در ورودی خانه :

یادتان نرود که همیشه برخورد اول تاثیر بیشتری خواهد داشت و از ارزش بالاتری هم برخوردار خواهد بود. به همین خاطر توصیه ما این است که به ورودی خانه خود توجه بیشتری داشته باشید و با استفاده از وسایل تزئینی این بخش را دکوراسیون کرده تا افراد در بدو ورود به خانه شما حس خوبی را پیدا کنند. بهتر است ورودی منزل را با وسایلی تزئین کنید که دارای رنگ های شاد باشند، به این خاطر که هم باعث ایجاد جذابیت در این بخش می شوند و هم حس شادی رابه وجود می آورند.

۸– رعایت کنتراست :

یادتان نرود که در زمان چیدمان منزل باید کنتراست را رعایت کنید و به همین خاطر بهتر است وسایل ساده و کم ارزش را در کنار وسایل قیمتی قرار دهید و با انجام این کار جذابیت جالبی به فضا ببخشید. برای مثال می توانید در فضای آشپزخانه خود از سنگ مرمر سفید ساده برای روی کانتر آشپزخانه ای جزیره ای گران قیمت استفاده کنید. با انجام این کار فضای خانه خود را خودمانی تر و شاد تر خواهید کرد.

۹ جذابیت بخشیدن به فضاهای کوچک :

در صورتی که در خانه خود اتاق کوچکی دارید که می خواهید این اتاق را تبدیل به فضایی شاد کنید، بهتر است بدانید که هر چه اتاق شما کوچکتر باشد، نیاز بیشتری به جذابیت بخشیدن دارد. برای ایجاد جذابیت در اتاق کوچک خود از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های شلوغ و رنگ های تند هستند، استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد از ذوق و هنر خود کمک بگیرید تا بتوانید اتاق خود را به فضایی شاد تبدیل کنید.

۱۰ استفاده از وسایل عجیب :

یادتان باشد که استفاده از وسایل عجیب و غریب و تعجب برانگیز در دکوراسیون منزل باعث می شوند که خانه شما از حالت خشک و جدی بیرون بیاید. حتی می توانید وسایل دکوری را در جاهای غیر معمول قرار دهید. با انجام این کار باعث می شوید تا افراد بعد از دیدن آنها تجب کرده و موجب شادی آنها شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید