نکاتی در رابطه با بالکن منازل

بدون دیدگاه

نکات مهم در رابطه با بالکن (تراس) منزل

رفتن به دل طبیعت و دریافت حس و حال طرافت، شادابی، سبزی و زیبایی از گیاهان برای همه بسیار هیجان انگیز است و باعث می شود تا شور و حال افراد بیشتر شود. بدون شک عطر گل ها و گیاهان سرسبز به خوبی می تواند حس زیبایی را ایجاد کند ولی چون بودن در طبیعت نیاز به فرصت مناسبی دارد پیشنهاد می کنیم بخشی از خانه خود را برای قرار دادن انواع گل ها و گیاهان آماده کنید تا بتوانید حس و حال وصف نشدنی طبیعت را در دل خانه خود داشته باشید.

در صورتی که خانه شما بالکن مناسبی دارد به راحتی می تواند به فضایی تبدیل شود که در آن از گل ها و گیاهان مختلفی نگهداری کنید. نکته مهم این است که امنیت خانه در دل طبیعت تجربه ای فراموش نشدنی بوده و شما این امکان را دارید که با طراحی  بالکن خانه شکل بهتری به این فضا بخشیده و با حضور در این فضا وارد طبیعت دلچسبی شوید.

انتخاب میز و صندلی بالکن

برای دکوراسیون بالکن باید به فکر فضایی برای نشستن باشید و برای ایجاد چنین فضایی باید از صندلی مخصوصی استفاده کنید که با ابعاد و متراژ بالکن خانه تناسب داشته باشد. البته فراموش نکنید که یک میز کوچک هم برای این بخش از خانه نیاز دارید تا از آن برای قرار دادن وسایلی چون کتاب، نوشیدنی و … استفاده کنید.

نکته مهم انتخاب جنس میز و صندلی برای بالکن است و باید نوعی از میز و صندلی را تهیه کرد که کاملا ضد آب باشد تا در اثر بارندگی دچار آسیب نشوند و بهتر است نمونه های بسیار سبک که ممکن است با وزش باد از جای خود پرت شوند را انتخاب نکنید چرا که دکوراسیون بالکن بهم می خورد و شکل نازیبایی پیدا می کند.

کفپوش مناسب برای بالکن

انتخاب کفپوش مناسب برای بالکن رابطه مستقیمی با نوع و شرایط آب و هوایی منطقه دارد و باید به ارتفاع و لبه بالکن توجه داشت زیرا هرچه لبه بالکن بیشتر باشد باعث می شود تا باد و باران به میزان کمتری به فضای داخلی بالکن نفوذ کند و نیاز کمتری به شست و شوی مداوم بالکن وجود دارد. از این رو توصیه می کنیم اگر چنین بالکن هایی دارید برای پوشش کف از موکت و یا چمن مصنوعی استفاده کنید تا از این طریق بتوانید فضای راحت تری را در بالکن ایجاد کنید.

در صورتی که میزان باد و باران در محل زندگی شما زیاد بوده و لبه بالکن کوتاه است می توانید از کفپوش هایی که مناسب فضاهای بیرونی هستند استفاده کنید. نکته مهم در انتخاب کفپوش غیر قابل نفوذ بودن آن است زیرا نفوذ آب بعد از مدتی باعث می شود تا ساختار ساختمان دچار آسیب شود. بدون شک هر بالکن راه آب دارد و این راه آب باعث می شود تا میزان آبی که در کف بالکن وجود دارد خارج شود.

بهره گیری از انواع گیاهان

فضای بالکن این امکان را به شما می دهد تا از تمام ظریفت های آن استفاده کنید به همین خاطر از گیاهان متنوعی برای فضای بالکن استفاده کنید تا حس دلنشین تری را ایجاد کند. نکته مهم این است که هر گیاهی را نمی توان در بالکن نگهداری نمود و بهتر است در انتخاب گیاهان برای این بخش از خانه دقت کافی را داشته و انواعی را انتخاب کنید که مناسب فضای بالکن باشد. در زمان انتخاب گیاه باید به میزان نور، سایه و وزش باد و دمای مناسب برای نگهداری گیاهان توجه نمود.

آوردن رنگ به بالکن

از آنجایی که تنوع گلدان ها بسیار زیاد است به همین خاطر دست شما برای انتخاب رنگ و مدل گلدان ها بازخواهد بود. می توانید با توجه به رنگ گل از گلدانی با همان رنگ استفاده کنید تا از این طریق زیبایی بالکن افزایش یابد. انتخاب گلدان هایی که مناسب لبه بالکن و روی نرده ها هستند باعث می شود تا فضای بالکن جذاب تر شده و نمای ساختمان زیبا و با صفا شود و دکوراسیون منحصر به فردی برای بالکن به وجود می آید.

نورپردازی بالکن

تنها با وجود گل ها و گیاهان مختلف و همچنین دکوراسیون زیبایی که در این فضا ایجاد می کنید نمی توان به دلنشینی فضا امیدوار باشید بلکه برای ایجاد فضایی دلچسب و رویایی که بتوان در ساعات شب هم از آن استفاده کرده و با حضور در این فضا محفل صمیمی را ایجاد کنید نیاز به نورپردازی و روشنایی مناسبی دارید. انتخاب نور مناسب و کافی می تواند روشنایی بالکن را تامین کرده و از لحاظ زیبایی شناسی فضای  منحصر به فرد خلق می شود. توصیه می کنیم روشنایی بالکن خیلی زیاد نباشد و تا جایی که امکان دارد از چراغ های کوچک و کم نور در این فضا استفاده کنید تا بالکنی رمانتیک ایجاد شده و از ساختمان های اطراف دید کمتری وجود داشته باشد.

لوازم دکوری در بالکن

با استفاده از لوازم و وسایل دکوری می توانید دکوراسیون بالکن را دگرگون کرده و فضایی طراحی شده را به وجود آورید. توجه داشته باشید که باید تزئیناتی را برای بالکن انجام داد که با این فضا از نظر رنگ، سبک و جنس همخوانی داشته و در جای مناسبی از بالکن قرار بگیرند اما بهترین جا برای نصب آنها روی دیوار بوده تا از این طریق بتوانید فضای بیشتری را برای تزئین و قرار دادن وسایل دیگر دراختیار داشته باشید.

نوشتهٔ بعدی
میز کنار تخت خواب
نوشتهٔ پیشین
دکور سقف منازل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید