نکاتی درباره کاغذ دیواری :

همان طور که می دانید سال نو نزدیک است و طبق یک سنت قدیمی بسیاری از افراد در فکر تازه کردن حال و هوای خانه خود هستند و با انجام کارهایی خانه خود را نو نوار می کنند. اما این نو شدن فقط مخصوص خرید وسایل نیست، بلکه گاهی اوقات افراد به فکر نو کردن رنگ و طرح دیوارهای منزل افتاده و تغییراتی را در دیوارها ایجاد می کنند. البته فراموش نکنید که راه های مختلفی وجود دارد که بتوانید رنگ و طرح دیوارها را تغییر دهید، اما برای آن که اتاق ها هرگز دلگیر نشود، از کاغذ دیواری استفاده کنید. کاغذ دیواری نه تنها راحت تر از رنگ کردن دیوارها می باشد، بلکه دارای تنوع بسیار زیادی بوده و به همین خاطر انتخاب برای شما ساده تر خواهد بود. اما نکته مهم این است که بتوانید از بین تنوع بسیار زیادی که در کاغذ دیواری وجود دارد، بهترین و مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

استاندارد بودن کاغذ دیواری :

در صورتی که به دنبال خرید کاغذ دیواری هستید، بهتر است بدانید که کاغذ دیواری هم باید مانند هر جنس دیگری دارای استاندارد باشد. اما ممکن است از خود بپرسید که علامت استاندارد بودن کاغذ دیواری چیست و کاغذ دیواری استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟ پاسخ این است که دو راه برای فهمیدن استاندارد بودن کاغذ دیواری وجود دارد:

۱-عرض کاغذ دیواری : عرض کاغذ نباید کمتر از ۵۰ سانتی متر باشد و اگر کاغذ دیواری در بازار دیدید که دارای عرض زیر ۵۰ سانتی متر بود، بدون شک جنس نامرغوبی دارد و دارای عمر کوتاه خواهد بود و حتی ممکن است به دیوار آسب وارد کند.

۲-نوع شست و شوی کاغذ دیواری : کاغذ دیواری خوب است که بتوانید به آسانی آن را با استفاده از یک دستمال خیس تمیز کنید. البته فرامو ش نکنید که نباید اجازه دهید که کاغذ دیواری چرک مرد شود یا رنگ آن از بین برود.

بهترین کاغذ دیواری :

بهتر است بدانید که بزرگترین خط تولید کاغذ دیواری در کشور های اروپایی مانند هلند و ایتالیا می باشد. به طور کلی کشورهای اروپایی خط تولید رادر دست گرفته و خوشبختانه هنوز کشور چین نتوانسته این بازار را تصرف کند. در اروپا کاغذ دیواری هایی با عرض ۹۰ سانتی متر بهترین و با کیفیت ترین جنس را دارند و بهتر است بدانید که در داخل ایران هم دارای فروش بالایی هستند. دلیل محبوبیت این کاغذ دیواری ها قابلیت شست و شوی ساده آنها می باشد. البته طرح های زیبا، جنس براق و مرغوب بودن کاغذ آن ها نقش بسزایی در محبوبیت آن ها دارد.

یادتان باشد که کاغذ دیواری هایی که دارای جنس معمولی هستند را باید با کف و شامپو بشویید و این شستشو به کاغذ آسیب می رساند، به طوری که بعد از دوبار شستن، چرک مرد شده و از چشم می افتد. اما جالب است بدانید که کاغذ دیواری هایی با جنس مرغوب، تنها با یک دستمال خیس پاک می شود. البته در صورتی که مقدار آب زیاد هم باشد، هیچ واکنشی نشان نداده و آسیب نمی بینند.

تفاوت کاغذ دیواری قدیمی و جدید :

با اینکه امروزه استفاده از کاغذ دیواری رونق بیشتری نسبت به گذشته داشته است، اما  نباید وجود کاغذ های رنگی در خانه های قدیمی را نادیده گرفت. البته توجه داشته باشید که این کاغذ های قدیمی با کاغذ دیواری های جدید دارای یک تفاوت عمده می باشد و آن هم این است که  در کاغذ های قدیمی خبری از ذوق طراحی، ترکیب طرح ها و رنگ های مختلف نبود و در آن ها عمدتا از کاغذهای یک رنگ و یک دست استفاده می شد. اما امروزه از کاغذ دیواری های متنوعی استفاده می شود که حتی می توان گفت طراحی و چگونگی چیدمان کاغذ دیواری های امروزی، یک تخصص است که باعث می شود فضای خانه شما زیبا تر از قبل نشان دهد.

رنگ کاغذ دیواری :

در زمانی که به انتخاب کاغذ دیواری می پردازید، می توانید از هر رنگی برای کاغذ دیواری استفاده کنید. اما توصیه ما این است که از رنگ های روشن و شاد با طرح های شکسته استفاده کنید. یادتان نرود که هر اتاق دارای یک قاعده خاص بوده و باید برای هر اتاق از طرح و رنگ خاصی استفاده کنید. برای اتاق خواب با توجه به اینکه مخصوص کدام یک از اعضای خانواده می باشد، از رنگ و طرحی خاص بهره بگیرید. برای مثال کاغذ دیواری اتاق خواب یک دختر نوجوان را با رنگ های شاد مانند آبی، صورتی، نارنجی انتخاب کرده و از طرح های شاد و پر زرق و برق استفاده کنید. اما برای دختر های جوان از رنگ های سنگین تر مانند کرم، قهوه ای، طلایی  که دارای طرح های آجری و ساده هستند، انتخاب مناسب تری خواهد بود.

بهترین دیوار :

دیوارهای گچی بهترین دیوار برای نصب کاغذ دیواری به شمار می روند، به دلیل اینکه کاغذدیواری روی دیوارهای گچی بسیار مقاوم تر از دیوارهای رنگ روغنی است. زیرا گچ رطوبت را به خود جذب نمی کند و این مزیت باعث می شود تا کاغذ خشک نشود و همانند روز اول محکم روی دیوار قرار داشته باشد. از این رو توصیه می کنیم که اگر در مرحله ساخت و ساز هستید، قبل از رنگ، به سراغ کاغذ دیواری ها بروید.

قیمت کاغذ دیواری :

همان طور که می دانید قیمت کاغذدیواری ها با توجه به جنس، عرض و شرکت تولید کننده آن متفاوت خواهد بود. هر رول کاغذ دیواری شامل ۳ قواره کاغذ است که قیمت و واحد آن بر حسب رول محاسبه می شود. بهتر است بدانید که کمترین قیمت کاغذ دیواری در بازار از رولی ۴۰ هزار تومان شروع می شود که معمولا شامل کاغذ دیواری های ایرانی می باشد. 

کاغذ دیواری هایی با عرض ۸۰ سانتی متر که دارای برند ترک هستند، از رولی ۱۰۰ هزار تومان به بالا شروع می شود. اما قیمت  کاغذ دیواری های بهتر، از رولی ۱۳۰ هزار تومان تا رولی یک میلیون تومان متغیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید