چیدمان خانه های کوچک

بدون دیدگاه

چیدمان خانه های کوچک

امروزه به دلیل سخت شدن شرایط اقتصادی اکثر مردم در خانه های کوچک زندگی می کنند. اما بهتر است بدانید با وجود کوچک بودن خانه نباید نگران دکوراسیون آن باشید، زیرا می توانید با استفاده از ترفند هایی یک دکوراسیون زیبا و ایده ال را برای منزل کوچک خود تدارک ببینید.

برای چیدمان قسمت های مختلف خانه ای نقلی چه باید ؟

راهی برای ورودی کوچک منزل :

در صورتی که در ورودی منزل خود فضایی برای قرار دادن جا لباسی ندارید، می توانید با نصب چند گیره بر روی دیوار ورودی، از آن برای آویختن کت و لباس های دم دستی خود استفاده کنید. می توانید از تعدادی سبد کوچک برای قرار دادن اشیا کوچک مانند کلاه، جوراب و حتی دسته کلید های خود استفاده کنید. با نصب چراغ در بالای میز کنسولی که در ورودی منزل قرار داده اید، می توانید نورپردازی فضا را ارتقا داده و فضای کوچک ورودی را بزرگتر و دلبازتر جلوه دهید.

اگر در منزل شما فضایی به عنوان ورودی وجود ندارد، می توانید با قرار دادن یک دراور کوچک و یک صندلی در گوشه ای از در ورودی این فضا را به وجود آورید. فراموش نکنید که همیشه فضاهای ذخیره سازی می توانند به تعریف یک فضا بپردازند. از این رو شما با این کار، فضای ورودی را برای منزل خود تعریف می کنید.

چیدمان آشپزخانه کوچک :

در آشپزخانه ای با فضای کوچک، بهتر است تا جایی که امکان دارد از قفسه و فضا های ذخیره سازی استفاده کنید. این کار سبب می شود تا گنجایش فضا به حداکثر میزان برسد. بهتر است برای جلوگیری از گم شدن وسایل و اشیا در قسمت عمقی قفسه ها، عمق و اندازه قفسه ها را کم در نظر بگیرد. البته توصیه می شود تا عمق قفسه متناسب با اندازه ابزاری باشد، که قراراست در آن قرار دهید. با نصب حلقه هایی بر روی دیوار موجود در آشپزخانه خود می توانید از آنها برای آویزان کردن ابزار و اشیاء مورد نیاز استفاده کنید. کابینت های در دار و بسته را فراموش کرده و از کابینت های شیشه ای و یا کابینت های باز در قسمت بالایی آشپزخانه استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه مانع خفگی و گرفتگی آشپزخانه می شود، بلکه فضا را باز و روشن تر جلوه می دهد.

استفاده اتاق غذاخوری کوچک :

وجود یک نیمکت در گوشه ای از اتاق غذاخوری امکان نشستن افراد بیشتری را فراهم می کند. البته شایان ذکر است که می توانید از زیر نیکمت برای قرار دادن سایر وسایل منزل استفاده کنید. میز غذا خوری را به پنجره بچسبانید، زیرا این کار باعث می شود تا فضای زمینی باز بیشتری داشته باشید. البته فراموش نکنید که در هنگام پذیرایی از مهمان قسمت چسبانده شده را جلو کشیده و از کل میز استفاده کنید. وجود آینه به شما کمک می کند تا فضا وسیع تر و دلبازتر جلوه کند. بهترین جا برای نصب آینه درست در مقابل پنجره می باشد.

اتاق خواب کوچک :

معمولا در اتاق خواب های کوچک فضای کافی برای قرار دادن میز کنار تختی وجود ندارد. از این رو پیشنهاد می کنیم که از طبقه ها بر روی دیوار کنار تخت در ارتفاعی پایین استفاده کنید. این کار باعث شده تا فضای زمینی اشغال نشود و همچنین سطحی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز مانند  کتاب و عینک مطالعه، لیوان آب، ساعت و…برای شما فراهم می آورد.  در صورتی که در کمد ها در زمان باز کردن شما را دچار مشکل کرده است، می توانید در را به حالت کشویی قرار داده و یا حتی از پرده ای ساده برای پوشاندن کمد استفاده کنید. مطمئا” دراتاق کوچک شما فضایی برای قرار دادن آباژور وجود ندارد. ازاین می توانید از چراغ های دیواری و یا دیوار کوبها برای نوربخشیدن به فضای اتاق استفاده کنید.

تزئین نشیمن کوچک :

اتاق نشیمن کوچک خود را با یک کاناپه بدون تکیه گاه که در مرکز توجه قرار دارد، دکوراسیون کنید. وجود کاناپه نه تنها فضای راحتی را به وجود می آورد، بلکه نقطه دید را مسدود نکرده و فضا را تنگ و گرفته نخواهد کرد. در خانه هایی با نشیمن کوچک هرگز از میز پذیرایی استفاده نکنید و به جای آن از یک میز کوچک برای قرار دادن ظرف میوه و لیوان نوشیدنی بهره ببرید. در صورتی که در اتاق نشیمن شما کتابخانه وجود دارد، برای اینکه  جلوه دکوراسیون اتاق نشیمن شما به دلیل وجود کتابهای متعدد بهم ریخته و شلوغ نشان داده نشود، می توانید از یک پرده و یا پارچه ای ساده و حتی تابلوی هنری برای پوشاندن قفسه های کتابخانه استفاده کنید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک :

سینک های روشویی پایه دار با اینکه زیبا و شیک هستند، اما برای سرویس بهداشتی های کوچک مناسب نیستند، از این جهت که علاوه بر اشغال فضای زمینی، کاربردی هم نخواهند بود. به همین علت توصیه می کنیم که از سینک های روشویی که به صورت کابینتی هستند، استفاده کنید. زیرا فضای بیشتری را برای قرار دادن وسایل مورد نیاز دراختیار دارید. به جای نصب وسایل تزئینی بر روی دیوار سرویس بهداشتی، بهتر است از قفسه هایی استفاده کنید که بتوان در آن وسایل کوچکی از قبیل ریش تراش، شامپو و … را قرار دهید.از در پشت سرویس بهداشتی هم می توان برای نصب گیره های آویز و یا چوب لباسی هایی که مخصوص پشت در هستند، برای آویزان کردن حوله ها و لباس ها استفاده کنید.

نوشتهٔ بعدی
ایده دکوراسیون محل کار
نوشتهٔ پیشین
دکوراسیونی برای همه اعضای خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید