نکاتی درباره انتخاب درست تابلو :

احتمالا برای شما هم پیش آمده که از تابلویی که بر روی دیوار منزل دوستان خود دیده اید، خوشتان آمده و سعی در پیدا کردن همان تابلو و یا حتی مشابه آن بوده اید تا از این طریق بتوانید همان جذابیت را به دیوارهای خانه خود منتقل کنید. اما در کمال ناباوری بعد از خرید و نصب این تابلو بر روی دیوار منزل خود به این نتیجه می رسید که این تصاویر و قاب ها برای خانه شما جالب نیستند.

بهتر است بدانید که هر خانه ای با وجود وسایل مختلف دکوراسیونی ویژگی های خاص خود را دارد و همیشه باید نوع قاب، رنگ تابلو و چیدمان آنها را با توجه به دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید تا بتوانید خانه ای زیبا داشته باشید. به همین علت برای اینکه تابلوهایی متناسب با خانه تان انتخاب کنید، باید اصولی را رعایت کنید تا بتوانید تابلو هایی مناسب برای دیوار های منزل خود خریداری کنید.

برای انتخاب تابلویی متناسب با دکوراسیون منزل چه باید کرد ؟

تابلو های مدرن :

برای آن دسته از افرادی که دوستدار سبک مدرن می باشند، انتخاب تابلو برای دیوارهای منزلشان راحت خوهد بود. کافی است نگاهی به مبلمان منزل انداخته و در صورتی که مبلمان شما دارای چوب های مشکی کم عرض، رنگ و شکل ساده ای هستند، می توانید از تابلوهای چند لت بدون قاب، تابلوهایی با قاب چوبی مشکلی یا چارچوب های فلزی، نقاشی های آبستره و انتزاعی و تابلوهایی از این دست استفاده کنید. زیرا این مدل از تابلو ها با خانه های مدرن هماهنگی بیشتری دارند. فراموش نکنید که تناسب بین سبک ها را در نظر داشته باشید و از قرار دادن تابلویی کلاسیکی که دارای قاب چوبی ضخیم است، در کنار تابلو های چند لت خودداری کنید.

 تابلو های با سبک کلاسیک :

در صورتی که طرفدار سبک کلاسیک یا همان سنتی هستید و انتخاب شما مبلمان و وسایل دکوراسیونی با سبک کلاسیک است، بهتر است از تابلوهایی برای دیوار منزل خود استفاده کنید که از این سبک پیروی کنند. برای مثال در صورتی که در منزل خود مبلمان چوبی کنده کاری شده با رنگ قهوه ای تیره دارید، بهتر است در هنگام خرید تابلو، به دنبال تابلوهایی با موضوع طبیعت جاندار، بی جان یا نقاشی هایی با سبک رئال باشید و برای رنگ قاب تابلو هم از چوب قهوه ای تیره با نقش های کنده کاری شده ای استفاده کنید.

اتاق پذیرایی شما حالت رسمی تری پیدا می کند اگر، قاب تابلو پهن باشد. نکته مهم در این بخش توجه به رنگ چوب مبلمان و میز ناهار خوری می باشد و در صورتی که رنگ چوب مبلمان و میز ناهارخوری طلایی است، باید به فکر خرید قاب هایی در این طیف رنگ باشید. اما اگر منزل را با کاغذ دیواری های راه راه تزئین کرده اید، می توانید از قاب های کلاسیک بهره بگیرید. زیرا طرح راه راه کاغذ دیواری حالت کلاسیک داشته و به راحتی با قاب هماهنگ می شوند.

اضافه کردن تزئینات در کنار تابلو  :

در صورتی که تمایل دارید در کنار تابلویی که به دیوار نصب کرده اید از تزئینات دیگری مانند آینه، دیوارکوب و… استفاده کنید، بهتر است بدانید که قاب آینه هم باید مانند تابلو با دکوراسیون منزل دارای هماهنگی باشد و اگر می خواهید تابلو را با دیوارکوب همراه کنید، پیشنهاد می کنیم که دیوارکوب ها دو طرف تابلو قرار گیرند تا از این طریق تناسب بین دیوار کوب ها و تابلو برقرار باشد.

نمایش همه رنگ ها در یک تابلو  :

بهتر است بدانید که فضایی که قرار است در آنجا تابلو نصب شود، تفاوتی ندارد که دارای چه سبکی است بلکه آنچه مهم است این است که باید از رنگ هایی از آن فضا در تابلوی موردنظر شما دیده شود. از این رو در هنگام انتخاب تابلو علاوه بر سبک، باید به رنگ های موجود در آن هم دقت داشته باشید و نمونه هایی از رنگ های پارچه های پرده و رومبلی، فرش ها و … در تابلوی انتخابی شما وجود داشته باشد.

مهم است که بدانید رنگ تابلو باید با دیوار مورد نظر شما هم تضاد خوبی داشته باشد. برای مثال اگر دیوار مورد نظر شما به رنگ سفید و خاکستری است، انتخاب تابلویی با زمینه رنگی روشن گزنیه اشتباهی خواهد بود و هرگز این تابلو بر روی این دیوار جذابیتی نخواهد داشت. مخصوصا اگر تابلو بدون قاب و با سبک مدرن را انتخاب نموده اید، به این موضوع بیشتر توجه داشته باشید.

برای اینکه خانه ای تاثیر گذار داشته باشید، بهتر است به رنگ های مکمل در هنگام خرید تابلو توجه داشته باشید. برای مثال اتاق با دیوار های سبز را با تابلویی با زمینه قرمز روشن تزئین کنید. در این صورت با استفاده از دو رنگ مکمل دیوار شما به راحتی به مرکز توجه خانه تبدیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید