نکاتی درباره کفپوش حمام :

در صورتی که به فکر تغییرات اساسی در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی خود هستید، پیشنهاد می کنیم با در نظر گرفتن نکاتی به انجام تغییرات پرداخته تا از این طریق بتوانید بهترین و مناسب ترین کفپوش را برای حمام خانه خود پیدا کنید. بهتر است بدانید که انتخاب یک کفپوش مناسب برای حمام بسیار اهمیت دارد. به این جهت انتخاب درست کفپوش برای حمام حائز اهمیت است که نه تنها سلیقه صاحبخانه را نشان می دهد، بلکه امنیت، بهداشت و سلامت را برای اعضای خانواده به ارمغان می آورد.  

مناسب ترین کفپوش برای حمام :

در صورتی که به فکر کفپوسی مناسب برای حمام منزل خود هستید، بهتر است بدانید که بهترین  کفپوش برای حمام، انواع کفپوش های سرامیکی هستند. زیرا لعاب زیادی دارند و در برابر خراش و استهلاک مقاوم هستند. این نوع کف پوش ها دارای دو حسن هستند، اول اینکه شست و شو و رعایت بهداشت آنها در حمام بسیار آسان است و دیگر اینکه این نوع کفپوش ها طول عمر بیشتری را در محیط مرطوب و نمناک حمام داشته و می توانید برای سال های زیادی از آنها استفاده کنید. زیرا رنگ، ظاهر و ترکیب خود را حفظ و زیبایی حمام را تضمین می کنند. فراموش نکنید که کفپوش های سرامیکی شیاردار برای حمام بسیار مناسب هستند. زیرا وجود شیار در سرامیک ها مانع از سر خوردن شما در حمام می شود و به همین علت امینت این نوع سرامیک های شیار دار بسیار بالا بوده و توصیه ما به شما این است که حتما در هنگام خرید به این مسله توجه داشته باشید. کفپوش های سرامیکی دارای رنگ و طرح های متنوعی مانند چوب یا سنگ هستند و شما می توانید با استفاده از این طرح ها به کف حمام منزل خود نمایی چوبی و یا سنگی ببخشید.

عدم استفاده از رنگهای سرد در حمام :

از رنگ های سرد مانند رنگ آبی، بنفش و سبز برای حمام منزل خود استفاده نکنید. زیرا این نوع رنگ ها در دراز مدت باعث می شوند تا احتمال ابتلا به بیماری های مفصلی و استخوانی را در افراد بالا برود. از آنجایی که محیط حمام همواره دارای رطوبت بوده، بهتر است در انتخاب رنگ برای دیوارها و کف حمام به سراغ رنگ های روشن یا گرم مانند کرم، شیری، شکلاتی روشن یا نسکافه ای رفته تا از این طریق بتوانید از میزان سردی و رطوبت فضای حمام کم کنید. زیرا این رطوبت بر ساختار اسکلتی بدن انسان تاثیر می گذارد و به همین علت  با وجود این رنگ ها از میزان سردی کاسته خواهد شد. استفاده از رنگ های روشن و گرم ایده مناسبی برای حمام منزل شما هستند، زیرا علاوه برای اینکه باعث خنثی شدن میزان سردی انرژی حمام می شوند، به بزرگ تر به نظر رسیدن فضای حمام تان نیز کمک می کنند. برای مثال می توانید از رنگ های طبیعی مانند سفید و بژ و گاهی زرد و کرم بسیار روشن  که نور را به خوبی منعکس کرده و فضا را بزرگتر جلوه می دهند، برای سرامیک های حمام استفاده کنید.

رنگ های مناسب برای حمام :

اگر حمام منزل شما به سبک مدرن طراحی شده، بهتر است بدانید که سرامیک هایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگ های تند و گرم بسیار مناسب خواهد بود. از آنجایی که رنگ سرامیک حمام برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشار از انرژی بسیار مهم است، بنابراین باید رنگی را انتخاب کنید که نه تنها روشن باشد، بلکه با روحیات اعضای خانواده هم سازگاری داشته باشد. اگر از رنگ مورد علاقه خود برای سرامیک های حمام استفاده کنید، باعث آرامش بخشیدن به شما خواهد شد.

کف های شیب دار حمام :

در صورتی که کف حمام منزل شما دارای شیب باشد، بهتر است از سرامیک هایی که دارای سایز های کوچک و یا متوسط هستند، استفاده کنید و از انتخاب سرامیک هایی که دارای طول و عرض بزرگی هستند، خودداری کنید. زیرا باعث نمود پیدا کردن سطح شیب دار کف حمام می شوند و این امر باعث از بین رفتن زیبایی فضای حمام شما خواهد شد. البته یادتان باشد که سرامیک های بزرگ تر به دلیل سطح بزرگی که دارند، خیلی زود ممکن است دچار آسیب دیدگی شده و یا بشکنند. سرامیک های کوچکتر نه تنها کف حمام را زیباتر نشان می دهند، بلکه استقامت زیادی در کف حمام های شیب دار خواهند داشت.

استفاده از کفوش لاتکس :

در صورتی که به فکر ایمنی بالاتر در حمام منزل خود هستید، بهتر است در اطراف وان و یا زیر سینک روشویی از کفپوش های دو لایه حاوی لاتکس استفاده کنید. این نوع کفپوش ها از طریق لاتکس زیرین به کف حمام نصب شده و لایه ی بیرونی دارای بافت ناهموار می باشد که باعث می شود تا میزان سر خوردن و آسیب دیدگی در حمام کاهش یافته و امنیت را در داخل حمام شما بالا می برد.

بزرگتر نشان دادن فضای حمام :

از رنگ های کرم یا شیری برای حمام منزل استفاده کنید. می توانید این رنگ ها را برای وان، سرامیک ها، حوله ها، پرده ها و حتی رنگ دیوار سرویس بهداشتی انتخاب کنید. زیرا این رنگ ها  تاثیر زیادی در افزایش فضا و بزرگ تر به نظر رسیدن آن دارد. برای جلوه بخشیدن به فضای حمام خود از رنگ های روشن و گرم مانند سفید استفاده کنید. زیرا این رنگ ها باعث می شوند تا هرگونه آلودگی و کثیفی که در فضا به وجود می آید، زودتر مشخص شود و افراد برای تمیز کردن آن اقدام کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید