چند ایده برای تزیین سقف

بدون دیدگاه

ایده‌هایی جدید برای تزیین سقف 

امروزه و حتی در سال های اخیر به تزیئنات سقف منزل و محل کار و به طور کلی  هر محلی که در آن رفت و آمد داریم  توجه بسیاری شده و حتی یکی از دغدغه های مهم طراحان داخلی ساختمان، تزیئن سقف ها می باشد. در بسیاری از خانه های نوساز، انواع سقف های کاذب به همراه نورپردازی های زیبا را می توانید مشاهده کنید. این سقف ها دارای طرح و نقش های متنوع بوده و جلوه ای زیبا، هیجان انگیز و دیدنی به فضا می بخشد.

البته افرادی هم هستند که معتقدند که سقف زیاد دیده نمی شود و در هنگام دکوراسیون، برای طراحی سقف کاری انجام نمیدهند و به حال خود رها می کنند که این یک تفکر اشتباه برای دکوراسیون هر فضایی به شمار می رود. همان طور که می دانید، سقف ها در کنار یک نورپردازی عالی فضای مورد نظر را زیباتر جلوه می دهند. شکل و اندازه سقف ها تعیین کننده آرایش و تزیینات آن هستند و یک طراح در هنگام طراحی باید به شکل و ارتفاع سقف توجه داشته و بین سقف و دکوراسیون یک تعادلی ایجاد کند تا صمیمیت و گرمای اتاق از بین نرود.

چه طرحی برای چه سقفی مناسب است ؟

۱- در صورتی که سقف منزل شما استاندارد است و تمایل به بلند یا کوتاه کردن آن ندارید، می توانید از طرح راه راه استفاده کنید. منظور از طرح راه راه استفاده از تخته چوب های یک اندازه در کنار هم می باشد که شکل و ظاهری زیبا به سقف منزل شما میدهند.

۲- استفاده از تیرچه ای پهن در سقف ایده دیگری است که علاوه بر زیبایی باعث صمیمی تر شدن فضای اطراف می شود.

۳- برای سقف های بلند که دارای بخش های کاذب تودرتو  و دارای حفره می باشند، می توان ایده های زیبایی را ایجاد کرد تا به سقفی دیدنی تبدیل شود. برای مثال قسمت های فرورفته را به رنگ چوب نقاشی کرده و از هالوژن درفاصله معین استفاده کنید و قسمت های کاذب را متناسب با دکوراسیون رنگ کنید.

۴- برای کوتاه کردن سقف های بلند می توانید از تیرچه های چوبی استفاده کنید و یک ارتفاع جدید بسازید. برای این کار تیرچه هایی با ارتفاع مناسب را به سقف نصب و موجب زیبایی و صمیمیت بیشتر فضا شوید.

۵- در هنگام اضافه کردن بخشی به سقف مراقب نزدیکی به کف باشید و دقت کنید تا با دکوراسیون منزل تعادل داشته باشد، زیرا در صورت نزدیکی زیاد سقف به کف یک ناهماهنگی و زشتی ایجاد می شود.

۶- استفاده ازالوارهای چوبی درکنار هم باعث ایجاد یک سقف روستایی درمنزل شما می شود .

۷- می توان از حصیر های بافته شده از چوب بامبو برای تزیئن سقف استفاده کرد. حتی می توانید آنها را در ترکیب با الوارهای چوبی به رنگ فندقی و هالوژن های کوچک در سقف نصب و به زیبایی اتاق بیفزایید.

۸- استفاده از سقف کوتاه درمحل های سرد یک ویژگی  به حساب می آید و به راحتی می توان آن فضا را گرم نگه داشت، زیرا سقف کوتاه اجازه هدر رفتن گرما را نمی دهد.

۹- اتاق های کوچک را با انواع سقف های کاذب می توان تزیئن کرد، زیرا باعث کوتاه نشان دادن سقف شده و اتاق را خودمانی و فضای صمیمی ایجاد می کند.

نوشتهٔ بعدی
تاثیر نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی
نوشتهٔ پیشین
تمیز کردن کاغذ دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید