انواع نمای شومینه

بدون دیدگاه

انواع نمای شومینه

شومینه ها از جهات مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند و از ارتفاع دهانه و همچنین شکل آتشدانی که دارند تا نمای پیش بخاری و … بسیار متعدد هستند. اما یکی از جنبه های مهم شومینه شکل ظاهری شومینه ها می باشد که تاثیر بسیار زیادی در جلوه و نمای دکوراسیون محیط خواهد داشت. شومینه به عنوان یک عنصر برجسته دارای ساختار و زیر ساخت های مهمی است که می تواند با هر جنس و ماده ای باشد و این امکان وجود دارد که با کمک نماهای مختلف و جذاب فضایی زیبا و منحصر به فرد را خلق نمود.

سنگ های برجسته

از محبوب ترین و همچنین زیبا ترین نماهایی که برای شومینه پیشنهاد می شود استفاده از سنگ هایی است که به صورت برجسته بوده و با نام وال استون معروف هستند که همانند طاقچه های کوچکی خود نمایی می کنند. این نوع سنگ ها در بازار موجود بوده و می توان به صورت کاملا” حرفه ای و تمیز آنها را بر روی شومینه نصب کرده و با انجام این کار اثر هنری زیبایی خلق می شود. در زمان بهره گیری از نمای سنگ باید به این نکته توجه کرد که می توان شومینه را بدون پیش بخاری و قاب آتشدان به صورت کاملا شناور در نمای سنگی کار گذاشت تا شومینه همانند یک اثر هنری زیبا در محیط خانه جلوه گر باشد.

بهره گیری از سنگ رودخانه

سنگ هایی که به صورت گرد و برجسته هستند در اصطلاح به آنها سنگ های رودخانه ای می گویند و می توان این مدل از سنگ ها را به عنوان زیباترین و دوست داشتنی ترین سنگ ها در نمای شومینه استفاده کرد و با دلیل اینکه دارای جلوه ای طبیعی هستند نه تنها در فضای خانه احساس لطیفی را ایجاد می کنند، بلکه هر فردی با دیدن شومینه ای با این نما حالش بهتر خواهد شد.

استفاده از نمای استیل

ماده ای با ابهت و شیک که در دکوراسیون محیط بسیار تاثیر گذار بوده و می توان از آن برای نمای شومینه استفاده نمود بهره گیری از استیل است که به عنوان یک ایده ساده و در عین حال مدرن در دکوراسیون منزل کاربرد دارد.

نمای آجری شومینه

نماهای  آجری دارای جذابیت و زیبایی خاصی هستند و به دلیل اصالتی که دارند هرگز از مد افتاده و قدیمی نمی شوند. با استفاده از نمای آجری برای شومینه می توان احساس دوست داشتنی، گرم و همچنین خوشایندی را در فضای نشیمن ایجاد کرده و این حس شاید به دلیل خاطرات دوری است که از گذشته در ذهن افراد تداعی می شود. از این رو در صورتی که به دنبال زیبا سازی هر چه بیشتر نمای شومینه منزل هستید بهتر است از نمای آجری استفاده کرده و حال دکوراسیون منزل را دگرگون نمایید.

نمای فلزی

با وجود اینکه فلز دارای ماهیتی کلاسیک است اما متناسب با دکوراسیون های مدرن بوده و در صورتی که از آن برای نمای شومینه استفاده شود کنتراست خیره کننده را به وجود می آورد. البته فراموش نکنید که جلوه یک شومینه با نمای فلزی تا حد زیادی تحت تاثیر مبلمان و دکوراسیون فضا می باشد. برای مثال اگر کنار شومینه ای با نمای فلزی از مبلمانی با رنگ زرشکی استفاده شود می تواند جلوه منحصر به فردی را ایجاد کند.

شومینه ای با نمای کاشی

استفاده از کاشی هایی که به صورت شیشه ای هستند برای نمای شومینه نه تنها انتخاب زیبا و منحصر به فردی است، بلکه مواد به کار رفته در این نوع کاشی ها بسیار مناسب نمای شومینه می باشند. از این رو توصیه می شود تا برای نماسازی شومینه از کاشی های شیشه ای که دارای سطحی صاف، صیقلی و درخشانی هستند استفاده نمود. این نوع نما به راحتی قابل تمیز کردن بوده و حس آرامش بخشی را در فضا القا می کند.

تایل های سه بعدی نما

استفاده از دیوار پوش های سه بعدی با جنس ULP  یکی از بهترین گزینه ها برای نمای شومینه می باشد. تایل های سه بعدی شرکت بست وال با هر سلیقه ای سازگار بوده و می توان از طرح ها و رنگ های متنوع آن به جهت نمای شومینه استفاده نمود تا با نصب آنها فضایی شیک، لاکچری و محسور کننده ای ایجاد شود.

بهره گیری از نمای گچبری

در صورت تمایل به ایجاد فضایی کلاسیک می توان از نمای گچبری برای شومینه استفاد نمود. زیرا وجود گچبری در دکوراسیون مترادف با جلوه ای سنتی می باشد. از این رو با کمک نمای گچبری شومینه در اتاق نشیمن منزل فضایی رسمی، پر زرق و برق و مجلل ایجاد می شود.

شومینه مرمرین

اتاق نشیمن مدرن از جمله فضاهایی است که بدون وجود شومینه مرمرین ناقص است و به همین خاطر توصیه می کنیم برای دکوراسیون مدرن منزل از شومینه ای با نمای مرمر استفاده شود. نکته مهم در زمان استفاده از نمای مرمرین در زمان نصب آنها خواهد بود و باید دقت نمود تا رگه های طبیعی این نوع سنگ به گونه ای در کنار هم قرار بگیرند که نقشی زیبا و دکوراتیو را خلق نمایند.

نوشتهٔ بعدی
سبک معماری ایتالیایی
نوشتهٔ پیشین
آب بند چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید