نحوه چیدمان کتابخانه :

مجموعه ای از کتابهایی که در داخل کتابخانه قرار می دهید هم می توانند حالت دکوری داشته باشند، اما باید طریقه طبقه بندی آنها را دانسته و بر طبق آن کتابها را جوری بچینید که علاوه بر دسترسی راحت، جنبه تزئینی هم داشته و به دکوراسیون منزل شما کمک کنند.

پیشنهاد می کنیم که کتاب ها را در بهترین شکل ممکن قرار دهید و بر اساس اینکه هر چند وقت یک بار آن‌ها را مورد مطالعه قرار می دهید، تقسم بندی کنید. با انجام این کار امکان دسترسی به کتابها راحت تر خواهد شد. به همین خاطر بهتر است برای چیدمان کتابها نکات زیر را رعایت کنید.

۱-در قدم اول از کتاب‌هایی که بیشتر آنها را مطالعه می کنید، شروع و آن‌ها طبق موضوع یا نام نویسنده تقسیم‌بندی نمایید.

۲- بهترین جا برای قرار دادن کتاب‌های آشپزی روی پیشخوان آشپزخانه است و بهتر است روی آنها را با کاور بپوشانید.

۳-قرار دادن کتاب های بزرگتر در زیر و کتاب های کوچکتر در رو باعث می شود که پشت کتاب روی قفسه قرار بگیرد و شما بتوانید به راحتی عنوان کتاب را بخوانید.

 ۴-کتابخانه را به گونه ای نصب کنید که به فاصله ۴۰ سانتی متری از سقف نصب شده باشد و برای دسترسی به کتاب هایی که در قفسه بالاتر قرار دارند، از یک چارپایه تاشو استفاده نمایید.

۵-فراموش نکنید که شماره‌های اولیه نشریات و کتاب‌ها را در قسمت در دار کتابخانه قرار دهید. انجام این کار باعث می شود تا از گردوغبار هم محفوظ باشند.

۶- بهترین شکل قرار دادن کتابها این است که آنها را به صورت عمودی و از بزرگ به کوچک در داخل کتابخانه بچینید، به صورتی که کتاب‌های بلندتر سمت راست و کوتاه‌تر سمت چپ قرار بگیرند.

۷- یادتان باشد که موضوع کتاب ها بسیار مهم است و باید آنها را با توجه به موضوع در جای مخصوص قرار دهید. برای مثال کتاب های آشپزی را در آشپزخانه و کتاب های رمان را در خواب یا نشیمن و کتاب های مرجع را در نزدیکی میز تحریر خود قرار دهید.  

۸- برای ماندگاری و دوام بیشتر کتابهای خود بهتر است هر چند وقت یک بار گرد و غبار آنها را بگیرید.                            

۹-در قسمت بالای کامپیوتر خود یک کتابخانه کوچک ایجاد کنید و از آن برای قرار دادن کتاب های مرجع استفاده کنید، تا از این طریق بتوانید به راحتی در صورت نیاز، به آنها دسترسی داشته باشید.

۱۰- در صورتی که در منزل خود قسمت های تو رفته یا فضاهای خالی دارید، می توانید از آن به عنوان کتابخانه استفاده کنید. اطراف این کتابخانه را با قاب های تزئینی بپوشانید. برای مثال کتابخانه ای با عرض ۳۰ سانتی متر علاوه بر اینکه جای زیادی اشغال نمی کند، بلکه کتاب های زیادی هم در آن جا می شود.

۱۱-برای ایجاد تنوع در دکوراسیون کتابخانه بهتر است هر چند وقت یک بار چیدمان کتاب ها را تغییر دهید. البته فراموش نکنید که وجود یک گل های طبیعی، عکس‌های خانوادگی و وسایل دکوری در کتابخانه باعث می شود تا زیبایی آن بیشتر شود.

۱۲- گوشه ای از اتاق نشیمن را با قرار دادن یک میز عسلی  و یک چراغ مطالعه به کتابخانه تبدیل کنید و بعضی از کتاب‌های بزرگ را روی آن میز بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید