تاثیرات نظم بخشیدن به دکوراسیون :

اگر به فکر نظم بخشیدن به خانه خود هستید، بهتر است بدانید که برای ایجاد نظم  در یک فضا باید مواردی را رعایت کنید تا بتوانید در کنار کاربردی بودن فضا، مرتب و منظم هم باشد.

بخش های مختلف منزل را چگونه می توان مرتب کرد؟

ورودی منزل :

برای تزئین فضای ورودی منزل از یک آب نما با سایزی که متناسب با محیط است، استفاده کنید. وجود یک زنگوله کوچک در بالای در، چوب های بامبویی که به هم می خورند، ایده های مناسبی برای ورودی منزل شماست. بهتر است بدانید که صدای شرشر آب، علاوه بر اینکه بسیار خوشایند است و باعث ایجاد نظم می شود، سنبل برکت، سرمایه و حرکت آن به سوی اعضای آن خانه است. سعی کنید که فضای ورودی را از بهم ریختگی پاک کرده و اگر وسیله های اضافی مانند گلدان خشک شده، روزنامه قدیمی و خرده ریز های اضافی در جلو در ورودی قرار دارد، آنها را جمع کرده و در کمد و یا جا کفشی قرار دهید، تا انرژی به راحتی وارد خانه شده و در تمامی گوشه و کنار منزل جریان پیدا کند. البته فراموش نکنید که یک فضای ورودی خلوت و مرتب تاثیر بسیار زیادی در منظم بودن خانه شما دارد.

دکور ها و قفسه ها :

دکور هایی که در منزل شما وجود دارد معرف شما هستند. به همین علت می توانید از کتاب های خریداری شده برای تزیین قفسه ها استفاده کنید. البته بهتر است کتابها را به گونه ای در قفسه ها بچینید که قابل دسترسی بوده و هرگاه که خواستید بتوانید از آنها استفاده کنید.

تعمیر وسایل :

اولین و بهترین روش برای منظم کردن یک فضا، تعمیر کردن درها و وسایلی است که احتیاج به تعمیر دارند و معمولا ماه ها و حتی سال ها به همان منوال از آنها استفاده می شود. برای مثال لوله های سینک و حمام، لولا های در، گلدان های شکسته، کمدی که یک پایه اش کنده شده و… را تعمیر کرده و بعد از تعمیر متوجه خواهید شد حس و حال بهتری در فضای منزل خود خواهید داشت.

تاثیر گیاهان :

تاثیر وجود گیاهان طبیعی در منزل خود را فراموش نکنید. می توانید با قرار دادن چند گلدان گل کوچک در فضای منزل، بخشی از طبیعت را به خانه بیاورید و شادتر زندگی کنید. اما اگر منزل شما فضای کافی برای قرار دادن گلدانها ندارد، می توانید از فلاور باکس هایی که روی حفاظ پشت پنجره نصب می شوند، استفاده کنید.

جای مناسب تختخواب :

در هنگام چیدمان اتاق خواب به یاد داشته باشید که  بهترین جا برای قرار دادن تخت خواب، دورترین نقطه نسبت به در ورودی اتاق و البته روبه روی آن است. برای اینکه احساس امنیت و آرامش بیشتری را در اتاق خواب خود داشته باشید ، بهتر است که تخت خواب را به نحوی قرار دهید که به بیرون هم دید داشته باشد. تخت خواب کلید اصلی چیدمان اتاق خواب به حساب می آید و به عنوان نقطه تاکید به کار می رود و بهتر است که بر طبق قواعدی خاص تختخواب را قرار داده تا در اتاق خواب خود احساس آرامش بیشتری کنید.  تخت خواب دو نفره را روبه روی در ورودی در مرکز دیوار قرار دهید. اما اگر ابعاد اتاق به شما اجازه نمی دهد تا تخت را در مرکز دیوار قرار دهید، قرار دادن تخت بسته به طول دیوارهای اتاق قابل تغییر است. از قرار دادن تخت خواب در زیر پنجره خودداری کنید. زیرا در باز و بسته کردن پنجره دچار مشکل می شوید. اما قرار دادن تخت بین دو پنجره می تواند گزینه خوب و متعادلی باشد. برای ایجاد نظم بیشتر در اتاق خواب از قرار دادن تخت در جایی که برای باز و بسته شدن در اتاق مشکل ایجاد کند، پرهیز کنید.

ایجاد نظم در اتاق خواب :

برای برقراری نظم در اتاق خواب خود حتما نیاز به اتاق بزرگی نیست و میتوان با رعایت نکاتی اتاق کوچک را مرتب و منظم نگه داشت  و بهترین کارایی را از یک اتاق خواب ایده ال برد. همان طور که می دانید یک اتاق مرتب بزرگتر جلوه می کند و یک اتاق شلوغ، فضارا بسته و کوچک نشان می دهد. توصیه می کنیم که تنها وسایلی که به آنها نیاز دارید را در اتاق خواب خود بچینید و یک  تخت خواب کوچک و جمع و جور را برای اتاق خود انتخاب کنید. مبلمان، دیوار ها و سایر وسایل را با رنگ های روشن انتخاب کنید تا فضا بزرگتر جلوه کند. وجود پاتختی برای اتاق خواب مهم است به این جهت که می توانید چراغ خواب، کتاب، ساعت و سایر وسایل مورد نیاز خود را بر روی آن قرار دهید. موکت کردن اتاق خواب از کارهایی است که علاوه بر کاهش سر و صدا، دمای اتاق را حفظ می کند.

امنیت اتاق خواب کودک :

قبل از ایجاد نظم در اتاق کودک خود، امنیت را برقرار کنید و مطمین شوید که کودک شما در هر قدمی که در اتاق خود بر می دارد کاملا ایمن باشد. البته فراموش نکنید که هر لحظه باید مراقب کودک خود باشید اما، رعایت بعضی نکات برای ایجاد امنیت کودک ضروری است. ابندا تمام پریزهای برق را با محافظ های پلاستیکی بپوشانید و  تخت کودک را کنار پنجره قرار ندهید. در مورد ابعاد تخت و حفاظ های کنار آن دقت کنید که حتما استاندارد باشد و کودک قادر نباشد از این حفاظ ها بگذرد. برای اتاق کودک حتما از کمد هایی که به دیوار نصب شده اند استفاده کنید. زیرا این کمد های نصب شده به دیوار امنیت بیشتری نسبت به کمد هایی که قابلیت جایجایی دارند، خواهند داشت. از قرار دادن وسایل تیز و لبه دار در اتاق فرزندتان خودداری کنید. برای مثال از دستگیره های گرد برای درها استقاده کنید.

مرتب بودن اتاق خواب میهمان :

برای مهمان های خود یک اتاق خواب در نظر بگیرید. این کار باعث می شود تا مهمان ها شب را راحت بگذرانند و حتی برای شما هم راحت تر است که بدون به هم ریختن فضای خانه  پذیرای میهمانان باشید، البته اگر جای کافی در خانه داشته باشید. تمیز بودن اتاق و وسایل آن مانند روتختی و… بسیار اهمیت دارد و بیشتر از هر چیزی باید به آن توجه داشت. می توانید به جای تخت از مبل های تخت خوابشو نیز استفاده کنید تا بتوانید اتاق میهمان را برای کاربردهای دیگر نیز استفاده کنید. قرار دادن یک کمد در اتاق مهمان ها، ایده مناسبی است تا بتوانند وسایل خود را درآن قرار دهند و احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید