کاربردهای چوب آکویا

بدون دیدگاه

چوب آکویا (Accoya) چیست؟

آکویا چوبی با تکنولوژی پیشرفته است که از ترکیب فرآوری استیلیشن بر روی چوب سوزنی برگ رادیاتا پاین ایجاد می شود و  به کمک تکنولوژی انحصاری لبه های چوب را برش زده و از آن چوب باکیفیتی را تولید می کنند که با نام تجاری آکویا معرفی می شود. چوب رادیاتا پاین از منابع پایداری تشکیل شده است که سرعت رشد در آنها بالا بوده و به ازای قطع هر درخت درخت دیگری جایگزین خواهد شد.

منظور از فراوری استیلیشن پروسه ای است که در آن خواص چوب را بدون استفاده از مواد شیمیایی و سمی اصلاح کرده به گونه ای که تا بخش مرکزی یا مغز چوب هم مورداصلاح و فراوری قرار می گیرد و نتیجه این پروسه چوب مقاوم، با دوام و زیبایی است که دارای ویژگی های مشابه چوب های استوایی است.

 کاربرد چوب آکویا

کاربردهای آکویا به عنوان چوب نما در سازه ها و ساختمان ها متفاوت می باشد. این نوع چوب با کیفیت به صورت فوق العاده برای بیرونی ساختمان مناسب است و از آن برای نمای سازه های مختلف استفاده می کنند. ضمن اینکه برای فضاهای داخل آب هم مورد استفاده قرار می گیرد. چوب آکویا جزء چوب هایی به حساب می آید که بدون هیچ مشکلی می توان از آن در فضای بیرونی و یا سایان ها استفاده نمود.

چوب ضد آب آکویا برای ساخت مبلمان فضای باز، پنجره، در، پل، قایق، دکینگ، کنار استخر، کف، دیوار و … مورد استفاده قرار می گیرد. این چوب منحصر به فرد هیچ گونه ضرر و زیانی به محیط زیست وارد نخواهد کرد و کمک شایانی برای حفظ محیط زیست خواهد داشت. کاربرد آکویا در چوب نما تاثیر بسزایی در حفظ و نگهداری محیط زیست دارد.

مزایای استفاده از چوب های آکویا

چوب آکویا از سفت ترین چوب های استوایی سخت تر بوده و دارای استقامت و دوام فوق العاده ای می باشد و جایگزین بسیاری از چوب های غیر پایدار جنگلی خواهد بود. این چوب را برای مدت های بسیار طولانی می توان استفاده نمود و برای تولید آن در مقایسه با متریال های دیگر انرژی بسیار کمتری مورد نیاز است و گازهای گلخانه ای کمتری را منتشر می کند و عملکرد آن به طور بی نظیری بهتر از متریال های دیگر خواهد بود.

  • شرایط نگهداری از چوب آکویا بسیار ساده تر از چوب های دیگر است و به عنوان یک متریال مقرون به صرفه به حساب می آید.
  • هزینه تعمیر و نگهداری از چوب آکویا بسیار کمتر از هزینه رسیدگی به سایر متریال بوده و تا ۵۰ سال نیاز به تعویض نداشته و عمر بسیار بالایی دارد. سرعت پوسیدگی چوب آکویا به دلیل فن آوری که در تولید آن وجود دارد بسیار کند صورت می گیرد.
  • چوب آکویا غیر سمی بوده و قابلیت بازیافت و برگشت به خرچه زیست محیطی را دارد و به هیچ عنوان آب را جذب و یا دفع نکرده و برای سلامتی انسان زیان بار نیست.
  • این نوع چوب نسبت به آفت های معمول چوب کاملا مقاوم است و در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاومت بالایی دارد.
  • روش تهیه چوب های آکویا به گونه ای است که رنگ طبیعی چوب تغییر زیادی نکرده و این مسله باعث می شود تا گزینه های بیشتری برای انتخاب رنگ و پوشش وجود داشته باشد.
  • استفاده از میخ یا پیچ  ترک خوردگی و شکستگی در چوب آکویا ایجاد نمی کند و گره های طبیعی چوب شل نشده و زیبایی آن باقی خواهد ماند.
  • عوامل جوی در چوب آکویا بی تاثیر بوده و ماندگاری بالایی دارد و در سخت ترین شراط آب و هوایی در بالای زمین، روی زمین و زیر زمین و همچنین شرایط انبساط و انقباض ابعاد چوب آکویا تغییر نمی کند.
  • چوب های آکویا بر روی زمین حداقل ۵۰ سال و در مجاورت مستقیم با آب یا حضور در مناطق مرطوب حداقل ۲۵ سال پایداری استاندارد خواهد داشت.
نوشتهٔ بعدی
سقف کاذب و انواع آن
نوشتهٔ پیشین
عایق کاری حرارتی و هوابندی در ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید