ایده های نو برای چیدمان اتاق کودک :

در صورتی که دوست دارید اتاق فرزند دلبند خود را چیدمان نمایید و به دنبال ایده های جدید برای تزئین آن اتاق هستید، بهتر است بدانید که می توانید از راهکار های جدیدی برای چیدمان اتاق کودک خود استفاده کنید. البته با در نظر گرفتن این نکته که این اتاق را فقط برای نوزاد و یک سال اول زندگی او چیدمان نمی کنید، بلکه باید تمام امکانات فرزند شما تا ۵ سالگی در این اتاق لحاظ شود و اتاق او را بر اساس این نکته تزئین کنید. شما می توانید با استفاده از ایده های جالبی که مطرح می شود، به چیدمان اتاق کمک کنید و اصلا نگران خرید وسایل و انتخاب رنگ و طرح اتاق نباشید.

کاغذ دیواری  :

بهتر است بدانید که اتاق کودک شما باید بیشتر از هر اتاق دیگری زیبا و خیال انگیز باشد. از این رو به فکر کاغذ دیواری های زیبا که دارای رنگ  و طرح های مناسب برای اتاق کودک است، استفاده کنید و آنها را بر روی یک یا همه دیوارها نصب کنید. یادتان نرود که کاغذ دیواری اتاق زمانی جلوه خود را نشان خواهد داد که وسایل تزئینی همرنگ با آن در اتاق وجود داشته باشد. از این رو سعی کنید از وسایلی که با کاغذ دیواری اتاق همخوانی دارد، استفاده کنید.

تزئین سقف :

همان طور که می دانید نوزاد شما بیشتر وقت خود را در حال دراز کشیدن بر روی تخت خود می باشد و طبیعتا” نگاه آنها به بالا و سقف اتاق خواهد بود. از این رو برای سقف بالای تخت فرزند خود بهتر است از ایده هایی بهره بگیرید. برای مثال از لوسترهای کاغذی و آویز های رنگی و زیبا استفاده کنید.

وجود لوستر :

استفاده از یک لوستر زیبا که به شکل چشم گیری جلب توجه کند، باعث می شود تا به اتاق کودک شما هویت منحصر به فردی بدهد. البته فراموش نکنید که انتخاب لوستر مناسب برای اتاق کودک از این جهت قابل اهمیت است که باید خاص و زیبا باشد تا بتواند طراوت را به اتاق او هدیه دهد.

انتخاب عروسک های بسیار بزرگ :

پیشنهاد می کنیم که برای تزئین اتاق کودک خود از عروسک های بسیار بزرگ استفاده کنید. نکته مهم این است که کودکان به این نوع عروسک ها واکنش های جالبی نشان می دهند و در هنگام زبان باز کردن، نام این عروسک ها جزء اولین کلمه هایی است که به زبان می آورند.

استفاده از چند رنگ :

چیدمان اتاق کودک شما باید به گونه ای باشد که از چند رنگ آن هم به شکل مکرر استفاده شود. برای مثال اگر از دو رنگ را برای تزئین اتاق او انتخاب کرده اید، بهتر است برای همه بخش های اتاق مانند پرده ها، قالیچه و تابلوهای نقاشی از این ترکیب رنگی استفاده کنید.

تاکید بر روی یک دیوار :

برای بالابردن جذابیت اتاق فرزند خود، بهتر است روی یکی از دیوارهای تاکید بیشتری داشته باشید. برای مثال یکی از دیوارهای اتاق را با رنگی متفاوت رنگ آمیزی کنید یا طرح کاغذ دیواری آن دیوار را متفاوت از سایر دیوارهای اتاق انتخاب کنید. البته بهتر است برای هویت بخشیدن به اتاق، از دیوار پوش های سه بعدی بست وال استفاده کنید. برای بالا بردن جذابیت اتاق می توانید یکی از دیوارها را با بهره گیری از دیوار پوش های سه بعدی بست وال تزئین کنید.

دکور کردن اتاق با استفاده از لباس ها :

شما این امکان را دارید که با نصب آویز لباس یا چوب رختی به دیوار، لباس کودک خود را با آنها آویزان کنید. این کار علاوه بر اینکه لباس های کودک را همیشه در دسترس شما قرار می دهد، باعث ایجاد یک طرح خاص را در اتاق او می شود. 

سادگی در اتاق :

در صورتی که تمایل دارید که اتاق کودک شما ساده باشد، بهتر است که وسایل او را ساده انتخاب کنید، اما بهتر است  کل اتاق را ساده رها نکنید و کمی طرح به این فضا اضافه کنید. برای مثال یک پرده طرح دار را برای این اتاق  انتخاب کنید، پرده های متنوعی که می توانید با توجه به سلیقه خود در طرح ها و رنگ های زیبایی باشند.

اثر بخشی خطوط افقی در دکوراسیون  :

از آنجایی که اتاق فرزند شما باید دارای بیشترین جذابیت و زیبایی باشد، بهتر است از خطوط رنگی و افقی استفاده کنید. خطوط افقی با رنگ های شاد را برای دیوارها و سایر وسایل اتاق کودک خود انتخاب کنید.

تنوع در تابلو :

توصیه ما این است که تنها از تابلو های نقاشی، طرح های هندسی و کارتونی استفاده نکنید، بلکه بهتر است از تابلو هایی که در آنها از حروف الفبا استفاده شده است، برای تزئین اتاق فرزند خود کمک بگیرید. این کار باعث می شود تا کودک شما به مرور زمان با شکل حروف آشنا شود.

طرح های هندسی :

در صورتی که تمایل به کاغذ کردن اتاق کودک خود ندارید، می توانید دیوارهای سفید را به آثار هنری تبدیل کرده و از تابلو هایی که دارای رنگ های جاندار هستند، استفاده کنید. برای کف زمین اتاق از طرح های هندسی بهره بگیرید یا قالیچه هایی که دارای طرح هندسی هستند، را بر روی زمین پهن کنید. بهتر است بدانید که که این رنگ و طرح ها باعث می شود تا نگاه نوزاد را به خود جلب نماید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید