چیدمان خانه‌های نقلی :

امروزه بیشتر خانواده ها در خانه های کوچک و نقلی زندگی می کنند و برای دکوراسیون مناسب آن دچار مشکل هستند. اما بهتر است بدانید که راهکارهایی وجود دارد که از طریق بکارگیری آنها می توانید از کوچکی خانه خود کاسته و فضای خانه خود را بزرگتر جلوه دهید و از زندگی در خانه خود هرچند کوچک لذت ببرید. نکته مهمی که در رابطه با خانه های کوچک و نقلی باید رعایت کنید این است که باید از هر سانتی متر فضای خانه بیشترین استفاده را بکنند. البته فراموش نکنید که استفاده از فضاهای خانه باید کاملا مفید و صحیح باشد تا شما بتوانید در خانه کوچک خود دچار مشکل نشده و به راحتی زندگی کنید.  

البته بهتر است بدانید که دکوراسیون خانه های کوچک دارای یک مزیت مهم می باشد و این امتیاز این است که شما را مجبور می کند تا به طراحی دکوراسون خانه خود فکر کرده و روش های خلاقانه ای را ابداع کنید.

راهکارهایی که در چیدمان خانه نقلی به آن نیاز دارید تا خانه شما زیبا و جا دار به نظر برسد، شامل موارد زیر است :

 

۱از آنجایی که اسباب و اثاثیه منزل شما نقش مهمی در بزرگ و کوچک نشان دادن خانه شما دارد، از این رو بهتر است در ابتدا بزرگ‌ ترین مبل خود را جلوی بزرگ‌ترین و طولانی ترین دیوار قرار داده  و با این کار قسمت مرکزی را کاملا قابل رویت بگذارید.

۲- اگر از نقش و طرحی در وسایل و دیوارهای منزل خود استفاده می کنید، بهتر است که از نقش ها و طرح های کوچکتر استفاده کنید.

۳-از نصب چراغ هایی که باعث می شوند تا ارتفاع اتاق شما کم شود، خودداری کنید. وجود چراغ هایی که در سقف قرار می گیرند نباید به گونه ای باشند که به کم کردن ارتفاع سقف منزل شما کمک کند.

۴-یادتان باشد که سقف خانه های کوچک باید روشن تر از دیوار ها و مبلمان باشد. مزیت این کار این است که باعث می شود تا فضای منزل شما دلبازتر به نظر برسد.

۵-استفاده از یک نور سفید و ملایم که به صورت مساوی در کل اتاق پخش شده باشد، ایده مناسبی برای بزرگتر جلوه دادن اتاق های کوچک می باشد.

۶-از رنگ ها به صورت تک رنگ استفاده کنید. زیرا وجود ترکیب رنگ ها در یک اتاق فضا را کوچکتر نشان خواهد داد. 

۷-استفاده از آینه های صاف و درخشنده گزینه مناسبی برای خانه های کوچک بوده تا از این طریق بتوانند نور را بیشتر منعکس کرده و فضای اتاق را روشن تر نمایند. 

۸- در خانه های کوچک از یک ست کاناپه بزرگ یا سرویسهای مبلمان بزرگ و جاگیر نظیر مبلمان استیل استفاده نکنید و سعی کنید مبلمانی را انتخاب کنید که کاملا ظریف باشد. با این کار می توانید به راحتی چیدمان آنها را براساس راحتی و علایق خود تغییر دهید.

۹- اگر شما هم جزءافرادی هستید که به انواع و اقسام وسایل تزئینی مثل میز، آباژور، گلدانها و مجسمه های بزرگ علاقه دارید و به دلیل کوچک بودن منزل خود نمی توانید ازآنها استفاده کنید، می توانید با نصب چند تابلوی زیبا، دیوار های خانه خود را تزئین کنید و مطمئن باشید که تأثیر این کار کمتر از به کارگیری انواع و اقسام وسایل دکوری جاگیر نخواهد بود.

۱۰- اگر از وسایلی کمتر استفاده می کنید، پیشنهاد ما این است که از فضای زیر تخت ها برای انبار کردن وسایل خود بهره بگیرید.

۱۱-در صورتی که در خانه ای کوچک زندگی می کنید، یادتان باشد که به جای انتخاب اسباب و اثاثیه عریض از وسایل بلند استفاده کنید. برای مثال وجود بوفه ای بلند و کم عرض فضای کمتری را اشغال می کند. پیشنهاد می کنیم که اگر بر روی دیوار ها فضای خالی دارید، بوفه و یا قفسه هایی را بر روی دیوار نصب کرده و ظروف و کتاب های خود را در داخل آنها قرار دهید. به کارگیری این روش باعث می شود تا شما از بوفه یا کمدهای جاگیر استفاده نکنید.

۱۲- بهترین تلویزیون برای خانه های کوچک آنهایی هستند که قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. زیرا با این کار فضایی بیشتری را در اختیار داشته و بسیار مناسب برای خانه ایی است که دارای سقف کوتاه هستند.

۱۳-همان طور که می دانید خانه های کوچک دارای اتاق خواب های کوچک می باشند. از این رو ممکن است در اتاق خواب شما امکان قرار دادن تخت خواب دو نفره وجود نداشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که در منزل خود از وسایل چندمنظوره استفاده کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. برای مثال مبلمانی را انتخاب کنید که قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب را داشته باشد.

۱۴-در خانه های نقلی زمانی که مهمان دارید باید به جابجا کردن وسایل بپردازید و ممکن است این کار کمی سخت باشد. از این رو می توانید در هنگام خرید وسایل، انواع چرخدار آنها را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید آنها را در مواقع لزوم به راحتی و بدون هیچ نوع آسیبی جابجا کنید.

۱۵- انتخاب میز اتاق نشیمنی که در زیر آن چند قفسه داشته باشد، انتخاب خوبی برای خانه کوچک شماست. زیرا از این طریق می توانید بعضی از لوازم مثل کتاب یا مجلات یا وسایلی از این قبیل که به طور معمول روی میز قرار دارند را در داخل آنها قرار داده و از بهم ریختگی بر روی میز جلوگیری کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید