افتتاح نمایشگاه فرش در شیراز

بدون دیدگاه

نمایشگاه فرش دستباف :

افتتاح نمایشگاه فرش های نفیس در استان قلب استان فارس با نام بهشت شیراز از روز چهار شنبه ۹۳/۰۷/۳۰ با حضور جناب آقای حمید کارگر سرپرست مرکز ملی فرش ایران آغاز و تا دوم آبان ماه ادامه دارد.

البته شایان ذکر است که در مراسم افتتاحیه علاوه بر ایشان، علی همتی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و حیدر عالیشوندی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری فارس حضور داشتند.
در این نمایشگاه که در هتل شیراز در مجاورت دروازه قرآن برگزار می شود، ۸۰ قطعه فرش دستباف و گبه نفیس نمایش گذاشته شده است.
ساعت بازدید از نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می باشد و از علاقمندان درخواست می شود که در صورت تمایل ازاین نمایشگاه بازدید نمایند.

سیدرضا ساداتی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اعلام کرد که، این نمایشگاه بخش کوچکی از توانمندی های استان فارس در صنعت فرش دستباف و گبه بوده و افزون بر ۲۰۰ هزار بافنده گرداننده چرخ صنعت فرش دستباف استان فارس هستند که از این تعداد ۴۲ هزار نفر زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند و البته شایان ذکر است که صنعت فرش دستباف استان فارس از طریق صادرات محصولات سالانه بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد که البته در سال ۹۲ و با توجه به محدودیت های ناشی از تحریم ها، صادرات این محصول افت کرد اما با بهبود فضای بین المللی، وضعیت تجارت فرش در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. به گفته ایشان در این نمایشگاه حدود ۷۰ تن از مدیران ستادی و استانی این حوزه از سراسر کشور حضور می یابند.

طبق صحبت های رییس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، استان فارس دارای ظرفیت ۱۴ درصدی تولید فرش دستباف در کشور بوده و سهم ۱۷ درصدی صادرات این محصول را دارد و در تولید و صادرات آن، در زمره سه استان برتر کشور است و شایان ذکر است که در این گردهمایی سرپرست مرکز ملی فرش ایران، معاون برنامه ریزی استانداری فارس و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در شیراز حضور دارند، که فرصت ها و چالش های فراروی صنعت فرش دستباف و راهکارهای عملیاتی تقویت این صنعت را بررسی خواهند کرد.

با هدف تقویت صنعت فرش دستباف در این استان، تفاهم نامه ای روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی سراسری روسای اداره های صنعت فرش دستباف کشور در شیراز منعقد شد.

در خاتمه ساداتی گفت: این تفاهم نامه مابین مرکز ملی فرش ایران، استانداری فارس و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان و با هدف هم افزایی و حمایت از صنعت فرش دستباف استان امضا شد.

نوشتهٔ بعدی
اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی
نوشتهٔ پیشین
لمسه کاری و لمسه کوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید