چیدمان منزل با روش های ساده :

بهتر است بدانید که ایده های ساده و کاربردی زیادی وجود دارند، که از آنها می توانید در دکوراسیون منزل استفاده کنید. این ایده ها شاید چیزهایی باشند که در فکر شما نبوده، اما راه هایی هستند تا به شما در داشتن خانه ای شیک و رویایی کمک کنند. یادتان باشد که بهترین ایده، ایده های ساده بوده و تنها آنها هستند که به کار شما می آیند و هرگز نباید به فکر راه های سخت و سنگین برای دکور خانه خود باشید.

پهن کردن صحیح فرش :

نکته مهمی که در زمان پهن کردن فرش باید به آن توجه داشته باشید این است که هرگز نباید فرش را به لبه های دیوار خانه بچسبانید. بهترین حالت برای برای پهن کردن فرش این است که پایه های مبل روی فرش قرار نگیرد و مبل ها دور فرش چیده شوند. اما اگر فرش بزرگی دارید بهتر است بدانید که فرش، حداقل باید ۳ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.

رنگ کردن یک دیوار :

برای ایجاد یک تغییر چشمگیر در فضای منزل بهتر است یکی از دیوار های منزل را رنگ کنید. زیرا رنگ کردن کل دیوارها نه تنها وقت گیر و گران است، بلکه جلوه زیادی را در دکوراسیون منزل شما ایجاد نمی کند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا یکی از دیوار ها را با رنگی متفاوت از سایر دیوارها رنگ کنید و نتیجه این تغییر را در دکوراسیون منزل خود مشاهده کنید. در صورتی که دیوار های منزل سفید است و تمایل به رنگ کردن یک دیوار را ندارید، با کمی ذوق و سلیقه از تابلو های نقاشی که دارای رنگ های تند هستند، استفاده کنید. البته فراموش نکنید که این رنگ ها باید با سایر وسایل منزل همخوانی داشته باشد.

استفاده از کاغذ دیواری :

یک ایده جالب و زیبا این است که  کاغذ دیواری را در فضاهایی که انتظار ندارید، نصب کنید. برای مثال برای جدا کردن حال از پذیرایی بهتر است از یک کتابخانه بزرگ استفاده کنید و کتاب ها را به سمت حال بچینید، به گونه ای که پشت کتابخانه به سمت پذیرایی باشد. حالا زمان نصب کاغذ دیواری است و شما می توانید کاغذ دیواری را پشت کتابخانه بچسبانید. به این ترتیب یک دیوار از پذیرایی منزل را با پوشش کاغذ دیواری تزئین نموده اید. 

تنوع در انتخاب رنگ :

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که فکر می کنند باید تنالیه رنگ ها رعایت شود و به همین خاطر همه وسایل را با یک رنگ انتخاب می کنید. اما بهتر است بدانید که این کار درست نبوده و در یک اتاق هرگز همه وسایل را با یک رنگ انتخاب کنید. زیرا وجود تک رنگ خیلی زود باعث خستگی شما می شود.از این رو بهترین ایده استفاده از تنوع رنگی با حفظ هماهنگی می باشد.
 

چیدمان درست مبلمان :

در زمان چیدن مبلمان هیچ وقت آنها را به دیوار نچسبانید و پشت آنها را خالی بذارید و از فضا های خالی باقی مانده برای قرار دادن گلدان و آباژور استفاده کنید. یادتان باشد که آباژور باید به درخشندگی خانه شما کمک کند، از این رو بهتر است از چراغ هایی که دارای نورهای براق و به صورت سفید و زرد هستند، استفاده کنید.

استفاده از کفپوش مناسب :

بهترین پوشش را برای کف منزل انتخاب کنید و توصیه ما این است که از پارکت استفاده کنید. زیرا در صورت استفاده طولانی مدت از این کفپوش باز هم زیبا و شیک خواهد بود و شما این امکان را دارید که با استفاده از پولیش، کاری کنید که مثل روز اول به نظر برسد.

خرید صحیح وسایل تزئینی :

در صورتی که خانه شما نیاز به وسیله تزئینی مانند مسجمه، شمع و … دارد، پیشنهاد می کنیم که از روی اجبار و از سر بی حوصلگی به خرید این وسایل تزئینی نپردازید. بهتر است در یک زمان مناسب و با دقت وسیله ای را خریداری کنید که نه تنها آن را دوست دارید، بلکه برای شما خاطره انگیز هم باشد.

ایجاد تفاوت در دکوراسیون :

در اتاق نشیمن منزل حتما از یک مبل تکنفره یا یک صندلی متفاوت از باقی کاناپه ها استفاده کنید. خلق این تفاوت در اتاق نشیمن باعث ایجاد زیبایی خواهد شد.

وجود رنگ مشکی :

وجود رنگ سیاه در دکوراسیون هر اتاق، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. البته فراموش نکنید که این رنگ سیاه نباید یک کاناپه یا دیوار باشد، بلکه بهتر است یک وسیله کوچک در اتاق را به رنگ مشکی انتخاب کنید. برای مثال وجود یک گلدان مشکی، جا شمعی و … کافی است تا رنگ سیاه را به دکوراسیون اتاق خود اضافه کنید.

نصب صحیح آینه :

توصیه ما این است که آینه را بین پنچره یا روی دیواری که نور بیرون پنجره مستقیم به آن می تابد، نصب نکنید. همان طور که می دانید یک خانه برای زیبا شدن نیاز به هنر داردو هرگز نباید از آینه به عنوان یک هنر استفاده کنید.

نور مناسب در سرویس ها :

هرگز از چراغ در بالای آینه حمام یا دستشویی استفاده نکنید. زیرا این نور موجب می شود تا روی صورت شما سایه ایجاد شود. یادتان نرود که حوله و ملحفه هایی که در سرویس ها وجود دارد را به رنگ سفید انتخاب کنید. به این خاطر که رنگ سفید همیشه نشانه تمیزی و زیبایی می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید