نحوه چیدمان کلاسیک سالن پذیرایی

بدون دیدگاه

نحوه چیدمان کلاسیک سالن پذیرایی

همان طور که می دانید سالن پذیرایی منزل شما آینه تمام نمای خانه شما می باشد که از طریق آن می توانید تصویر میزبانی خود را در ذهن مهمانان حک کنید. برای اینکه به این هدف دست پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم تا از دکوراسیون کلاسیک برای سالن پذیرایی منزل استفاده کنید و برای خلق فضایی متفاوت به همه جزئیات توجه کامل داشته باشید.

استفاده از مبلمان استیل

آنچه باعث شیک شدن سالن پذیرایی شما می شود، وجود یک فاکتور تاثیر گذار مانند مبلمان استیل است. استفاده از مبلمان استیل به پذیرایی منزل شما شخصیت می دهد. البته فراموش نکنید که هرگز نباید از مبلمان تمام پارچه ای برای اتاق پذیرایی خود استفاده کنید، زیرا مبلمان تمام پارچه نقطه مقابل مبلمان استیل بوده و مناسب اتاق نشیمن خواهد بود و نباید آن را در بخشی که آینه تمام عیار خانه شماست استفاده کنید.

بهره گیری از دست دوزها

برای داشتن یک سالن پذیرایی لوکس و دلنشین نه تنها باید به مناسب بودن پرده، لوستر، کنسول، بوفه و … فکر کرد، بلکه باید مجموعه ای از آیتم های دکوراتیو را هم در نظر گرفت. این آیتم ها شامل تابلوهای نقاشی، ظروف و مجسمه های ارزشمند، کوسن، رومیزی و… می باشند، که شما می توانید با توجه به سلیقه خود به انتخاب آنها بپردازید. اما پیشنهاد می کنیم که در انتخاب رومیزی دقت کنید که نشانی از هنرهای دستی مانند سنگ دوزی در آن نمایان باشد. بهتر است بدانید که توجه به این جزئیات به فضای سالن پذیرایی منزل شما جلوه بیشتری خواهد داد.

وجود شمعدان

نکته مهم و تاثیرگذاری که در سالن پذیرایی باید به آن توجه کنید، استفاده از شمع و شمعدان است. البته فراموش نکنید که این انتخاب باید درست و اصولی باشد. با توجه به نوع چیدمان پذیرایی منزل، می توانید از نوع کلاسیک یا از نوع نمونه های عجین با هنر ایرانی استفاده کنید.

رنگ مبلمان

یادتان نرود که در هنگام انتخاب رنگ برای مبلمان از رنگ هایی بهره بگیرید که دارای هویت هستند و سالهای زیادی ماندگار می مانند. طیف رنگ هایی مانند بژ روشن، طلایی، کرم، سفید، زرشکی و… تا مدت های زیادی در ذهن باقی مانده و تکراری نمی شود. حتی می توان گفت که بعد از گذشت سال ها جذابیت خود را حفظ کرده و مثل روز اول هستند. استفاده از رنگ های فانتزی نظیر بنفش، آبی فیروزه ای، نقره ای و… جدای از اینکه بسیار زیبا و جذاب هستند و حتی در یک بازه زمانی طرفداران زیادی خواهند داشت، اما بهتر است بدانید که به مرور زمان خسته کننده شده و باعث دلزدگی شما می شود و در نهایت مجبور به خرید و جایگزین کردن مبلمان جدید خواهید شد.

استفاده از تابلو های قاب دار 

فراموش نکنید که نباید از تابلو های مدرن و چاپی برای سالن پذیرایی خود استفاده کنید. بهترین انتخاب برای پذیرایی، تابلو های رنگ روغن است. البته می توانید از تابلو های کار دست، مانند یک ترمه سنگ دوزی شده که آن را قاب کرده اید هم استفاده کنید.

انتخاب صحیح آباژور

توصیه ما این است که برای سالن پذیرایی حتما آباژوری را در نظر بگیرید. اما فراموش نکنید که منظور ما هر آباژوری نخواهد بود، بلکه باید از آباژوری که دارای پایه هایی از برنز و کریستال و با شیدهای طلایی یا کرم بسته به رنگ دکوراسیون است، استفاده کنید. شک نکنید که باید پایه ها ترکیبی از برنز و کریستال باشد. اما در مورد رنگ شید می توانید مناسب ترین رنگی که با چیدمان وسایل شما هماهنگی دارد، را انتخاب کنید.

شکوه وجود پرده های مخمل

پرده ها بسیار در باشکوه جلوه دادن سالن پذیرایی منزل تاثیر دارند. از این رو بهتر است به سراغ پرده هایی که از ترکیب کناره و تور تشکیل شده اند، بروید. نکته مهم این است که پارچه هایی از جنس مخمل، ابریشم خام و… در ترکیب با یک تور مناسب،  که می تواند طرح دار، کارشده با سنگ های دست دوز و حتی گیپور باشد، یک ترکیب ایده ال خواهد بود و می تواند بهترین انتخاب برای سالن پذیرایی کلاسیک شما باشد. یادتان باشد که استفاده از گل میخ، شرابه و کتیبه باعث می شود تا شکوه پرده پذیرایی بیشتر شده و به مراتب سالن پذیرایی باشکوه تری خواهید داشت.

به روز بودن انتخاب

می توانید برای فریم مبلمان استیل سالن پذیرایی خود از رنگ هایی مانند سفید، کرم با پتینه طلایی، قهوه ای، گردویی، طلایی، رنگ چوب خام و بالاخره چوب طلاکوب شده، استفاده کنید. بهتر است بدانید که این رنگ ها همیشه به روز بوده و باعث می شود تا مبلمان شما جذاب و شیک به نظر برسد و با گذشت سال ها هم از داشتن آنها دلزده نشوید.

انتخاب مبلمان ظریف

چوب ها به عنوان یک آیتم شیک در چیدمان منزل به حساب می آیند. به همین خاطر وجود مبلمان استیل که دارای ترکیبی از چوب و پارچه می باشد، بسیار مناسب اتاق پذیرایی است. اما در انتخاب مبلمان استیل که دارای چوب های پر کار هستند یا مبلمانی که خراتی های ظریف دارند، کاملا آزاد هستید. اما توصیه ما این است که مبلمانی با چوب و خراتی های ظریف را انتخاب کنید.

انتخاب فرش با شکوه

وجود فرش به عنوان یک آیتم مهم و اساسی در دکوراسیون سالن پذیرایی منزل شما محسوب می شود. زیرا فرش باعث می شود تا پذیرایی شما باشکوه به نظر برسد، اما بهتر است فرشی را برای این فضا انتخاب کنید که ریز بافت تر بوده و دارای نقشه ای پرکار تر باشد تا از این طریق شکوه اتاق پذیرایی شما را بیشتر کند. نکته مهم این است که از فرش های مدرن نباید برای سالن پذیرایی شیک خود استفاده کنید.

انتخاب آینه کلاسیک

همان طور که می دانید آینه در سالن پذیرایی شما به عنوان یک آیتم دکوراتیو وجود دارد. اما بهتر است بدانید که استفاده از آن وابسته دیوار های اتاق و نوع فضایی که دارید، است. دقتی که باید در هنگام انتخاب آینه انجام دهید، این است هرگزقاب های مدرن را برای این فضا انتخاب کنید. زیرا با محیط کلاسیک پذیرایی همخوانی نخواهد داشت.

نوشتهٔ بعدی
تغییر دکوراسیون با ایده های نو
نوشتهٔ پیشین
چند خاصیت چوب در دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید