افزایش زیبایی با نورپردازی مناسب :

بهتر است بدانید که نورپردازی مناسب برای یک فضا نه تنها تاثیر زیادی در روشنایی بخشیدن به محیط زندگی ما دارد، بلکه مهم ترین ابزار برای زیباتر شدن محیط زندگی به حساب می آید. از این رو باید به این نکته برای تمام بخش های منزل از اتاق خواب که یک فضای خصوصی است گرفته، تا اتاق پذیرایی که به صورت عمومی از آن استفاده می شود، توجه کرد. اما فراموش نکنید که برای نورپردازی مناسب برای فضاهای مختلف آن هم در طول روز باید نکاتی را رعایت کنید که با در نظر گرفتن این نکاتی می توانید خانه ای شاد، صمیمی و دوست داشتنی داشته باشید. برای مثال درباره نورپردازی صحیح اتاق ناهارخوری و اتاق خواب کودک اطلاعاتی را در اختیار شما می گذاریم .

اتاق ناهار خوری اشتها آور :

برای نورپردازی مناسب در هر فضا باید به یک نکته کلیدی به صورت ویژه توجه نمود. این ویژگی باید منحصر به فرد باشد. برای مثال پیشنهاد می کنیم در اتاق ناهارخوری از یک لوستر زیبا در بالای میز استفاده کنید. البته بهتر است میزان نور آن با سلیقه شما همخوانی داشته باشد. به همین علت توصیه می کنیم یک سبک را انتخاب کنید تا با چهار گوشه اتاق همخوانی داشته باشد. انجام این کار به این معنا است که اگر وسایل اتاق شما به سبک کلاسیک چیدمان شده است، بهتر است نوع لوستری که انتخاب می کنید از این سبک پیروی کند تا جلوه اتاق شما تحت تاثیر آن قرار گیرد.  

یادتان باشد که اندازه و شکل میز ناهارخوری شما هم در این انتخاب از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال در صورتی که شما یک میز کشیده و بزرگ دارید، پیشنهاد می کنیم که از یک جفت آویز سقفی استفاده کنید تا بتواند میزان نور مورد نیاز شما را به خوبی تامین کند. البته استفاده از نورافشان هایی که در قالب چند چراغ متصل روی ریلی ثابت طراحی شده باشد، هم ایده مناسبی برای اتاق ناهار خوری خواهد بود. وجود این نوع چراغ ها باعث می شود تا جلوه ساده اما زیبا در فضای اتاق ایجاد شود. پیشنهاد می کنیم برای اتاق هایی با سقف بلند از چراغ هایی که در آنها از تزئینات جانبی کمک گرفته شده، استفاده نمایید.

بهتر است بدانید که استفاده از یک نورافشان با طرح و سبک اتاق باعث زیبا تر شدن فضا خواهد شد، اما نکته مهم این است که این چراغ به تنهایی برای نورپردازی اتاق مناسب نخواهد بود و باید از چند دیوارکوب یا آباژور و حتی هالوژن هایی که در سقف به صورت دور تا دور کار شده باشد، استفاده کنید. با وجود این نورپردازی شما نه تنها نور مورد نیاز اتاق را فراهم کرده، بلکه زیبایی بصری این اتاق را بیشتر می کنید. البته فراموش نکنید که شما می توانید با نورپردازی قاب ها و حتی آثار هنری که در این اتاق وجود دارد، نقش مهمی در زیبایی اتاق داشته باشید. زیرا این منابع نوری به دلیل ظرافتی که دارند، می توانند نوری لطیف و زیبا را در یک محیط ایجاد نمایند.

نکته مهم در اتاق ناهار خوری نور پردازی پرده می باشد و در صورتی که همه بخش های اتاق را نور پردازی کرده اید، بهتر است برای قسمت پرده اتاق که می تواند بیشترین توجه را به خود جلب کند هم ایده مناسبی داشته باشید. حتی اگر میز کوچکی در این اتاق دارید هم باید از یک جفت شمعدان که متناسب با سبک اتاق و سطح میز است، بهره بگیرید و در زمان سرو شام با روشن کردن آن ها فضایی شاعرانه و رمانتیک برای خود و مهمان ها ایجاد کنید.

زیبایی دراتاق کودک :

اتاق خواب کودک شما از جمله فضاهایی است که همه اعضای خانواده به خصوص پدر و مادر توجه زیادی به آن دارند و تمام سعی خود را می کنند تا از بهترین وسایل برای چیدمان این اتاق استفاده کنند تا از این طریق فرزند آنها اتاقی زیبا و دلنشین داشته باشد. مهم ترین نکته ای که در هنگام نورپردازی این اتاق باید به آن توجه داشته باشید، این است که این اتاق باید فضایی شفاف و انرژی بخش داشته باشد. فراموش نکنید که نورپردازی صحیح اتاق کودک شما علاوه بر زیباتر شدن اتاق باید به گونه ای باشد که ایمنی کودک در اتاق حفظ شود و فرزند شما در این اتاق احساس آرامش کند.

بهتر است بدانید که نور پردازی این اتاق با سایر اتاق ها متفاوت خواهد بود، آن هم به این علت که تنها نباید از منبع نور سقفی استفاده کنید، بلکه باید از منابع نوری متعدد کمک بگیرید که لایه های متفاوتی را ایجاد کند. برای مثال برای بخشی از اتاق که تخت خواب کودک قرار دارد باید نورپردازی ویژه ای انجام شود و برای بخشی که به میز تحریر اختصاص یافته باید از نورپردازی استفاده شود که شرایط مطالعه را فراهم کند. در بخشی که کودک به بازی می پردازد هم باید میزان نور به نحوی باشد که کودک بتواند به راحتی  بازی کند و میزان نور آنقدر زیاد یا کم نباشد که به چشم وی آسیب برساند یا اینکه سایه وی موجب شود در فضای تاریک فعالیت کند.

یادتان باشد که باید برای قفسه ها هم از منابع نوری رنگی استفاده کنید. البته به دلیل اینکه امروزه والدین برای کودک خود از وسایل رنگی استفاده می کنند، دیگر منابع رنگی کاربرد چندانی ندارد. به این علت که زیاد بودن رنگ ها در این فضا می تواند دید کودک شما را مختل نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید