تمیز کردن کاغذ دیواری

بدون دیدگاه

نحوه تمیز کردن و پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری، دیوارپوشی است که سال هاست از آن استفاده می شود و نمونه های جدید آن قابل شستشو بوده و می توان آنها را تمیز و لکه گیری کرد. در صورتی که در پوشش سقف و یا دیوارهای خانه خود از کاغذ دیواری استفاده می کنید، بهتر است بدانید که بسته به نوع و جنس لایه های کاغذ و همچنین چسب مورد استفاده در اجرای کاغذ دیواری، روش های متفاوتی برای شستشوی آن پیشنهاد می شود. در صورت استفاده از این موارد پیشنهادی می توانید دیواری تمیز و بدون لکه داشته باشید و در نهایت عمر کاغذ دیواری را افزایش دهید. چندین راه برای نگهداری و لکه گیری کاغذ دیواری وجود دارد و با استفاده از این راه کارها، می توانید به تمیز کردن لکه به وجود آمده بپردازید.
۱- قبل از اینکه لکه را از روی دیوار پاک کنید، به این نکته توجه داشته باشید که کاغذ دیواری را از پایین به بالا تمیز کنید.
۲- برای کاغذ دیواری های نازک از آب گرم تمیز بدون صابون استفاده کنید.
۳- کاغذهای قابل شست‌وشوی ضخیم‏تر را با استفاده از محلول آب و صابون ملایم تمیز کنید.
۴- در صورتی که بر روی کاغذ دیواری لکه ای وجود دارد خیلی زود به پاک کردن آن بپردازید زیرا درصورت ماندگاری زیاد، لکه برروی دیوار باقی می ماند.
۵- گرد و خاک بر روی کاغذ دیواری را زود به زود پاک کنید زیرا در صورتی که گرد خاک بر روی دیوار مدتها باقی بماند، باعث کرد وبد رنگ شدن کاغذ دیواری می شود و به مرور زمان آن را از جلوه می اندازد .
۶- با استفاده از یک پارچه به همراه آب ولرم و صابون می توانید لکه را از روی کاغذ دیواری پاک کرده و در نهایت با یک حوله سطح آن را به راحتی خشک نمائید.
۷- برای لکه‌هاى عمیق تر بهتر است از پاک کننده های قویتر استفاده شود و درنهایت با آب کاملا شسته شود.
۸- در صورت پاک نشدن اثر بعضی از لکه ها، از پاک کردن آن دست بردارید زیرا در صورت سایش بیش از حد، باعث بدرنگ شدن و حتی از بین رفتن نما دیوار شده و در نهایت اثر لکه باقی می ماند.
۹- هرگز برای تمیز کردن کاغذ دیواری از اسکاج و سیم های زبر و فلزی استفاده نکنید. حتی استفاده از پودر ها و یا حلال های قوی هم توصیه نمی شود زیرا نه تنها کاغذ دیواری شما تمیز نخواهد شد که بلکه صدمه جدی به کاغذ دیواری وارد می شود. به همین علت از اسفنج های نرم برای از بین بردن لکه استفاده کنید.
۱۰- اگر بر روی کاغذ دیواری منزل شما لکه چربی ایجاد شود، فورا نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید. برای از بین رفتن این لکه ها ابتدا مایع پاک کننده ملایم و یکی از پودرهای جذب کننده رطوبت٬ گل سفید و یا گچ خیاطی  را مهیا کرده و با آنها یک خمیری ساخته و بر روی لکه بمالید و مهلت دهید تا کاملا خشک شود سپس آن را به کمک یک برس نرم یا مسواک پاک نمایید.
۱۱- در صورت چکیدن شمع بر روی کاغذ دیواری، ابتداشمع را با دقت فراوان و با نوک کارد از روی دیوار بکنید و سپس با مداد پاکن بقیه آن را خوب تمیز کنید.
۱۲- در صورت داشتن کودک، گاها خط و خطوطی از مداد رنگی بر روی کاغذ دیواری دیده می شود که برای پاک کردن لکه های مدادرنگی، از یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده استفاده کنید و خواهید دید که به آرامی تمیز می شود. در صورت پررنگ بودن
لکه های مدادرنگی  می توانید با استفاده از یک مسواک و کمی خمیردندان آن را تمیز کنید.
۱۳- سعی کنید تا حد امکان بر روی کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو  لکه ای ایجاد نشود، زیرا نمی تونید لکه ایجاد شده را به طور کامل از بین ببرید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با استفاده از یک گوش پاک کن تاحد امکان ذرات مواد قرار گرفته بر روی کاغذ را از روی آن برداشته و سپس توسط یک دستمال تمیز و خشک، لکه را پاک نمایید.
۱۴- پاک کردن لکه را تا جایی انجام دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکرده و موجب بلند شدن کاغذ از روی دیوار نشود. مخصوصا در محل قرار گرفتن رول های کاغذ دیواری دقت بیشتری داشته باشید زیرا در این نقاط که محل اتصال رول ها می باشد، احتمال نفوذ آب بیشتر خواهد بود.
۱۵- کاغذدیواری های اکریلیک یا ونیلی را با استفاده از آب گرم، صابون و اسفنج نرم بشوئید و هرگز از ابزار ساینده استفاده نکنید.

۱۶- در صورتی که بر روی کاغذ دیواری لکه جوهری ایجاد شود با استفاده ازگچ خیاطی و یا گل سفید، لکه مورد نظر را جذب و سپس به کمک مسواک و یا برس پاک کنید. این کار باید در کمال دقت انجام شود و مراقب باشید تا لکه جوهر پخش نشود.

نوشتهٔ بعدی
چند ایده برای تزیین سقف
نوشتهٔ پیشین
نکاتی در رابطه با انتخاب موکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید