اصول انتخاب کاغذ دیواری :

همان طور که می دانید اکثر مردم در سال های گذشته از رنگ به عنوان پوشش دیوارهای خانه استفاده می کردند و کمتر کسی بود که از کاغذدیواری برای پوشش دیوارها استفاده کند. اما بعد از گذشت سالها به خاطر تغییراتی که در سبک و نحوه چیدمان دکوراسیون خانه ایجاد شد، باعث شد تا میزان توجه افراد به دکوراسیون افزایش یافته و در نتیجه ضرورت استفاده از کاغذ دیواری به وجود آمد. کاغذ دیواری هایی که تولید می شوند، دارای تنوع رنگی بسیار بوده و طرح های متنوعی دارند و شما می توانید متناسب با سلیقه و لوازمی که در خانه استفاده می کنید، کاغذ مناسبی را پیدا کنید.

البته فراموش نکنید که برای انتخاب درست کاغذ دیواری و چگونگی ایجاد هارمونی میان آن و دکور منزل، باید اصولی را رعایت کنید تا بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید. به همین خاطر اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید بهترین کاغذ دیواری را برای منزل خود انتخاب کنید.

مزیت کاغذ دیواری نسبت به رنگ :

کاغذ دیواری ها علاوه بر اینکه دارای تنوع رنگ و طرح می باشند و این امکان را دارند که با هر دکوراسیونی هماهنگ شوند، کاربرد ساده تر و نصب آسانتر و سریع تری در مقایسه با رنگ آمیزی منزل دارند. حتی بهتر است بدانید که به خاطر بوی تندی که رنگ ها دارند، به تدریج جای خود را با کاغذ دیواری عوض کرده و خیلی کم از رنگ استفاده می شود. به همین خاطر اکثر افراد برای زیبا تر کردن منزل خود و ایجاد هماهنگی بین وسایل و دیوارها، کاغذ دیواری را انتخاب می کنند.

هماهنگ بودن کاغذ دیواری :

بهتر است بدانید که در قدم اول انتخاب کاغذ دیواری، همان قدر که نحوه دکوراسیون و خلق فضایی زیبا قابل اهمیت است، که انتخاب مبلمان یا فرش مهم است. به همین خاطر توصیه ما این که قبل از انتخاب کاغذ دیواری به هارمونی آنها با سایر وسایل خانه توجه داشته باشید.

کاغذ دیواری های انتخابی شما باید با کفپوش های خانه هماهنگی داشته باشد. از این رو اگر خانه شما کفپوش هایی ساده دارد، می توانید از کاغذ دیواری های گلدارو شلوغ استفاده کنید. اما اگر کفپوش منزل شما دارای طرح و نقش است، بهتر است از کاغذ دیواری های ساده بهره بگیرید. یادتان نرود که رنگ کاغذ دیواری هم باید با وسایل خانه هماهنگی داشته باشد.

درست است که کاغذ دیواری را باید مطابق با نحوه دکوراسیون منزل انتخاب کرد، اما یادتان نرود که این انتخاب باید به قدری دقیق باشد که بعد از مدت زمانی کوتاه از طرح و رنگ آن خسته و دلزده نشوید و نکته دیگر اینکه یک یا دو رول بیشتر از مساحتی که دیوار های منزل شما دارد را سفارش دهید تا بعد از گذشت زمان اگر کاغذ دیواری دچار آسیب شد بتوانید آن را عوض کنید. دلیل این کار هم این است که شاید بعد از گذشت زمان طرح انتخابی شما کمیاب شد و دیگر در بازار نبود، آن وقت است که شما می توانید از رول اضافی که تهیه کردید استفاده کنید و دیگر مجبور به تعویض کل کاغذ دیواری ها نخواهید بود و این مسله یک راه مقرون به صرفه برای کاهش هزینه می باشد.

سبک کاغذ دیواری :

یادتان نرود که کاغذ دیواری که انتخاب می کنید باید نوع و طرح آن با سبک و شکل دکوراسیون خانه شما هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر خانه ای فانتزی و مدرن دارید، باید از کاغذ دیواری های ساده که دارای نقش و نگار کم هستند، استفاده کنید و در صورتی که خانه شما دارای مبلمان استیل است و با فرش های ابریشمی چیدمان شده است، از کاغذ دیواری های سنگین و نقش برجسته استفاده کنید.

کاغذ دیواری هایی که امروزه در بازار موجود هستند، دارای قابلیت شستشو می باشند، اما کیفیت آنها به خاطر نوع و میزان موادی که در آنها به کار رفته، متفاوت خواهد بود و درجه بندی دارد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کاغذ دیواری را برای کدام قسمت خانه خود در نظر گرفته اید؟ زیرا انتخاب شما باید متناسب با میزان دفعاتی که آن قسمت از خانه را تمیز می کنید، باشد و بهتر است برای قسمت هایی که بیشتر مورد شستشو قرار می دهید، از جنس با کیفیتی استفاده کنید.

در صورتی که خانه شما سقف بلندی دارد، باید از کاغذ دیواری هایی که دارای اشکال و خطوط افقی هستند، استفاده کنید. زیرا این نوع کاغذ دیواری باعث می شود تا سقف شما استاندارد تر به نظر برسد و فضای خانه شما را صمیمی تر خواهد کرد. حتی می توانید از کاغذ دیواری های بافت دار که به دیوار های منزل عمق می دهند و عایق خوبی برای جذب صدا هستند هم استفاده کنید.

کاغذ دیواری مبتنی بر علم روانشناسی :

در صورتی که به دنبال ایجاد یک فضای آرامش بخش و منظم هستید، بهتر است کاغذ دیواری را انتخاب کنید که دارای رنگ های ملایم تری باشد. اما اگر به فکر خلق یک فضای شاد و پر انرژی هستید، کاغذ دیواری را انتخاب کنید که دارای رنگ های شاد و طرح های هندسی باشد. در صورتی که شما جزء افراد تنوع طلب هستید، بهتر است از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح ساده و رنگ ملایم هستند، استفاده کنید. زیرا این نوع کاغذ دیواری ها به دلیل اینکه شکل و طرح در آنها کمتر دیده می شود، بسیار مناسب افراد تنوع طلب بوده و به راحتی می توانید آنها را با انواع دکوراسیون ها هماهنگ سازید.

مدیریت هزینه :

از آنجایی که امروزه تنوع کاغذ دیواری ها در بازار بسیار بالا رفته و حتی در اندازه، طول و عرض های مختلف عرضه می شوند، گاهی محاسبه میزان دقیق هزینه ها سخت خواهد بود. حتی به دلیل اینکه دیوارهای خانه به طور کامل، مستقیم و دارای یک سطح نیست و بیشتر خانه ها دارای ستون و دیوارهای کاذب و غیر مفید هستند، محاسبه درست میزان کاغذ دیواری مورد نیاز هم دشوار بوده و گاها” افراد در زمان محاسبه اندازه دقیق دچار مشکل می شوند و در بعضی مواقع تعداد رول بیشتری را تهیه می کنند و کاغذها اضافه می آید. از این رو برای اینکه کمتر با این مشکل مواجه شوید، بهتر است متراژ دیوارها و میزان پرتی ها را به طور کامل اندازه بگیرید و یا از نصاب کاغذ دیواری بخواهید تا متراژ دقیق دیوار های منزل را محاسبه کند. انجام این کار باعث می شود تا هزینه کمتری را صرف نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید