نکاتی درباره انواع پرده :

بهتر است بدانید که در بعضی از مواقع نیاز نیست که شما با صرف هزینه زیادی به خرید پرده بپردازید، بلکه می توانید با رعایت چند نکته جلوه زیبایی را به نمایش بگذارید. همان طور که می دانید پرده در دکوراسیون هر خانه ای تاثیر زیادی داشته و می توان گفت، وجود پرده نقش مهمی در چیدمان زیبای هر اتاق خواهد داشت. از آنجایی که پنجره جزء ارکان اصلی ساخت هر خانه می باشد، از این رو باعث می شود تا بخشی از زیبایی هر خانه را تامین نماید.

البته یادتان باشد که زمانی زیبایی خانه شما بیشتر خواهد شد که برای هر پنجره پرده ای در نظر گرفته شود و با نصب پرده، زیبایی پنجره ها دو چندان شود. آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد این است که از پرده هایی برای خانه خود استفاده کنید که متناسب با طرح و رنگ چیدمان منزل شما باشد. بهتر است بدانید که پرده ها دارای شکل و سبک های مختلفی بوده و شما باید سبک و شکل پرده انتخابی خود را متناسب با دیگر وسایل منزل هماهنگ سازید.

پرده هایی که در منزل خود نصب می کنید، نه تنها از نظر زیبایی شناختی قابل اهمیت است، بلکه سلیقه و علاقه شما را نسبت به دیگران بازگو می کند. در واقع رنگ و طرح هر پرده ای که در خانه خود نصب کرده اید، به گونه ای بیانگر روحیه و حال و هوای خاص شما می باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم تا جایی که امکان دارد در هنگام خرید و انتخاب پرده نهایت سلیقه خود را بکار گرفته تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین زمان برای نصب پرده :

شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده باشید، اما بهتر است بدانید که برای نصب پرده باید یک زمان مشخصی را در نظر گرفت. در صورتی که به تازگی به یک خانه جدید نقل مکان کرده اید، یا خانه خود را رنگ آمیزی نموده اید و یا میخواهید خانه را گرد گیری نمایید، در این صورت باید توجه کنید که در مرحله آخر مرتب کردن خانه خود، به نصب پرده پنجره ها بپردازید. به این علت که  شستن و تمیز کردن پرده ها نه تنها زمان بر است، بلکه پر هزینه هم خواهد بود.

نکته ایمنی درباره پرده آشپزخانه :

پرده ای که برای آشپزخانه منزل خود در نظر می گیرید، اصلا نباید تا پایین پنجره برسد. زیرا به طور معمول پرده مقدار زیادی چربی را به خود جذب می کند. در صورتی که پرده در قسمت بالایی هود آشپزخانه یا در کنار آن نصب شده باشد، حتما باید پرده را بافاصله از قسمت انتهایی پنجره نصب کنید. یادتان باشد که پارچه های مخمل اصلا مناسب فضای آشپزخانه نخواهند بود و در صورت انتخاب، باعث به هدر دادن آنها می شوید.

نکاتی درباره پرده آلومینیوم :

این نوع پرده ها از لحاظ وزنی بسیار سبک بوده و به طور معمول در نوع کرکره ای مشاهده می شود. تنوع رنگی این نوع پرده ها زیاد بوده و شما می توانید به راحتی آنها را با قسمت های مختلف منزل خود هماهنگ سازید. از این نوع پرده ها برای سالن هایی که دارای پنجره های رو به حیاط هستند، استفاده می شود. زیرا در برابر نور آفتاب دارای مقاومت بالایی هستند و این مسله باعث می شود تا رنگ آنها از بین نرود. این پرده های آلومینیومی مزیت دیگری که دارند این است که نیاز به زیر پرده ای ندارند.

کاربرد پرده پارچه ای :

همان طور که می دانید پرده های پارچه ای دارای طیف گسترده ای هستند که از حریر های نازک گرفته تا پارچه های مخملی و ضخیم که همگی جزء پرده های پارچه ای به حساب می آیند و می توانید جنس های مختلف این پرده های پارچه ای را در قسمت های مختلف خانه خود بکار ببرید. برای مثال از پرده های ضخیم مخمل به همراه زیر پرده ای، برای اتاق پذیرایی استفاده می شود. وجود زیرپرده ای برای بالابردن دوام بیشتر پرده می باشد و می توانید با توجه به سلیقه خود و دکوراسیون منزل، از رنگ های گرم و تیره تا رنگ های روشن و سرد را برای پرده انتخاب کنید.برای مثال اگر دارای روحیه هنری هستید، از رنگ های شاد و اگر دارای روحیه شاعرانه هستید، رنگ های تیره و سرد برای پرده مناسب خواهد بود.

پوشش مناسب پنجره ها :

آنچه در ابتدای ورود به هر خانه ای به چشم می آید، پرده، رنگ و نوع چیدمان آن است. از این رو هرگز نباید نقش مهمی که پرده ها در دکوراسیون خانه شما دارند را نادیده بگیرید. معمولا” از پرده برای پوشش پنجره ها استفاده می شود تا از این طریق زیبایی چشمگیری در پنجره های خانه شما ایجاد کند. حتی اگر نقصی و ایرادی در پنجره اتاق شما باشد، می توانید با نصب پرده آن را بپوشانید. از آنجایی که هر پنجره قابلیت باز و بسته شدن دارد، می تواند در نما و ظاهر پرده ها تاثیر زیادی داشته باشد. نکته مهمی که قبل از خرید پرده باید به آن توجه کنید، نوع پنجره هایی است که در منزل شما وجود دارد. زیرا بعضی از پنجره ها بالارونده بوده و یا رو به پایین باز می شوند و بعضی از پنجره ها عمودی یا افقی باز می شوند که باید به این مسله در زمان خرید پرده توجه کنید تا دچار مشکل نشوید.

راهکاری برای پنجره های ناموزون :

در صورتی که در یک خانه قدیمی سکونت دارید که دارای پنجره هایی است که از شکل افتاده و ظاهر خوبی ندارند، شما می توانید به جای صرف هزینه برای تعویص پنجره ها از چوب پرده های عریض تر و بلند تر از پنجره ها بهره بگیرید و با نصب این چوب پرده ها، پرده ای بزرگتر از اندازه واقعی پنجره را آویزان کنید و از این طریق ناموزونی پنجره ها را بپوشانید. حتی شما این امکان را دارید که یک پنجره باریک را با یک پرده پهن، عریض جلوه بدهید.

جنس پرده با توجه به دکوراسیون :

بهتر است بدانید که جنس پرده خانه شما رسمی بودن یا خودمانی بودن شما را به وضوح نشان خواهد داد. گرچه جنس پرده یک رابطه مستقیم با هزینه و بودجه شما دارد، اما زیبایی پرده به نوع چیدمان و تناسب آن در خانه شما بستگی دارد، نه مقدار هزینه ای که برای آن صرف می کنید. یک انتخاب اصولی و به جا، بدون صرف هزینه اضافی، باعث می شود تا شما پرده ای زیبا و رویایی را داشته باشید. بارز ترین پارچه هایی که برای پرده استفاده می شود، دارای جنس  حریر نازک، تور، ساتن یا مخمل های ضخیم است. که با توجه به فصول سال و مکان پنجره، نوع و جنس پارچه متفاوت خواهد بود. البته فراموش نکنید که شما می توانید با توجه به حال و هوایی که دوست دارید در فضای خانه خود ایجاد کنید، جنس پارچه پرده ها را نازک یا ضخیم انتخاب کنید. برای مثال پرده های نازک باعث می شود تا بخش زیادی از نور خانه را تامین کنند و حالت رخوت و کسلی از خانه شما دور شود. در صورتی که انتخاب پارچه های ضخیم کاهش و افزایش دمای خانه را به خوبی برعهده گرفته و تنظیم کننده خوبی خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید