رنگهای زنده در دکوراسیون منزل

بدون دیدگاه

استفاده از ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل

استفاده از رنگ های زنده باعث ایجاد دگرگونی در فضا شده و همچنین محیطی آرامش بخش را به وجود می آورد. رنگ‌های زنده دارای ویژگی های خاصی هستندو تنها با ترکیب چند رنگ خاص فضای مطلوبی را ایجاد می کنند. بهترین مکان برای استفاده از رنگ های زنده دیوارهای خانه شما می باشند که دارای سطوح بزرگ بوده و جلوه بیشتری دارند. به رنگ های زنده برای یک کاناپه یا یک قفسه در گوشه های از اتاق اکتفا نکنید وسعی کنید از این رنگ های زیبا برای تمامی جوانب فضای خود استفاده کنید.

وقتی از رنگ زنده برای رنگ آمیزی یک فضا استفاده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که نیاز فراوانی به نورپردازی دارید که بهترین نورسازی از طریق چراغ های هالوژن انجام می شوند و در صورتی که از نور کمی برخوردار هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از زمینه های متناسب رنگ های طلایی بوده که  فضای شمارا نورانی و گرم خواهد کرد . 

رنگ های زنده، اتاق کوچک شما را بزرگتر جلوه می دهد زیرا این گونه رنگ ها نمای ویژه ای دارند و زیبایی را خلق می کنند. نکته دیگر اینکه تکرار این رنگ‌ها در اجرای دکوراسیون، آنها را تکمیل می‌کند و به حداکثر میزان خواهد رساند و همچنین این قابلیت را دارند که در همه جا و حتی در چندین جای منزل، در کنار یکدیگر، سطوح دیوار و وسایل به کار روند. حتی گاهی اوقات استفاده از رنگ‌های متضاد در کنار این رنگ‌ها، نتیجه‌ای جذاب و چشم‌گیر می‌آفریند.

یکی از رنگ های زنده در دکوراسیون،رنگ طلایی می باشد که باعث بیدار شدن احساسات شده و نیرو بخش محیط خواهد بود. اگر از رنگ طلایی برای رنگ آمیزی دیوار ها استفاده کنیم دارای اتاق هایی دلبازتر و روشن تر خواهیم بود .فضای خانه با استفاده از رنگ‌های طلایی، زرد، شکلاتی و قهوه‌ای کم‌رنگ درخشش خاصی پیدا می‌کند و اتاق‌ها جلوه‌ای خاص به خود می‌گیرند. گویی که تابش نور خورشید در تمام ساعات روز، در خانه شما گسترده است.

رنگ طلایی دارای دوطیف گرم و سرد می باشد و رنگ طلایی با طیف گرم ،سایه های طلایی گرم دارد که شامل رنگ مسی و کاراملی است و با طیف سرد، شبیه به پوست لیموعمانی دیده می‌شود. برای اتاق‌های تاریک، زرد آفتابی، کرم روشن با ته‌مایه طلایی بسیار مناسب است زیرا سردی و یکنواختی را از بین می برد، باعث روشنی فضا شده و انسان را شاد و زنده‌دل می‌کند.

پذیرایی و نشیمن

برای ایجاد یک صحنه جذاب و زیبا در اتاق نشیمن از رنگ طلایی که با رنگ های سفید و قهوه ای ترکیب شده اند، استفاده کنید . انتخاب رنگ مسی برای پرده ها و رنگ طلایی مایل به عسلی برای دیوار ها و رنگ فندقی برای مبلمان منزل، یک ترکیب رنگی بی نظیر را ایجاد میکند و فضای بسیار شیک را به وجود می آورد . مثالی دیگر برای اتاق نشیمن ،استفاده از رنگ کرم روشن برای دیوار ها و رنگ طلایی سرد برای مبلمان جلوی تلویزیون می باشد و همچنین فرش های تزئینی به رنگ فندقی برای کف اتاق می باشد.

اتاق نشیمنی که با این ترکیب رنگی دکوراسیون شوند باعث ایجاد فضایی هرچه زیباتر خواهد شد و به ابهت فضا کمک شایانی خواهد کرد و در ابتدای ورود به اتاق نشیمن این حس به بیننده انتقال می یابد . البته این را هم باید گفت که رنگ طلایی دارای ترکیبات ممتعددی است و تنها دو نمونه از این ترکیبات برای شما به صورت مثال آورده شده است و با ترکیبات دیگری از رنگ طلایی آرامش مطلوب را تجربه خواهید کرد .

اتاق خواب

برای اتاق خواب خود هم از رنگ طلایی گرم استفاده کنید و با ترکیب رنگ شکلاتی و کرم برای پرده ها، روتختی و لوستر هماهنگی مطلوبی دراتاق خواب خود ایجاد کنید. بدون شک با این ترکیب رنگ بی نظیر اتاق خواب رویایی خواهید داشت و آرامش واقعی را تجربه می کنید .

آشپزخانه

در صورتی که از نور کافی درآشپزخانه خود برخوردار نیستید می توانید با یک ترکیب رنگ مطلوبی این مشکل را حل کنید و روشنایی را به فضای مورد نظرآورده و شرایط مناسبی را فراهم کنید. برای روح بخشیدن به آشپزخانه خود از رنگ طلایی مایل به زرد برای دیوار زیر پنجره و رنگ عسلی برای پرده و برای تکمیل چیدمان برروی اپن آشپزخانه، از یک گلدان یا وسیله تزئینی با رنگ متضاد مثلا سرمه ای استفاده کنید .

 

 

نوشتهٔ بعدی
چیدمان حرفه ای دکوراسیون
نوشتهٔ پیشین
چند نکته جهت متحول کردن دکوراسیون منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید