اجرای گرین وال با سیستم هیدروپونیک

بدون دیدگاه

اجرای گرین وال با سیستم هیدروپونیک  

در رابطه با گرین وال و همچنین معایب و مزایای انواع دیوارهای سبز اطلاعاتی دارید اما در تازه ترین پیشرفتی که در این زمینه صورت گرفته یک روش جدید برای اجرای گرین وال ارائه شده است که به سرعت در حال فراگیر شدن است. در این روش دیوار سبز را با کشت هیدروپونیک یا آب کشت اجرا می کنند به گونه ای که دیوار سبز ایجاد شده با شیوه کشت بدون خاک اجرا می شود.

سیستم هیدروپونیک چیست؟

واژه هیدروپونیک(Hydroponic)  از دو کلمه هیدرو(به معنی آب) و پونیک (به معنی تغذیه) به وجود آمده است و این یعنی تغذیه توسط آب انجام می شود. در سیستم هیدروپونیک املاح، ویتامین ها و مواد معدنی از طریق آب به ریشه گیاه که در یک بستری خنثی قرار می گیرد رسانده می شود و خاک به صورت کامل حذف می گردد.

دراین سیستم متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه گیری کرده و به جای خاک از طریق آبی که به گیاه داده می شود دیوار سبز ایجاد شده را نگهداری می کنند. در سیستم هیدروپونیک ازعناصر ماکرو و میکرو برای نگهداشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی اثر مانند پرلیت، عملا نیاز به خاک را در دیوار سبز منتفی می شود.

سیستم هیدروپونیک به شکل کاملا” هوشمند عمل می کند که بعد از نصب دیوارسبز هیچگونه نیازی به رسیدگی دائمی نداشته و سیستم به صورت اتوماتیک کنترل خودش را انجام داده و تنها لازم است هر چند ماه یکبار برای تغذیه گیاهان مخزن آن را پر از املاح و ویتامین های مختلف کرده و سیستم آب، برق و خروجی آب در محل به درستی تعبیه شود.

ویژگی سیستم هیدروپونیک در دیوار سبز

کشت هیدروپونیک در دیوارسبز باعث می شود تا مصرف آب به شکل چشمگیری کاهش یابد و کنترل شرایط محیطی مانند نور، دما و رطوبت به شکل ساده تری انجام شود. با وجود این سیستم می توان میزان رشد گیاهان را نسبت به سیستم خاکی تا ۴۰ درصد افزایش داده و در این شرایط بازدهی دیوار سبز بیشتر خواهد بود.

سیستم هیدروپونیک این اجازه را می دهد تا ریشه ها در کل دیوار گسترش یابد و هیچ مانعی برای رشد ریشه گیاهان ایجاد نمی کند. این نوع سیستم بستر مناسبی برای کاشت دیوار سبز را فراهم می کند چرا که هرگز گیاهان پر آب نخواهند شد.

با کمک این سیستم می توان زهکشی آب را در دیوار سبز ایجاد کرده و همچنین امکان آبیاری را با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت تغییر می دهد. وزن سبک و انعطاف پذیر بودن سیسیتم هیدروپونیک باعث شده تا بتوان در گرین وال طرح های مختلف و با هر ابعادی را ایجاد نمود. این نوع سیستم عایق صوت و همچنین عایق حرارت بوده و بسیار سازگار با شرایط آب و هوایی و زیست محیطی مختلف می باشد. باتوجه به اینکه پوسته هیدروپونیک کاملاً سطحی یکپارچه ایجاد می کند به همین خاطر محدودیت انتخاب گل و گیاه با ریشه محدود وجود نخواهد داشت.

سیستم هیدورپونیک و بدن انسان

سیستم هیدورپونیک با الهام از بدن انسان طراحی شده است. در پوست انسان اعصابی وجود دارد که با قرار گرفتن در مناطق خشک و یا گرمای زیاد مغز را با خبر می کند که از طریق پمپاژ خون به وسیله قلب جریان خون را سرعت داده و به ناحیه ای از پوست که در معرض خشک شدن است حجم بیشتری خون رساند تا مانع از خشک شدن پوست و آسیب به بدن شود.

در سیستم هیدروپونیک دیوار سبز تعدادی سنسور حرارتی، رطوبتی، نور، اندازه گیریPH و … وجود دارد که به صورت دائمی کل اطلاعات را به مادربورد مرکزی انتقال داده و در صورتی که کمبودی مانند آب و … مشاهده شود فرمان صادر شده و سریعاً خود سیستم شروع به پمپاژ آب در ناحیه مورد نظر می کند.

کاربرد سیستم هیدروپونیک

این نوع سیستم را می توان برای تمام دیوار های سبز در داخل و بیرون ساختمان استفاده نمود. اما در نظر داشته باشید که برای گرین وال های بیرونی باید به شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین انتخاب نوع گیاهان توجه نمود.

طریقه آبیاری گرین وال

دیوار سبز با سیستم هیدروپونیک نیاز به آبیاری تمام هوشمند دارد به شکلی که در هر روز حداقل ۴ بار آبیاری صورت بگیرد البته باید سیستم آبیاری در هر دیوار سبز به صورت مجزا طراحی و اجرا شود.

نوشتهٔ بعدی
آرداواز چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
نوشتهٔ پیشین
دودکش خورشیدی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید