نکاتی درباره اتاق نشیمن:

اتاق نشیمن فضایی از منزل شما است که باید حالت نرم و متغیری را بتوان در این محیط احساس کرد. زیرا اتاق نشیمن محلی برای  تجمع خانواده و دوستان، سرگرمی افراد در کنار هم، دیدن تلویزیون یا شنیدن موسیقی به صورت جمعی را فراهم می کند و باید فضای این اتاق به گونه ای باشد که با توجه به شرایط، تغییر پذیر باشد. البته فراموش نکنید که نباید به حد و مرزهای قسمت غذاخوری و یا آشپزخانه وارد شوید. از این رو بهتر است فضای نشیمن را مانند یک اتاق بزرگ برای گردهمایی صمیمانه افراد خانواده فراهم کنید.  

اتاق های موجود در خانه شما هر کدام مخصوص انجام کار هایی مانند مطالعه، اتوکشی و… می باشند و می توانند نیازهای یک یا دو نفر را تأمین کنند. اما اتاق نشیمن باید پرورش دهنده زندگی مناسب یک خانواده صمیمی باشد و بتواند با نیازهای گوناگون افراد خانواده هماهنگ شود.

شرایط  دکوراسیون یک اتاق نشیمن ایده آل:

۱-بهترین اتاق نشیمن، اتاقی است که نه تنها دارای فضا و اشیاء مناسب برای آسایش فیزیکی افراد خانواده باشد، بلکه شرایط  مناسبی برای پذیرایی از میهمان ها را نیز دارا باشد.

۲-لازم به یادآوری است که در انتخاب و چیدمان رنگ ها، نورپردازی، جنس و رنگ کف پوش ها و…به گونه ای عمل کنید که باعث راحتی و خوش آمدگویی به مهمان ها شود. سعی کنید در اتاق نشیمن فضایی را ایجاد کنید که روح همکاری و حسن معاشرت موج بزند. برای این کار بهتر است از مبلمانی انعطاف پذیر که قابلیت تطابق را هم دارد، استفاده کنید.

۳-انتخاب یک مبلمان سبک، به شما در داشتن اتاق نشیمن جادار کمک می کند. زیرا مبلمان سبک این امکان را به شما می دهد که در مواقع لزوم بتوانید به راحتی آنها را جابه جا کنید. برای مثال مبل هایی از جنس چوب سبک که بتوانید با چیدن آنها به طور گروهی یا تکی در کنار هم چیدمان راحتی به وجود آورید، بسیار مناسب است. وجود قفسه و یا طاقچه بر روی دیوار نشیمن، می تواند محل مناسبی برای گذاشتن وسایل اضافی به وجود آورده و در نهایت اتاق نشیمن جاداری را فراهم می کند، که می توان به آسانی تغییراتی در چیدمان وسایل ایجاد کنید.  

۴-همان طور پیداست اتاق نشیمن محل استفاده افراد مختلف قرار می گیرد. به همین خاطر باید چیدمان آن به گونه ای باشد تا همه بتوانند بهره مندی لازم را از این اتاق داشته باشند. برای مثال وجود صندلی هایی که بتوانید زاویه قرار گرفتن و ارتفاع آنها را تنظیم کنید، بسیار لازم است و حتی وجود یک صندلی راحتی و عسلی مقابل آن، امکان استراحت را برای شما فراهم می کند. اما اگر از مبلمان سنگین برای اتاق نشیمن خود استفاده کنید، آنگاه احساس فشار را در این فضای آرام بخش و آزاد به وجود می آورد.

فنگ شویی دراتاق نشیمن :

اتاق نشیمن منزل شما باید از نور خورشید تا حد امکان برخوردار باشد و از هر گونه شلوغی و بهم ریختگی مبرا باشد. یادتان نرود که استفاده از عکس ها و آثار هنری در فضای نشیمن برای اعضای خانواده بار معنایی فراوانی دارد. در چیدمان اتاق نشیمن سعی کنید حالت دایره و یا هشت ضلعی را رعایت کرده و از میزهای چوبی گرد استفاده کنید. نکته مهم در این قسمت سهولت در حرکت بین میز و صندلی های اتاق نشیمن است و بهتر است فضای کافی را برای حرکت در اتاق نشیمن فراهم آورید و تا جایی که امکان دارد از قرار دادن تلویزیون به عنوان نقطه کانونی خودداری کنید.

برای فضای منزل خود از نورهای روشن غیر زنده استفاده کنید و پیشنهاد ما این است که از  رنگ های سفید و روشن مانند صورتی، لیمویی و زرد، سبز مغز پسته ای روشن، یاسی و… برای دیوار ها و وسایل تزئینی بهره بگیرید. بهتر است بدانید که برای تقویت انرژی مثبت در فضای منزل بهتر است که دیوار جنوبی اتاق نشیمن را به رنگ قرمز تیره درآورید. همان طور که بار ها گفته شده، تزئین فضای نشیمن با استفاده از آثار هنری می تواند افکار نیک و دوست داشتنی را در شما بیدار کند. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که سنگین ترین بخش مبلمان را در بخش جنوب غرب اتاق نشیمن مستقر کنید و تلویزیون یا هر وسیله برقی دیگر را تا حد امکان در بخش جنوب شرقی چیدمان کنید.

تاثیر گیاهان در فضای نشیمن:

وجود موجودات و گیاهان درخانه شما باعث می شود تا فضایی سرشار از انرژی را تجربه کنید. مخصوصا اگر گیاهان گلدار را برای منزل خود انتخاب کنید، نه تنها باعث تبادل اکسیژن در محیط می شود، بلکه فضا های مرده را زنده می کند. حتی در مورد حیوانات خانگی مانند قناری یا مرغ عشق و… بهتر است بدانید که بر طول عمر فیزیکی و روانی افراد خانه تأثیر مثبت دارند. اما همین موجودات و گیاهان ممکن است باعث ایجاد حساسیت در افراد می شود. از آنجایی که ممکن است یکی از اعضای خانواده و یا مهمان ها دارای آلرژی و حساسیت باشند، از این رو باید هر گونه عامل حساسیت زا را از فضای منزل خود دور کنید. به همین خاطر بهتر است با انجام تمهیداتی، تاثیر این عوامل آلرژی زا را به حداقل رساند.  

۱-بهترین راه نگهداری از گیاهان این است که آنها را در آب قرار دهید تا با این کار خطر وجود قارچ و کپک احتمالی در گیاهان را به حداقل برسانید.

۲-تا جایی که امکان دارد در منزل خود از گیاهان نگهداری نکنید.

۳-از فرش و موکت های ضخیم برای منزل خود استفاده نکنید. زیرا باعث تجمع گرد و غبار در لابه لای آنها می شود که خود حامل حساسیت است.

۴-می توانید با در کنار هم قرار دادن گیاهان، سنگ ها، صدف ها و تکه های چوب طبیعی به خصوص مواردی که از آب روان مانند رودخانه یا دریا گرفته شده اند، طبیعت را به فضای نشیمن آورده و از آن لذت ببرید.

وجود نور و هوا در اتاق نشیمن ایده ال :

برای ایجاد اتاق نشیمنی پر از نور و هوای خوب از رنگ های سفیدی که ترکیبی از خاکستری یا زرد دارند و قابلیت تطابق آنها با چیدمان های مختلف زیاد است، بژهای گرم، خاکستری های آرام بخش و حتی طوسی استفاده کنید. زیرا این رنگ ها مورد پسند افراد زیادی با سلیقه های گوناگون است. البته فراموش نکنید که انتخاب نور مصنوعی جهت نور متمرکز و اصلی اتاق نشیمن اهمیت بالایی در زیبایی اتاق نشیمن دارد.

وجود کتاب ها، نقاشی ها و دیگر وسایل تزئینی، به محیط اتاق نشیمن گرما و شخصیت می بخشند. زیرا این وسایل نشان دهنده  علایق و ارزش های خانواده بوده و برانگیزنده افکار، خاطرات، تجربیات و احساس است و موجب گفت وگو و تعامل بین افراد خانواده و میهمان می شود. اما یادتان نرود که در هنگام انتخاب و استفاده از این وسایل زیاد رویی نکنید و به جای پر کردن قفسه ها از وسایل تزئینی، سعی کنید بهترین را انتخاب کنید و هر چند هفته یک بار آنها را با وسایل تزئینی دیگر تعویض کنید.

در اتاق نشیمن خود از وسایل صوتی و تصویری استفاده کنید که مدرن تر بوده و از لحاظ کیفیت دارای استانداردهای حداقل انتشار امواج باشند تا از این طریق خطر امواج مغناطیسی که در محیط ایجاد می شود، کمتر شده و سلامتی افراد خانواده به مخاطره نیفتد. نکته مهم در این زمینه این است که فاصله محل نشیمن و مبل ها را تا تلویزیون به اندازه حداقل حدود یک متر و نیم افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید