نحوه تزئین پنجره های بلند :

همان طور که می دانید بعضی از خانه های دارای سقف های بلند هستند و در نتیجه پنجره های بلندی هم دارند. با وجود اینکه پنجره های بلند دارای زیبایی هستند، اما تزئین این پنجره ها تا حد زیادی دشوار به نظر می رسد. به همین علت استفاده از پرده مناسب برای آنها علاوه بر زیبایی، برای کنترل نور، هدر نرفتن انرژی و دید نداشتن از بیرون نیز بسیار مهم است. برای دکوراسیون این نوع پنجره ها چند ایده مطرح می کنیم که شامل موارد زیر است.

استفاده از پرده برای بخشی از پنجره :

شما می توانید برای اینکه در هزینه های خود صرفه جویی کنید، تنها بخش هایی از پنجره که از بیرون دید دارد را بپوشانید. انجام این کار باعش می شود تا نور خانه نیز خفه نشود. در واقع برای پنجره های بلندی که در بالا و نزدیک سقف های بسیار بلند قرار دارند، پرده نزده و تنها قسمت های پایین که از بیرون به داخل دید دارند را با پرده های مجزا و تاشونده بپوشانید.

نصب پرده های برعکس :

وجود پنجره هایی که به صورت برعکس نصب می شوند هم ایده مناسبی برای پنجره های بلند است. همان طور که می دانید همه پرده ها از بالا باز می شوند و تا پایین پنجره را می پوشانند. اما پرده های برعکس از پایین باز می شوند و می توانید تا اندازه دلخواه از پنجره را بپوشانید. بنابراین با نصب این پرده ها می توانید به راحتی هم جلوی دید را گرفته و هم نور همچنان به اتاق می تابد.

پوشاندن کامل پنجره :

در صورتی که منزل شما دارای پنجره های بلند است و شما دوست ندارید که فضای داخلی خانه برای همسایگان قابل رویت باشد، بهتر است پرده های بلند و پارچه های ضخیم را برای پنجره انتخاب نمایید. با نصب این نوع پرده ها به هیچ عنوان از بیرون به داخل خانه دیدی وجود نخواهد داشت. یادتان باشد که پرده های توری مناسب نبوده و در صورت استفاده از پرده توری باید یک لایه آستر نیز زیر آن بزنید که دید نداشته باشد.

استفاده از پوشش چند لایه برای پنجره ها :

برای پنجره های بلندی که دارای دو یا سه لایه هستند، می توانید آنها را به همان ترتیب در چند لایه بپوشانید. در واقع پنجره های بالا و پایین را با پرده های مجزا بپوشانید، با انجام این کار شما این امکان را دارید که فقط در مواقعی که می خواهید همه خانه تاریک و پوشیده شود، پرده های بالا را می کشید. در غیر این صورت، فقط با انداختن پرده های پایین، خانه را از دید  همسایه ها می پوشانید و از قسمت بالایی نور به داخل اتاق می تابد.

یکی کردن پنجره ها با استفاده از یک پرده :

در صورتی که در یک دیوار بسیار بلند دو ردیف پنجره در فاصله زیاد از هم وجود داشته باشد. می توانید با استفاده از یک ایده خلاقانه از بالای سقف و پنجره بالایی یک پرده نصب کنید که تا پایین پنجره پایین ادامه داشته باشد. با این روش از یک پرده برای دو پنجره استفاده می کنید و در واقع پنجره ها را باهم یکی می کنید.

استفاده از پوشش : UV

در صورتی که در منزل شما پنجره های بلند وجود دارد و شما نور زیاد و مستقیم آفتاب را دوست ندارید، می توانید از پوشش UV که در عینک های آفتابی وجود دارند، برای پنجره های منزل استفاده کنید. مزیت این پوشش این است  که مبلمان و وسایل خانه از مضرات نور آفتاب نیز در امان می ماند.

استفاده از پوشش بیرونی برای پنجره ها :

در بعضی از مواقع می توانید از بیرون از خانه یک ایده زیبا و جالب را به وجود آورید. برای مثال نصب حفاظ های چوبی، فلزی یا حتی شیشه ای که دارای نقش و نگار زیبایی هستند، در پشت پنجره باعث می شود تا حد زیادی از نور و دید جلوگیری شود.

تزئین قسمت بالا و یا پایین پرده :

یک ترفند زیبا برای انتخاب پرده پنجره های بلند این است که، از پرده هایی استفاده کنید که از بالا تا یک‌سوم پایانی ساده هستند و در یک‌سوم پایانی در قسمت پنجره های پایین، طرح‌‎دار می شوند و نقش و نگار دارند. البته این کار را برای پنجره های کوتاه و معمولی هم می توان انجام داد، به گونه ای که در حاشیه پایین آنها تزئینات بیشتری داشته تا بتواند نگاه بیننده به آن قسمت جلب کند. از این ایده می توانید به صورت برعکس هم استفاده کنید. به این ترتیب که به جای تزئینات قسمت پایین پرده، قسمت بالای آن را با رنگ یا طرح متفاوت انتخاب کنید و نظر بیننده را به آنها بالا جلب نمایید.

استفاده نکردن از پرده برای بعضی مکان ها :

بعضی از مکان ها نیاز به نصب پرده ندارند و شما می توانید برای خلق زیبایی در نمای پنجره از ایده های جالبی استفاده کنید. برای مثال پنجره های راه پله ها پرده لازم ندارند، اما می توانید از طرح و رنگ های مختلف برای زیبا سازی فضای راه پله ها استفاده کنید. برای خلق یک اثر هنری در پنجره های راه پله ها می توانید پنجره های بالا را با قاب طلایی و براق و پنجره های پایین را با قاب مشکی بپوشانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید