چیدمان مبل ال

بدون دیدگاه

چیدمان مبلمان ال

همان طور که می دانید خانه های امروزی دارای مساحت کوچکی هستند و باید از لوازم و وسایلی استفاده کرد که در حین زیبایی، فضای خانه شما را کوچکتر از آنچه هست نمایان نکرده و بهترین و بیشترین کارایی را داشته باشند. یکی از وسایلی که هر خانم خانه داری به داشتن آن نیاز دارد، مبلمان است که با استفاده از آن می تواند فضای نشیمن یا پذیرایی منزل را تزئین کند. در نگاه اول شاید چیدمان مبلمان و یا کاناپه های جداگانه به نظر راحت تر باشد، امابهتر است بدانید که مناسب خانه های کوچک نخواهند بود. از این رو پیشنهاد می شود که برای داشتن فضایی بازتر و در عین حال زیباتر از کاناپه های ال استفاده کنید.

کاناپه های منطقه ای که به آنها مدولار گفته می شود و اکثر مردم آنها را به نام مبلمان ال می شناسند، از کنار هم قرار دادن تکه هایی از مبلمان از انواع تکدسته تشکیل می شود. این مبلمان ها چند منظوره بوده و با هر اندازه ای قابل استفاده است. این کاناپه ها فضای نشیمن راحت و زیادی را در اختیار شما قرار می دهند و به دلیل دارای اتصال و بدونه دسته بوده، بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک به شمار می روند.

این گونه مبلمان را می توان بر اساس کاربردشان جابه جا کرد. به گونه ای که در زمان مهمانی فضایی را برای دوره همی ایجاد کنید و در زمان خواب، جای خواب مناسبی برای مهمان ها خواهد بود.

رنگ کاناپه ال :

نکته مهم این است که مبلمان ال نقطه کانونی نشیمن شما به حساب می آید از این رو باید در هنگام رنگ آمیزی دیوار ها به گونه ای عمل کنید که کاناپه شما بدرخشد و مرکز توجه مهمان ها قرار بگیرد. به عنوان مثال، انتخاب رنگ قرمز و یا زرد برای دیوار، زمانی مناسب است که رنگ کاناپه شما سفید، مشکی یا کرم باشد و حتی به صورت برعکس هم می تواند بسیار جذاب باشد. توجه داشته باشید که زمانی کاناپه ها نقطه توجه قرار می گیرند که بین دیوار ها و کاناپه ها تضاد برقرار کنید و با اضافه کردن کوسنهایی هماهنگ با رنگ دیوار این تضاد را دلنشین کنید. در هر حال در نظر داشته باشید زمانی که مبلمان شما به عنوان نقطه کانونی فضا است، باید با تم و سبک فضا هماهنگ باشد.

با انتخاب رنگ هماهنگ بین دیوار و کاناپه ها می توانید کاناپه در بافت دیوار پنهان کنید. برای مثال انتخاب رنگ شکلاتی برای کاناپه زمانی زیباست که با رنگ کرم دیوار ها هماهنگ باشد.

سبک فضای خانه :

در انتخاب مبلمان ال به سبک فضای منزل خود توجه کنید. سبک فضای خود را مشخص کنید. آیا فضای شما مدرن، کلاسیک یا مینی مالیست است؟ مبلی را انتخاب کنید که سبک فضا را انعکاس دهد. انتخاب کاناپه هایی با خطوط هندسی ساده برای سبک مدرن بهترین گزینه خواهد بود ویا می توانید از رنگ و سبک مبلمان ال انتخابی خود به عنوان کلید برای انتخاب رنگ و سبک غالب فضا استفاده کنید.

جنس و مدل مبلمان ال:

جنس و مدل پارچه مبلمان هم وابسته به سبک فضای منزل می باشد. به جنس کاناپه نیز توجه داشته باشید، اگر می خواهید از این کاناپه در فضای نشیمن استفاده کنید، حتماً از پارچه هایی بادوام با رنگهای نسبتاً تیره استفاده کنید.

جای قرارگیری مبلمان ال:

بهترین مکان برای قرار دادن مبلمان ال فضای وسط اتاق است. از این جهت که این نوع کاناپه ها بزرگتر و عمیق تر هستند، قرار دادن آنها در وسط اتاق، فضای دیواری بیشتری برای قرار دادن مبلمان دیگر در اختیار شما قرار می دهد و دسترسی به تمام تکه های این مبلمان را راحتتر می کند. توجه کنید که این کاناپه ها به صورت متصل به هم طراحی شده است و جدا کردن آن، مانند پازلی نیمه می ماند و حس ناتمام بودن را به شما و دکوراسیون القا می کند. از این رو تا جایی که ممکن است از جدا کردن تکه های آن از هم خودداری کنید . در صورتی که نمی خواهید مبلمان ال منزل شما نقطه کانونی باشد، می توانید آنها را روبروی در اصلی اتاق ودر مقابل شومینه، پنجره و یا تلویزیون قرار دهید. نکته ای که باید در این قسمت یاد آور شویم این است که از چسباندن مبلمان ال به دیوار بپرهیزید و دقت کنید که کاناپه های شما حداقل، فاصله ای در حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر از دیوار داشته باشند.

ساختار مبلمان ال :

ساختار مبلمان ال دارای دو مدل است، گاه ساختار مبل ال از هر دو طرف محدود به دسته می شود و گاه از یک طرف مبل آزاد است. بهتر است بدانید که مبل هایی که از یک طرف آزاد هستند برای استراحت روزانه مانند تخت عمل می کنند.

اندازه کاناپه های ال:

در هنگام خرید مبلمان ال بهتر است دقت کنید تا کاناپه شما متناسب با فضای منزل باشد. در واقع نه بزرگتر و نه کوچکتر از فضای منزل نباشد.

ایجاد هماهنگی در فضا :

توجه به هماهنگی در فضای منزل بسیار اهمیت دارد از این جهت در صورتی که از کاناپه های منطقه ای منحنی شکل استفاده می کنید، سعی کنید سایر عناصر نیز از این خطوط منحنی پیروی کنند تا خطوط نرم، حسی بهتری به فضا داده و هماهنگی برقرار شود. به عنوان مثال، از فرشی با اشکال دایرهای استفاده کنید یا قابهایی با اشکال منحنی در فضا نصب کنید.

فضایی که در پشت کاناپه های منطقه ای یا همان ال دارید را باید با عناصری پر کنید که با سبک و ساختار اتاق و همچنین جنس، رنگ و بافت پارچه کاناپه و نحوه چیدمان آن در فضا هماهنگ باشد. برای مثال می توانید از یک آباژور زمینی برای روشنایی بخشیدن به این فضا استفاده کنید. قرار دادن آباژور باید به گونه ای باشد تا علاوه بر زیبایی و تزئین فضا، محیطی برای مطالعه باشد.

تزیین دیوار پشت مبلمان ال :

برای دیوار پشتی کاناپه های منطقه ای بهتر است فکری خلاقانه و زیبا انجام دهید. برای مثال می توانید با نصب دیوار پوش های سه بعدی بست وال بر روی دیوار پشت این کاناپه ها، جلوه ای زیبا به کاناپه های خود داده و آنها را بی روح و خالی رها نکنید. می توانید از دیوار پوش ها برای تزیئن و زیبایی دیوار استفاده کنید تا به نورپردازی دیوار کمک کند. نصب قاب های هنری در اندازه و ارتفاع مختلف بر روی دیوار، ابتکار زیبایی خواهد بود. توجه کنید که تمام عناصر با فضا و کاناپه منطقه ای هماهنگ باشد. مثلاً اگر کاناپه شما با چرم قهوه ای پوشیده شده است از آثار هنری با سبک روستایی استفاده کنید، یا اگر کاناپه شما خطوطی ساده دارد و با پارچه ای ساده و بافتدار پوشیده شده است، از آثار هنری مدرن برای دیوار بهره بگیرید.

 ایده های فصلی برای کاناپه ها :

با تغییر فصل معمولا خانم خانه به دنبال تغییر روکش کاناپه منزل است. اما می توانید به جای تغییر روکش مبل، از لباس مبل کمک بگیرید، چرا که لباس مبل به دلیل اینکه دائمی نیست، می تواند گزینه مناسبی برای تغییرات فصلی منزل باشد. به گونه ای که به شما این اجازه را می دهد که بتوانید به صورت فصلی، روکش کاناپه را تغییر دهید. برای مثال در فصل پاییز و زمستان از پارچه های سنگین و بافتدار و در فصل بهار و تابستان از پارچه هایی نازک و سبک برای لباس مبل استفاده کنید.

نوشتهٔ بعدی
طریقه شستشو و لکه برداری مبلمان
نوشتهٔ پیشین
اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید