نکاتی درباره کابینت خوب :

بهتر است بدانید که وجود یک کابینت خوب و با دوام در آشپزخانه، نقش مهمی در زیبایی و کارایی دکوراسیون آشپزخانه شما دارد. به همین علت شناخت درست و اصولی از تمام اجزای تشکیل دهنده کابینت، نقش مهمی در انتخاب مناسب شما دارد. از این رو توجه به ویژگی های یک کابینت خوب به شما در هنگام انتخاب کمک زیادی خواهد کرد.  

اجزای اصلی کابینت عبارتند از :

درب کابینت :

یادتان نرود که درهنگام انتخاب، به درب کابینت ها توجه داشته باشید. در حال حاضر دو نوع درب برای کابینت ها استفاده می شود که شامل موارد زیر است :

ا-درب هایی با ضخامت ۱۸ میلیمتر که دارای روکش پی وی سی هستند. این نوع درب ها۶ تیپ مختلف داشته و با ۲۰ رنگ متنوع در بازار موجود است.

۲-نوع دیگر درب کابینت ها با نام ‌هایگلاس در بازار موجود است و این نوع درب ها همان مشخصات نوع اول را دارا هستند، با این تفاوت که در این نوع درب ها از روکش هایی با جنس براق شبیه رنگ‌های پلی‌استر استفاده می شود. توجه داشته باشید که استفاده از این روکش جذابیت فوق العاده ای در ترکیب بندی کابینت آشپزخانه ایجاد می کند.

بدنه ی کابینت :

دو نکته اصلی درباره بدنه کابینت وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

۱-اولین نکته در مورد بدنه کابینت توجه به جنس آن است که بهتر است جنس بدنه با مغز ام دی اف یا نئوپان و با روکش ملامینه ساخته شده باشد.

۲- نکته دوم در بدنه، توجه به لبه بدنه کابینت بوده که بهتر است نوارکاری شده باشد. این کار باعث می شود تا زیبایی کابینت بیشتر شود. اما فراموش نکنید که رنگ نوارکاری باید همرنگ و یا متناسب با رنگ کابینت باشد.

معمولا کابینت‌ها را با بدنه نئوپان و روکش کاغذی و نوار اطویی می سازند که این نوع کابینت کیفیت خوبی نداشته و اصلا مناسب آشپزخانه شما نخواهد بود. به همین علت  توجه داشته باشید که جنس بدنه کابینت باید از نوع MDF انتخاب شود. در هنگام خریدن و انتخاب کابینت بسیار دقت کرده و از خریدن کابینتی که دارای بدنه ای با جنس نئوپان است، خودداری کنید.

صفحه کابینت :

در حاضر حاضر در بازار ۵ نوع صفحه برای کابینت وجود دارد که هر کدام دارای مشخصات خاص خود هستند. صفحه کابینت ام دی اف ۳۲ میلیمتر، روکش اچ پی ال – صفحه ی نئوپان، روکش اچ پی ال – صفحه ام دی اف، صفحه با روکش ملامینه – صفحه ی پلی وود، روکش اچ پی ال – صفحه ی سنگ مصنوعی تمام اکریلیک.

مشخصات صفحات کابینت :

همانطور که می دانید صفحه کابینت دارای بیشترین سطح تماس با آب بوده و به همین جهت باید تمام اجزای تشکیل دهنده صفحه  کابینت دارای مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت باشد. از این رو باید از روکش‌های اچ پی ال که مقاومت بالایی در برابر آب و همچنین خراشیدگی دارد، برای صفحه ی کابینت استفاده کنید.

اما یادتان نرود که هرگز از صفحات نئوپان که مقاومت بسیار کمی در مقابل آب، رطوبت و خراشیدگی دارد، استفاده نکنید. حتی استفاده از صفحاتی با جنس MDF که دارای روکش ملامینه است، به دلیل اینکه روکش ملامینه قابلیت خش پذیری دارد، برای صفحه  کابینت مناسب نمی باشد.

بهترین انتخاب شما برای صفحه کابینت استفاده از صفحات ۳۲ میلیمتر MDF با روکش HPL است که از نظر کیفیت، مقاومت در برابر آب و خراشیدگی قابل اطمینان می باشد.

استفاده از صفحاتی با نام پلی ‌وود که از جنس چوب و پلاستیک ساخته شده اند، با اینکه مانند صفحه کابینت دوبل نیست و به صورت یک لایه در ضخامت ‌های ۳۲ ـ ۴۵ میلیمتر برای صفحات کابینت ساخته می شود، به همین جهت نسبت به صفحه MDF مشکل جدا شدن تدریجی دو لایه وجود ندارد و در برابر رطوبت مقاومت و طول عمر بیشتری دارند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید